TEST: MERCEDES-BENZ B 180 CDI BLUEEFFICIENCY

Funkcionalnost važnija od stila, a štedljivi dizelaš sa 109 KS sasvim je dovoljan

Premda nije bio među najtraženijim modelima s trokrakom zvijezdom na nosu, B-klasa je bila među najzanimljivijima. Predstavljena je na proljeće 2005., kao produžena verzija A-klase te je pružala komfor više klase u gabaritima kompakta. Ali, kao da joj je nešto nedostajalo, u izvedbi, osjećaju upravljanja i voznim svojstvima. Model druge generacije, kojeg smo vozili, bitno je poboljšan i, naizgled, kvalitetnije izrađen. Ali, dizajn nije nikoga oborio s nogu te je među onima koji su dosad vidjeli i upoznali B-klasu podjednako oduševljenih i razočaranih

Mnogo je toga bilo zadano, jer se u nevelikim gabaritima željelo postići najveću prostranost i funkcionalnost, a istodobno i najbolju aerodinamiku. Kao da se željelo spojiti vodu i vatru te krojačima lima iz Stuttgarta treba priznati da su napravili dobar posao. U usporedni s dosadašnjim modelom, novi je rastegnut sa 427 na 436, proširen sa 177,5 na 178,5 i snižena sa 160,5 na 156 centimetara. Vjerovali ili ne, koeficijent otpora zraka snižen je na 0,26, a sve ispod 0,30 u ovoj je klasi senzacionalno. Korištenjem visokočvrstih čelika povećana je sigurnost a ukupna masa je snižena za 40 kg. To je najbolji eliksir za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje goriva.

Nitko neće pasti na koljena od ushićenja dizajnom Mercedesa B-klase druge generacije, ali to je posljedica zahtjeva za što nižim koeficijentom otpora zraka

Kvaliteta materijala i završne obrade podignuta je za oktavu (prve serije su mjestimično imale nedovoljno ugledne materijale) i ta se dobrodošla novost uočava na prvi pogled. Kokpit je funkcionalniji i gospodskiji, a sjedi se ugodnije i nešto niže nego u modelu prve generacije. Oduševljava komfor na stražnjim sjedalima, pa će B-klasa biti privlačna za poslovne namjene i taksi. Pleta motora obogaćena je novim dizelašem obujma 1796 ccm: izveden je iz serije OM 651, koja se koristi i u ostalim Mercedesima, skraćivanjem hoda sa 99 na 83 mm. Činjenica da se radi i u verziji sa 204 KS pokazuje velike konstrukcijske rezerve ove koncepcije.

Osnovni dizelaš ima 109 KS, a snažniji 136 KS. Na naše se tržište zasad uvozi samo osnovni i takav smo imali na testu. Uz potporu dobro odmjerenog 6-stupanjskog mjenjača ubrzava do stotke u 10,9 sekundi i postiže 190 km/h. Za ovakav tip automobila (i ne samo za njega) to je puna šaka brade. Za dobre performanse zaslužan je okretni moment od 250 Nm, koji maksimum ostvaruje već na 1400/min i zadržava ga do 2800/min. U usporedbi s prethodnim dizelašem iste snage radi znatno mekše i uglađenije, a i bolja su mu svojstva u području srednjih okretaja. Oznaka BlueEfficiency pokazuje da se radi o čistom i štedljivom pogonu.

Druga generacija kompaktnog monovolumena iz Stuttgarta pruža uvjerljiv komfor, a rekordna aerodinamika osigurava dobre performanse uz nisku potrošnju

B-klasa je dostupna i u benzinskim verzijama. Osnovni B180 pokreće će se turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem, obujma 1595 ccm, snage snage 122 KS i 200 Nm. Isti je motor u B 200 nabijen na 156 KS i 250 Nm (zasad se ne uvozi). Dakle, svi su motori s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. Pored ručnog mjenjača sa šest stupnjeva uz doplatu je i novi sekvencijalni automatski 7G-DCT sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom. U Mercedesu zasad nisu pretjerivali s ponudom motora, ali to je zasad OK.

Unutrašnjost je opremljena bogato i kvalitetno, kako priliči premium kompaktu, ali je dojam ipak manje luksuzan nego u C i E klasi. Za razliku od prve ‘sendvič’ platforme, druga je klasična, što je osiguralo više komfora i funkcionalnosti. To osigurava pristojan komfor na prednjim i stražnjim sjedalima, uz mnoštvo korisnih polica i pretinaca Nova B-klasa ima i niže težište, što je uz znatno bolju aerodinamiku zaslužno za bolja vozna svojstva. Odnosno to je sada više vozačkiji auto, koji spontanije reagira na zakretanje upravljača. U kombinaciji s dobrim performansama, B-klasu je lako držati u visokom ritmu.

(žm)

Cijenom od 28.710 eura dizelski model sa 109 KS je za tisuću eura jeftiniji od istoimenog prethodnog modela, pa je nova B-klasa dostupna širem sloju kupaca

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila (lanac), 16 ventila, blok od aluminijskog lijeva, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 1796 ccm
Provrt x hod: 83 x 88 mm
Kompresija: 16,2:1
Snaga: 80 kW/109 KS pri 3200-4600/min
Moment: 250 Nm pri 1400 – 2800/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda: McPherson, straga: McPherson
Kočnice: samoventilirani diskovi 300, diskovi 292 mm, ABS/BAS/ESP
Gume: 195/65 R 15; testni 225/45 R 16
Dimenzije: 436 x 179 x 156 cm
Osovinski razmak: 270 cm
Krug okretanja: 11,5 m
Prtljažnik: 486-1545 l
Spremnik goriva: 50 l
Masa/nosivost: 1495/545 kg
Najveća brzina: 190 km/h
0-100 km/h: 10,9 s
Potrošnja: 5,6/4,1/4,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,2 l/100 km
Cijena: 28.710 EUR (testni model 35.142 EUR)

SERIJSKA OPREMA * ručna klima * start/stop sustav * višefunkcijski upravljač podesiv po dubini i visini * sedam zračnih jastuka * ABS/BAS/ASR/ESP * pomoć pri kretanju na uzbrdici * sustav za prevenciju sudara * sustav prepoznavanja uspavanosti vozača * pokazivač istrošenosti kočnica * kontrola tlaka u gumama * radio/CD (mp3, WMA, AAC) * bluetooth * USB priključak * putno računalo… DODATNA OPREMA * metalik lak * zacrnjena stražnja stakla * senzori parkiranja * paket Osvjetljenje i sigurnost * paket Retrovizor * paket Sport * paket Prtljažnik * tempomat * upravljač u koži * naslon za ruku straga * priprema za navigaciju…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj