RABLJENI:SUZUKI SWIFT 1.2 GS

Nije bestseller, al’ je mali odlikaš, premda sa 94 KS, zbog dugog prijenosa i štedljivosti, vuče lošije od očekivanja
Među autima koji su nepravedno zapostavljeni na našem tržištu Suzuki Swift treće generacije zauzima posebno mjesto. Japanski adut niže klase, koji se od sredine 90-ih proizvodi u mađarskom Esztergomu, po karakteristikama se može mjeriti s najboljima, a među jeftinijima je. Osnovni sa 94 KS u opremi ima čak sedam zračnih jastuka, ABS, ESP i klimu, a stoji 71.295 kn (9381 euro). Gotovo svi vlasnici su vrlo zadovoljni visokom kvalitetom (motor, mjenjač i ostali bitni sklopovi dolaze iz Japana), voznim svojstvima i povoljnom potrošnjom.
Swift je kod nas postao poznat po modelu prve generacije iz 1983., kojega su nakon početne nevjerice svi počeli hvaliti zbog izvrsne kvalitete i pouzdanosti te dobrih voznih svojstava, čemu je pomogla lagana izvedba. Proslavio se modelom GTI, koji se proizvodio 1989. do 2000. te je postao početni model mnogih ‘golobradih pilota’. Sa 101 KS iz 1298 ccm i masu tek nešto veću od 800 kg do 100 km/h je ubrzavao za 9,7 s i postizao 188 km/h. Bio je zvrk na kotačima, ali zbog male mase opasno nestabilan pri visokim brzinama. Zbog perolake je konstrukcije bio opasno nesiguran u sudaru, pa su ga prozvali ‘lijesom na kotačima’. Kad se pojavio u ljeto 2010., mnogi su pomislili da se radi samo o temeljito redizajnom modelu druge generacije iz 2004. Na prvi su pogled gotovo jednaki, što je provjerena formula za uspjeh (911, Golf, Octavia, Mini). Radilo se ipak o potpuno novom modelu, produženom za 15,5, proširenom za 0,5 i četiri centimetra većeg međuosnog razmaka. Krajem prošle godine blago je osvježen, u području branika, svjetala i unutrašnjosti. Dovoljno ta još nekoliko godina ‘mira’ na tržištu.
Bilo kako bilo, komfor na prednjim sjedalima je među boljima u klasi, a i straga ima, za mali auto, dovoljno mjesta. Korektan je i prtljažnik od 210 do 890 l, ali ipak na donjoj granici prihvatljivosti. Svaki detalj pokazuje preciznu i kvalitetnu izvedbu. Ovjes je prilagođen kvalitetnom asfaltu pa je na grbavim cestama malo pretvrd. Ali su zato ležanje i okretnost za pet. Ta ocjena vrijedi i za motor, koji lijepo radi i rado se vrti, te kompaktan i precizan mjenjač. Šteta što je, radi smanjenja potrošnje i emisije CO2, prijenos u diferencijalu predugačak. Mnogi zamjeraju da se deklarirana snaga pod haubom ne osjeća i da bi sa 94 KS trebao bolje ‘gristi’. To je dijelom točno, međutim, niska potrošnja i emisija CO2 (službeno 5 l/100 km i 116 g/km) bili su prioritet i zbog toga je prijenos produžen. To pogoduje smanjenju buke (zbog nižih okretaja) i potrošnje, pa takva ‘filozofija’ nije loša. Ipak, Swift III vuče lijepo, stotku hvata za 12,3 s i postiže 165 km/h. Za prosječnog vozača i više nego što treba. Dobro je motoriziran, ali se treba naviknuti na nešto sporije ubrzanje iz niskih okretaja.
Zbog toga ga, u temperamentnoj vožnji, treba držati u višem režimu okretaja, kada motor dobiva i uzbudljiviji zvuk. Duži prijenos smanjuje razinu buke, pa je vožnja ugodna i na višim okretajima. Motoru dobro pomaže sportski tvrd ovjes, koji je u kombinaciji sa 16-colnim alu felgama i gumama 205/55 R 16 i malo pretvrd. Nije prilagođen za naše ceste s dosta udarnih neravnina, ali omogućava sportsko ‘peglanje’ zavoja, uz osjećaj potpune kontrole. Sve pokazuje visoku kvalitetu izrade te je Swift redizajnom ‘sazrio’. A najveće su mu niska potrošnja i povoljna cijena. Testni model, za 12.438 eura, nudi 7 zračnih jastuka, 16-colne alu naplatke, maglenke, grijana sjedala, aut. klimu, ESP… A osnovni, sa svim bitnim, dostupan je već za 9381 euro.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: benzinski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (lanac, VVT) Obujam: 1242 ccm Provrt x hod: 73 x 74,2 mm Snaga: 69 kW/94 KS pri 6000/min Moment: 118 Nm pri 4800/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni s pet stupnjeva Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga polukrut Kočnice: samoventilirani diskovi, bubnjevi Gume: 205/55 R 16 Karoserija: kompaktni SUV, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 385 x 169,5 x 151 cm Osovinski razmak: 243 cm Prtljažnik: 210 – 890 l Masa/nosivost: 955/525 kg Spremnik goriva: 45 l Krug okretanja: 10,3 m Najveća brzina: 164 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 12,3 s Potrošnja: grad 6,1 / otvoreno 4,4 / kombinirano 5 l/100 km Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km CO2: 116 g/km Cijena: 94.530 kn (12.438 eura); bez metalik boje 92.079 kn (12.116) eura Cijena osnovnog: 71.295 kn (9.381 euro) – model GC
PLUS: uloženo/dobiveno, potrošnja, oprema, kvaliteta, stabilnost MINUS: anemičan na niskim okretajima
dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo