TEST: TOYOTA VERSO D-4D FAMILY, PROMIŠLJENA POSLOVNO-OBITELJSKA KOMBINACIJA

Premda je 4570 eura skuplji od benzinca sa 132 KS, zbog uvjerljivih performansi i niske potrošnje – palac gore!

Automobil koji se kupuje razumom, a ne srcem – često se navodi, kad se želi ispasti pametan, za auto koji pruža više nego se očekuje i kod kojeg je funkcionalnost ispred emocija. Toyota Verso pravi je primjer za to, jer se radi o prostranom i funkcionalnom povišenom automobilu, uvjerljivih i upečatljivih performansi, koji podjednako dobro služi za posao i obitelj. Radi se o kompaktnom monovolumenu, iz klase koju je 1996. otvorio Renault Megane Scenic. Toyotin je model predstavljen 2001., kao Avensis Verso te je u po istoj formuli, 2009., u drugoj generaciji, izgubio prefiks Avensis, te postao samo Verso.

Na azijskim je tržištima taj model nosio i nosi naziv Spacio, što naglašava njegovu veliku prostranost. Toyota Verso dugačka je 444 i široka 179 cm te se radi o najprostranijem automobilu tih gabarita na tržištu. Nudi se u verzijama s pet i sedam sjedala. A činjenica da dizelski model 2.0 D-4D, s bogatom opremom Family, ima masu od 1,6 tona, pokazuje da se radi o vrlo solidnom i čvrstom automobilu, u kojem ne treba strahovati da će vas netko pogoditi sa strane i ozbiljno ozlijediti (ili još gore). Radi se, dakle, o automobilu umjerenih vanjskih, a velikih unutarnjih dimenzija. A do je ipak model Toyote, koja je i dalje, po statistikama njemačkog TÜV-a i agencije Dekra, marka koja nudi najveću pouzdanost.

Japanski je monovolumen skladniji od prethodnog te sada, za svoju klasu, izgleda sasvim OK, ali funkcionalnost, solidnost i vozna svojstva i dalje su važniji od dizajna

Mnogu tvrde kako Toyote više nisu besprijekorne kao nekad, ali to je više urbana legenda i posljedica neredovitog održavanja, od realnosti. Dizajn Toyotama nije glavna vrlina, pogotovo kad se pogleda Avensis, a i Auris, koji su zaduženi za najveće brojke na europskom tržištu. U tome i treba tražiti uzroke blagog posustajanja. Zapravo, ovaj model, uz novi Yaris nudi trenutačno najbolje od Toyotinog dizajna te najavljuje da će i slavna japanska marka, donedavno na vrhu prodaje, nastaviti kao u svojim najboljim danima. Eh, da još angažiraju dizajnera kalibra Petera Schreyera, koji je pomogao da se Kija uzdigne u visine…

Verso se uz doplatu nudi sa sedam sjedala, što je zanimljiva opcija, premda iza sjedala iz trećeg reda tada ostaje samo 145 litara korisnog prtljažnog prostora. To ovom autu daje zanimljive mogućnosti, pogotovo jer se sjedala lagano preklapaju. Stražnja se skladno uklapaju u podnicu, što poboljšava transportne mogućnosti. Verso nije samo, za svoju klasu, lijepo skrojen automobil, nago i naglašeno kvalitetno napravljen. Materijali su solidni i ‘čisti’. Nisu premium izvedbe, jer se to od ovog automobila ne traži, ali nisu ni daleko od toga. Sve je napravljeno ‘tip-top’, kvalitetno i precizno. Po svemu se vidi da je to temeljito dorađen automobil, od kojeg se s pravom može očekivati visoka pouzdanost.

U monovolumenskoj je formi postignut koeficijent otpora zraka od 0,31, što pogoduje performansama i smanjenju potrošnje. Zamjerka je jedino na prednji nosač krova, koji smanjuje vidljivost

U ponudi su benzinski motori 1.6 Valvematic sa 132 KS i 1.8 Valvematic sa 147 KS te dizelaši 2.0 D-4D sa 126 KS i 2.2 D-CAT sa 177 KS. Svi su dostupni s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a najsnažniji dizelaš i s automatskim sa šest stupnjeva. U ponudi opreme su paketi Terra, Luna, Family, Sol i Premium. Najjeftiniji u ponudi je 1.6 Valvematic Terra za 18.700 eura, a najjeftiniji dizelaš 2.0 D-4D Terra sa 23.270 eura. Najskuplji Verso je 2.2 D-CAT A/T Premium, za kojeg treba izbrojiti visokih 32.420 eura. Testni model 2.0 D-4D Family stoji 24.320 eura, i premda je 4570 eura skuplji od jednako opremljenog benzinca sa 132 KS, nudi najviše za uložen novac. Naravno, za one koji to mogu platiti.

Unutrašnjost je dizajnirana slično kao u Avensisu, ali sa specifičnim detaljima po mjeri monovolumena – masivnijom središnjom konzolom, s pomalo arhaično oblikovanom, ali preciznom ručicom mjenjača djeluje funkcionalno, te povišenim ugodno profiliranim sjedalima. U Versu se sjedi ugodno, mjesta ima kao u limuzini srednje klase, ili više. Raskošno je prostrano sprijeda, a to vrijedi i za stražnja sjedala, koja nude više prostora za koljena nego u Avensisu. Paljenjem motora uvjerenje u visoku kvalitetu Toyote postaje još utemeljenije. Turbodizelaš obujma 1998 ccm radi tiho i uglađeno, gotovo kao da se radi o benzincu, a pritiskom na papučicu gasa brzo i uvjerljivo otpušta snagu.

Štedljivi dvolitreni turbodizelaš najveću snagu od 126 KS razvija već pri 3600/min, što stvara dojam da je pod prednjom haubom brojnija konjica

Ugodan povišeni položaj za upravljačem olakšava vožnju, a tome pomažu precizne komande i pregledni instrumenti. Premda je snaga umjerena za dvolitrenog turbodizelaša (po suvremenim mjerilima), Verso ubrzava poletno i ravnomjerno. Podjednako kao i motor, uvjerljiv je i 6-stupanjski mjenjač, koji ‘vuče’ na šaltanje te omogućava da Verso lako drži visoki ritam vožnje. Do stotke ubrzava u 11,3 sekunde, što je za monovolumenski auto više nego pristojno. Motor raspolaže solidnom rezervom snage u svakom stupnju, a dovoljno je i elastičan, pa se u dobrom ritnu može voziti od niskih okretaja. Dizelaš uvjerljivo i ravnomjerno ubrzava već od 1500/min.

Premda najveću snagu razvija na razmjerno niskih 3600/min, bez protivljenja se zavrti do 4500/min. Za toliku turažu nema potrebe i ako se želi voziti temperamentno, ne treba prelaziti 4000. Motor hvata brzo i ravnomjerno, a za dobre performanse u realnim uvjetima vožnje zaslužno je i dobro uštimano podvozje, koje istodobno pruža udobnost i stabilnost. Verso se umjereno naginje i lako ga je kontrolirati, a tek kod pretjerivanja osjeća se blago proširivanje putanje (posljedica teškog nosa), što se lako kontrolira preciznim upravljačem. Najvišu ocjenu zaslužuju kočnice, koje snažno grizu te pri 100 km/h osiguravaju zaustavljanje u 38 metara. Sve to osigurava ugodnu i temperamentnu vožnju, uz potrošnju koja je na testu iznosila prihvatljivih 6,4 litre. Uz sve se to u vožnji osjeća da je Verso vrlo siguran auto, kojemu je teško naći ozbiljniju manu.

dr. Željko Marušić

Verso je među najopremljenijim modelima u klasi: paket Family nudi bluetooth, aluminijske naplatke, tempomat, aluminijsku klimu, touch-screen s kamerom za vožnju unatrag…

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (lanac), 16V, common rail, intercooler
Obujam: 1998 ccm
Provrt x hod: 86,0 x 86,0 mm
Snaga: 93 kW/126 KS pri 3600/min
Moment: 310 Nm pri 1800 – 2400/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga dorađeni polukruti – torzijski ovjes
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 295 mm, straga diskovi 297 mm, ABS+EBV, ESP
Gume: 205/55 R 16, aluminijski naplaci
Karoserija: kompaktni monovolumen, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 444 x 179 x 162 cm
Osovinski razmak: 278 cm
Prtljažnik: 485 – 1740 L
Masa/nosivost: 1570//690 kg
Spremnik goriva: 48,5 l
Krug okretanja: 11,6 m
Najveća brzina: 185 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,3 s
Potrošnja: grad 7,1 / otvoreno 4,7 / kombinirano 5,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km
Cijena: 24.320 eura

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo