TEST VOLKSWAGEN JETTA 1.6 TDI COMFORTLINE

Malo jeftinija, a ipak dosta skromnija od Passata – oduševljava potrošnjom, ali ne i cijenom

Ako vam je Passat skup, možete kupiti Jettu. Za 2000 eura manje dobije se pošten komad obiteljske limuzine, uvjerljivih svojstava i niske potrošnje. Koliko se to isplati? Teško. Ako možete doplatiti, Passat je svakako bolji izbor, jer je veća razlika u onome što nudi nego u cijeni. Ali Jetta je ipak zanimljiva, i više od toga. Radi se o šestoj generaciji limuzine na bazi Golfa – prva Jetta stigla je 1979., a druga 1984. godine. Potom je stigao Vento, pa Bora. Limuzinska izvedenica Golfa V predstavljena je 2004. ponovno s imenom Jetta, a početkom godine na našem je tržištu predstavljena i druga generacija Jette. I prva koja nije bila samo Golf s repom. Naime, međuosovinski je razmak produžen sa 258 na 265 centimetara te nova Jetta nije tek luksuznija rođakinja Škode Octavije (koja je zadržala Golfovih 258 cm). Sprijeda izgleda kao izvedenica Passata, a straga više podsjeća na Audi A4. S boka Jetta, rastegnuta na pristojnih 464,5 centimetara, podjednako pokazuje stilske gene tih dvaju modela te su dizajneri napravili dobar posao. Samosvojan je model, koji će zasigurno naći klijentelu na našem tržištu, posebice u štedljivoj turbodizelskoj verziji 1.6 TDI. To bi mogla pomutiti jedino paprena cijena…

Jetta ima sve vrline Golfa, a uz to pruža osjetno više mjesta za koljena na stražnjim sjedalima i prtljažnik od 510 litara. Dovoljno za uspjeh? Eh, da je nešto jeftinija…

Možda niste znali, ali Jetta ima 30 litara veći prtljažnik od Audija A4, ali i 50 litara manji nego Škoda Octavija. U svakom slučaju to je zanimljiva i više nego dovoljna ponuda prtljažnog prostora. Zadržana je širina Golfa VI od 178 cm, ali je visina smanjena sa 148 na 145 cm. Uz stražnji dio produžen za 44,5 centimetara osiguran je elegantniji stil i bolja aerodinamika. Koeficijent otpora zraka snižen je na 0,28, što je jedan od najboljih rezultata u klasi. To je dobrodošlo za poboljšanje performansi na velikim brzinama i smanjenje potrošnje. Kvaliteta materijala i izrade na visokoj je Volkswagenovoj razini, premda se na detaljima plastike vidi da se nije rasipao novac. Sve je solidno i čvrsto, ali kad se uhvate i otvore vrata, odmah se uočava da su osjetno nježnija nego u Passatu. I po ostalome se osjeća da je to ipak, u osnovi, Golf, a ne Passat. To, naravno nije ništa i nimalo loše, ali ukazuje na prethodni zaključak. Položaj za upravljačem je potpuno jednak kao u Golfu, dakle besprijekoran, ali je zato straga za klasu komfornije. Dakle, kao u srednjoj klasi te prostora za odrasle osobe ima dovoljno i kad se prednja sjedala gurnu u krajnji položaj. Komfor je za pet, dok se straga ne želi ugurati peta osoba. Tada se shvaća da je to ipak širina kompaktne, a ne srednje klase.

Jetta je čak 44,5 centimetara duža od Golfa i tek 12 cm kraća od Passata. Zbog toga ima i sve adute za obiteljsku poslovnu limuzinu

U unutrašnjosti je osjećaj vožnje jednak kao u Golfu, dakle za pola klase je manje statusno nego u Passatu. U osnovi je bitna samo razlika ako se želi ugurati peta osoba. Naime, mjesta za koljena na stražnjim sjedalima ima gotovo u milimetar jednako kao u Passatu, odnosno, prostranost na stražnjim sjedalima je na razini pravih poslovnih limuzina. Kad se u obzir uzme da ionako više nitko ozbiljan ne računa na tri osobe na stražnjim sjedalima – to je to! Ergonomija je, mora se to priznati, izvrsna, što je poznato dobro naslijeđe Golfa. A kad se sjedne za upravljač, pokrene motor i napravi prve kilometre, brzo se stječe osjećaj potpune kontrole i sigurnosti. Premda Jetta, kao uostalom ni Passat, niti u jednom svojstvu nije briljantna, u svemu bitnome je pri vrhu. Dojam je da je sve na svom mjestu, a vožnja je ugodna. Oprema je oprema Comfortline druga po razini, nudi sve bitno. I više od toga. Prošla su vremena kad su Volkswageni bili ispodprosječno opremljeni, ali to zasigurno nije glavni adut ovog auta. Sjedi se u ugodno profiliranim sjedalima, malo tvrđim od prosjeka, ali kad se na njih navikne, teško je poželjeti nešto drugo.

U srednjem paketu Comfortline uključeni su tempomat, senzor kiše za paljenje brisača, maglenke za dodatno osvjetljenje u zavoju i ESP, ali treba doplatiti alu naplatke, kožne obloge volana, automatsku klimu

Testni je model opremljen common-rail dizelašem, koji iz obujma od 1598 ccm razvija 105 KS. Nije to revolucionarno, jer većina konkurenata nudi više. To vrijedi i za okretni moment od 250 Nm. Vrlina je u dobroj izbalansiranosti i uglađenom radu motora. I posebno štedljivosti, to treba naglasiti. Volkswagen je napravio najuglađeniji i najštedljiviji motor u klasi, što su jaki aduti. Zanimljiv je po tome što najveći okretni moment ostvaruje na razmjerno niskih 1500/min, a najveću snagu na, za ovakve motore visokih 4200/min. Stoga je povećano iskoristivo područje okretaja pa nije nužno da mjenjač ima šest stupnjeva. A sa stupnjem manje smanjuju se otpori i masa (nije puno, ali ipak). A i cijena. Pri 150 km/h u petom stupnju motor se vrti na manje od 3000/min, pa zbilja nema potreba za još jednim stupnjem. Sve je, naglašeno prilagođeno štednji goriva i zbog toga je motor početno anemičan, odnosno nema početnu eksplozivnost kao konkurentski motori. S povećanjem brzine osjećaj brzo nestaje i stotka se hvata u solidnih 11,7 sekundi. Kako se Jetta zahuktava, dojam se poboljšava, što se jasno osjeća na autocesti. Tada do izražaja dolazi vrlo dobra aerodinamika te Jetta ne posustaje ni potpuno opterećena. A voziti se može u dobrom ritmu, uz potrošnju koja teško prelazi pet litara.

Podvozje sa stražnjim multilinkom čvrsto je i tvrdo, ali ipak ne pretjerano, pa se postiže uvjerljiva stabilnost i upravljivost, uz zadržavanje dovoljne udobnosti

Ne bi se reklo na prvi pogled, ali vožnja u Volkswagenovoj kompaktnoj limuzini prilično je ugodna i opuštajuća. Podvozje mekano upija neravnine s ceste, a po buci motora u unutrašnjosti teško bi se reklo da se radi o dizelašu (1.6 TDI je tiši od većine benzinaca). Upravljač je ugodan i precizan, a to još više vrijedi za mjenjač. Kad se tome dodaju fino izbalansiran ovjes i snažne kočnice, zaokružuje se slika uvjerljive limuzine, koja pruža sve bitno za obiteljske i poslovne namjene. A dvaput treba naglasiti vrlo nisku potrošnju goriva.. Ako se vozi umjereno, prosjek se može spustiti i na manje od četiri litre, a u normalnoj se vožnji može računati s prosjekom malo većim od pet. Sve bi, dakle, bilo za najvišu ocjenu, da nije jednog ‘malog’ problema. Dizelska Jetta 1.6 TDI, s osnovnim paketom opreme Trendline stoji 23.200 eura. Dakle, više nego za dobru klasu veća, 200 kg masivnija Opel Insignia 2.0 CDTI sa 110 KS i šest stupnjeva. A s opremom Comfortline cijena se penje na 24.550 eura. ako se tome doda doplatna oprema (ispod tehničkih podataka), treba izbrojiti čak 27.200 eura. Puno i previše, a budući da Jeta ni približno nema karizmu jednog Passata, a ni Golfa, previsoka je cijena težak kamen oko vrata ovog modela.

dr. Željko Marušić

Jetta je kvalitetna, komforna i vrlo štedljiva, ima vrlo dobra vozna svojstva i pruža poznata svojstva Volkswagena. Ali, u usporedbi s odgovarajućim Chevrolet Cruzom i Renault Fluenceom, stoji čitavo bogatstvo

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač promjenjive geometrije
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm
Snaga: 77 kW/105 KS pri 4400/min
Moment: 250 Nm pri 1500 do 2500/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga puni diskovi 272 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R 16, Continental
Karoserija: limuzina kompaktne klase, 4 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 464,5 x 178 x 148 cm
Osovinski razmak: 265 cm
Prtljažnik: 510 litara
Masa/nosivost: 1410/500 kg
Spremnik goriva: 55 l
Krug okretanja: 10,9 m
Najveća brzina: 191 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,7 s
Potrošnja: 5,7/3,9/4,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,4 l/100 km
CIJENA: 24.550 EUR (testni model 27.200 EUR)

SERIJSKA COMFORTLINE
svjetla za maglu sa statičkim svjetlom za skretanje * dnevna svjetla * sve u boji karoserije * kromirana maska * ručna klima * tempomat * putno računalo * električni paket svih stakala i grijanih retrovizora * radio/CD/mp3 RCD 210 * senzor kiše * ABS/ASR/ESP * šest zračnih jastuka * središnji nasloni za laktove * samozatamnjujući unutrašnji retrovizor * pomoć pri kretanju uzbrdo * djeljivo stražnje sjedalo…

DOPLATE
aluminijski naplaci * metalik lak * senzori parkiranja sprijeda i straga * automatska klima * upravljač i mjenjač u koži * putno računalo Plus * radio/CD/mp3 RCD 310 * UKUPNO 2650 EURA

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo