Test: Mercedes-Benz C 220 BlueTec Avantgarde

Ovako se juri, a istodobno štedi: nova je C-klasa za pet, upitni su jedino paprena cijena i previše trendovski dizajn…
Dolazak novog Mercedes-Benza C-klase poklopio se s povoljnom ponudom BMW-a 318d (33.333 eura) i standardno dobrom prodajom Audija A4. Aktualna bavarska serija F30 stigla je krajem 2011., a B8 iz Ingolstadta krajem 2007. Stoga je nova limuzina srednje klase, s trokrakom zvijezdom, bez izravnog protivnika, pa najviša cijena u segmentu može biti ‘pozlaćena’. Ili ipak ne može?! Izbrojiti 41.195 eura, odnosno 57.609 s doplatama, nije jednostavno (toliko stoji jednosobni stan), ali pruža odgovarajuću protuvrijednost. Serija W205 službeno je četvrta, a stvarno peta generacija aduta D-segmenta.
Prva edicija W201 predstavljena je 1982. s oznakom 190, kao prvi ‘baby Mercedes’. U petoj (četvrta C-klasa) zadržana je širina od 176,3 i visina od 144,2 cm prethodne serije W204 iz 2007. Dužina je povećana sa 459 na 468,6, a međuosni razmak sa 276 na 284 centimetara. Već ta koncepcijska značajka – zadržavanje čeone površine uz povećanje komfora – pokazuje da je smanjenje otpora zraka bio prioritet. Istodobno je ‘peglanjem’ nadgradnje i podnice koeficijent otpora zraka rekordno snižen. To je kombinirano s ‘pametnom’ strukturom karoserije – nosećim elementima od visokočvrstog čelika, a ostalih od aluminija. Premda rekordno nizak koeficijent otpora zraka poboljšava performanse i smanjuje potrošnju to ne bi trebao biti apsolutni prioritet kod premium marki. BMW i Rolls-Royce najbolje pokazuju kako nije upitno ići do krajnje granice aerodinamike, jer tako Mercedes-Benz može poprimiti obrise Hyundaija. No, ovaj model zbog toga ima rekordne performanse (233 km/h i 7,4 s) i nisku potrošnju goriva (kombinirano 4,1 l) s dizelskih 170 KS. Tome doprinosi inovativna koncepcija sa 50 posto aluminija u strukturi karoserije, što je smanjilo ukupnu masu za 70 kg, a istodobno za 30 posto povećalo uvojnu čvrstoću, uz filigranski dorađene motore i mjenjače.
Kad smo sjeli u ugodno profilirano sjedalo, u kombinaciji kože i tkanine, podesivo na struju, našli smo se na poprištu ‘cutting edge’ tehnologije. Nije to raskoš kakav ne nude i drugi odlikaši, posebno Audi A4, ali je sve za pet. Komfor je korektan, premda se po širini vidi da to nije E-klasa. Vozaču su na raspolaganju sustav Comand, s kontrolerom na središnjoj konzoli, za izbor značajki prijenosa i podvozja, senzori za parkiranje, nadzor ‘mrtvog kuta’, adaptivna prednja svjetla. Komfor straga osiguran je međuosnim razmakom od 284 cm i udubinama na poleđini prednjih naslona. Prtljažnik prima 480 litara, jednako kao BMW serije 3 i Audi A4, što je dobra mjera za premium limuzinu D-segmenta.
Novi Mercedes-Benz C-klase nije dinamičan poput BMW-a serije 3, ali razlika se drastično smanjila u usporedbi s prethodnom serijom (W204). Izvrstan automatski mjenjač sa sedam stupnjeva 7G-Tronic Plus skraćuje ubrzanje do stotke sa 7,7 na 7,4 s, a potrošnju povećava samo za decilitar u usporedbi s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Realno se troši pet do šest litara, što je super. Takva je automatika prava mjera te je 8-stupanjska, koja postaje standard u premium klasi, možda pretjerivanje. Tanka ručica mjenjača uz volan zanimljiv je Mercedesov specijalitet, a udobnost na sjedalima u kombinaciji koža-tkanina (prednja se namještaju na struju) uzorna.To vrijedi i za ergonomiju, uz multifunkcijske sustav te se može uživati u glazbi. Većina bitnih funkcija može se pratiti na ekranu visoke rezolucije, dijagonale 17,8 cm. Novost je sustav Attention assist, koji zvučnim signalom i vibriranjem budi usnulog vozača. Sigurnost je naglašena sustavom ‘Collision prevention assist plus’, koji uočava rizične situacije te po potrebi aktivira svjetlosni i zvučni signal, odnosno kočnice. Lakoća upravljanja i ugođaj za volanom ipak ne pružaju osjećaj masivnosti i čvrstoće pod nogama, kao u klasičnim Mercedesima. To je danak nove tehnologije i drastičnog smanjenja mase. Koncepcija s uzdužno ugrađenim motorom, stražnjim pogonom i ekstremno malim prevjesima povećava okretnost i ubrzava odziv volana. Turbodizelaš obujma 2143 ccm najvećih 170 KS razvija pri samo 3000/min, a ‘forte’ mu je moment od 400 Nm pri od 1400 do 2400/min. Sve zaokružuje brza reakcija automatskog mjenjača, koji stupnjeve mijenja gotovo bez trzaja. Imponira lakoća kojom povećava i održava brzinu te se i iznad 200 praktičku ‘ništa ne događa’. Dizelska C-klasa vozi kao po tračnicama, snažno koči i osigurava gospodski ugođaj, uz nisku razinu buke. Ima performanse i mogućnosti sportskog auta, a vozi se ‘u smokingu’.
Ekstremno ukošen vjetrobran, kratak prednji prevjes, kabina pomaknuta unatrag i uzdužno postavljen motor osiguravaju potpuni balans. Značajke ogibljenja podešavaju se izborom dinamike pa C-klasa pruža dovoljno udobnosti, a u zavojima se ukruti te vozi precizno i sigurno. Doplata od 2625 eura za automatski mjenjač isplativa je, jer pojačava temperament i izvrsno se slaže s dizelskim motorom. Osjećaj u vožnji poboljšavaju adaptivna prednja svjetla s LED elementima prilagođuju se osvjetljenju prometnice te nevidljivim sudionicima u prometu i objektima. Doplaćuju se 1937 eura – skupo, ali vrlo korisno. TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda uzdužno, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (dva lanca) Obujam: 2143 ccm Provrt x hod: 83 x 99 mm Snaga: 125 kW (170 KS) pri 3000/min Moment: 400 Nm pri 1400-2800/min Pogon: na stražnje kotače Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga Multilink Kočnice: samov. diskovi 295, diskovi 300 mm Gume: 205/60 R16 Karoserija: limuzina srednje klase, 4 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 4686 x 1763 x 1442 mm Osovinski razmak: 2840 mm Prtljažnik: 480 l Masa/nosivost: 1505/610 kg Spremnik goriva: 60 l Krug okretanja: 11,2 m Najveća brzina: 233 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 7,4 s Potrošnja: grad 5,3 / otvoreno 3,6 / kombinirano 4,1 l/100 km Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km CO2: 110 g/km Cijena: 440.710 kn (57.609 eura); bez doplata: 315.140 kn (41.195 eura) Cijena osnovnog: 290.750 kn (38.006 eura) – benzinski C180 sa 156 KS
PLUS: performanse, udobnost, potrošnja, sigurnost, oprema MINUS: cijena, dizajn
 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo