TEST: VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI FRESH

Umjereni redizajn je naglasio uvjerljivu izvedbu, a turbobenzinac sa 90 KS bez premca je najbolji u svojoj klasi
Od Volkswagena se ne mogu očekivati velike, drastične promjene pa je redizajn Pola pete generacije, predstavljen na salonu u Ženevi, napravljen decentno, ali temeljito. Vlasnicima dosadašnjih modela će se svidjeti što je na prvi pogled gotovo neizmijenjen, jer je to dobro za zadržavanje vrijednosti. Maska je obogaćena ‘bistrijim’ farovima, u donjem dijelu valovitim, koji su u najskupljoj verziji obogaćeni LED elementima, prvi put u nižoj klasi.
Promijenjene su grilje na gornjem usisniku zraka, a donji je i povećan, uz veće maglenke i istaknutu kromiranu lajsnu. Novim je svjetlima i branikom osvježen i rep. Ukratko, sitno, ali bitno. To je dužinu povećalo na sa 3970 na 3972 mm, uz zadržanu širinu od 1682 i visinu od 1453. Osvježena je i unutrašnjost, novim oblogama sjedala, ekranom osjetljivim na dodir, a cjelokupni je dojam sličan kao u Golfu VII. To je smanjeni Golf i to ga najbolje opisuje.
Testni je model ugodno iznenađenje, jer je cijenom od 13.903 eura jeftiniji od osnovnog dizelaša 1.4 TDI sa 75 KS, koji stoji 13.997 eura, a nije puno skuplji od osnovnog benzinca, s manje opreme i 60 KS, cijene 11.795 eura. Radi se, dakle, o modelu korektnog omjera plaćenog i dobivenog. Prvoklasna izvedba, koja se vidi po svakom detalju, dobrodošla je i u nižoj klasi. Polo nije posebno komforan, jer međuosni razmak iznosi 247 cm (Clio ima čak 259), ali mjesta ima dovoljno sprijeda i snaga. Dojam poboljšavaju lijepo oblikovana sjedala i izvrsna ergonomija.
Najvišu ocjenu zaslužuju volan, mjenjač i sve komande, uz osjećaj jednostavnog upravljanja i sigurnosti. Kad se prednja sjedala gurnu u krajnji položaj, sprijeda ima dovoljno mjesta i za krupnije osobe, ali je straga tada tijesno za koljena. Po tome se najbolje vidi da se ipak radi o nižoj klasi. Oprema Fresh je prilagođena verzija srednjeg paketa Comfortline, s dodatnim 16-colnim naplacima i gumama 215/45, što cijenu povisuje na 14.460 eura. Uvjerljiv dojam dojam pojačava turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem, koji iz 1197 ccm razvija 90 KS.

Lijepo povuče već od niskih okretaja, uz osjećaj kao da raspolaže s više od deklarirane snage. Taj se osjećaj temelji na okretnom momentu od 160 Nm pri 1400 do 3500/min. Ravnomjerno otpuštanje snage uz precizan, dobro stupnjevan mjenjač, osiguravaju temperament i dobre performanse. Ubrzanje do stotke u 10,8 sekundi i najveća brzina od 184 km/h pokazuju poznato pravilo da VW motori raspolažu s više snage od deklariranog. Dokaz: manja i lakša Nissan Micra 1.2 DIG-S sa 98 KS ubrzava za 11,3 s i postiže 180 km/h.Vrijednost turbobenzinca je što najveću snagu otpušta već pri 4400/min i zadržava do 5400/min. U kombinaciji s brzim odzivom za gas i tihim radom vožnja je užitak. Mjenjač ‘vuče’ na šaltanje, a dobra momentna karakteristika osigurava vožnju u visokom ritmu i bez korištenja mjenjača. Za temperamentnu, a sigurnu vožnju zaslužan je i kvalitetan ovjes, precizan i ‘njemački’ tvrd, ali ipak ne pretvrd. Sportski kotači poboljšavaju stabilnost i osjećaj potpune kontrole, ali pojačavaju udare na neravnim cestama. Zbog toga 17-colni naplaci nisu nužna, možda ni preporučljiva opcija.

Polo 1.2 TSI Fresh je temperamentan u gradu, a podjednako uvjerljiv na brzim prometnicama. Čvrsta, solidna izvedbe i ‘konkretno’ podvozje posebno se dobro ponašaju kroz ‘vezane’ zavoje, koji se prolaze kao po tračnicama. Blagi osjećaj podupravljanja, u graničnim uvjetima, koji se osjeća u dizelskim verzijama u ovom je modelu potpuno iščezao, a brzim i sigurnim prolascima kroz zavoje pomaže solidna rezerva snage te snažne kočnice, koje omogućavaju zaustavni put pri 100 km/h od 37,5 metara.
Sve to dobiva na vrijednosti uz nisku potrošnju. U normalnoj se vožnji troši malo više od pet litara. Na testu smo, u temperamentnoj vožnji, ostvarili prosjek od šest litara. Uvjerljiv osjećaj u vožnji naglašava visoka sigurnost, uz naglašenu čvrstoću karoserije. U usporedbi s konkurentima Polo najbolje podnosi puno opterećenje te i tada zadržava uvjerljive performanse. Stoga ovaj model zaslužuje visoko podignut palac gore. Skup je, ali i vrijedi, a temperamentan i štedljiv turbobenzinac pokazuje da ne treba uvijek žudjeti za dizelašima.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbobenzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 16V, zupčasti remen, direktno ubrizgavanjeObujam: 1197 ccmProvrt x hod: 71 x 75,6 mmSnaga: 66 kW/90 KS pri 4400 do 5400/minMoment: 160 Nm pri 1400 do 3500/min Pogon: na prednje kotačeMjenjač: ručni pet stupnjeva Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut sa stabilizatorom Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 265 mm, straga puni diskovi 256 mm, ABS/EBD/BAS Gume: 215/45 R 16 Karoserija: hatchback B segmenta, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 397 x 168 x 145.5 cm Osovinski razmak: 247 cm Prtljažnik: 280 – 950 l Masa/nosivost: 1150/540 kg Spremnik goriva: 45 l Krug okretanja: 10,6 m Najveća brzina: 184 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 10,8 s Potrošnja: grad 6,0 / otvoreno 4,0 / kombinirano 4,7 l/100 km Potrošnja na testu: 6,0 l/100 km Cijena: 13.565 EUR Testni model (5V): 105.665 kn (13.903 eura); s dodatnom opremom 109.892 kn (14.460 eura) Osnovni benzinac (5V): 89.644 kn (11.795 eura) – 1.0 Trendline (60 KS) Osnovni dizelaš (5V): 106.374 kn (13.997 eura) . 1.4 TDI Trendline (75 KS)
DOBRO JE ZNATI: • prvi Volkswagen Polo predstavljen je početkom 1975., kao jeftinija i slabija verzija Audija 50 (proizvodio od 1974. do 1978., kao LS sa 1093 ccm i 50 KS, i GL sa 60 KS). Osnovna je verzija imala 895 ccm i 40 KS. Uz facelift 1979. proizvodio se do 1981. • model druge generacije bio je najdugovječniji, jer se uz redizajn iz 1990. U proizvodnji zadržao do 1994. Uveo je 1983. dizelsku verziju sa 1272 ccm i 45 KS, a 1987. i prednabijenu G40 s G-kompresorom, koji je iz 1272 ccm razvijao 113 KS. • treći je Polo predstavljen je 1994. i proizvodio se do kraja 2001. Uveo je aluminijski multipoint motor sa 999 ccm i 50 KS, a koristio je Golfov dizelaš sa 1896 ccm i 64 KS. Po njegovoj je koncepciji napravljena Seat Ibiza druge generacije, nakon što je Volkswagen kupio Seat. Prva je Ibiza bila napravljena po koncepciji Fiat Una. U osnovnoj je verziji imala slavni motor sa 903 ccm i 45 KS iz Fiata 127, kojeg je koristio i Yugo 45, a uveden je i motor 1.2, kojeg je razvio Porsche (konstrukcijski sličan motoru Lade Samare, kojeg je također razvio Porsche). • Polo četvrte generacije proizvodio se od kraja 2001. do kraja 2009., uz redizajn 2006. Uveo je 3-cilindarski 1.4 TDI sa 70 i 80 KS te GTI s turbobenzincem 1.8T snage 150 KS, odnosno 178 KS u verziji Cup Edition • aktualni model pete generacije predstavljen je krajem 2009. te je osvojio titule hrvatskog i europskog automobila 2010. godine, a redizajniran je na proljeće 2014.
dr. Željko Marušić
TAGOVI: TEST VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI FRESH, TEST VW POLO 1.2 TSI FRESH, TEST POLO 1.2 TSI FRESH, TEST POLO 1.2

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo