Umjereni redizajn je naglasio uvjerljivu izvedbu, a turbobenzinac sa 90 KS bez premca je najbolji u svojoj klasi
Od Volkswagena se ne mogu očekivati velike, drastične promjene pa je redizajn Pola pete generacije, predstavljen na salonu u Ženevi, napravljen decentno, ali temeljito. Vlasnicima dosadašnjih modela će se svidjeti što je na prvi pogled gotovo neizmijenjen, jer je to dobro za zadržavanje vrijednosti. Maska je obogaćena ‘bistrijim’ farovima, u donjem dijelu valovitim, koji su u najskupljoj verziji obogaćeni LED elementima, prvi put u nižoj klasi.
Promijenjene su grilje na gornjem usisniku zraka, a donji je i povećan, uz veće maglenke i istaknutu kromiranu lajsnu. Novim je svjetlima i branikom osvježen i rep. Ukratko, sitno, ali bitno. To je dužinu povećalo na sa 3970 na 3972 mm, uz zadržanu širinu od 1682 i visinu od 1453. Osvježena je i unutrašnjost, novim oblogama sjedala, ekranom osjetljivim na dodir, a cjelokupni je dojam sličan kao u Golfu VII. To je smanjeni Golf i to ga najbolje opisuje.
Testni je model ugodno iznenađenje, jer je cijenom od 13.903 eura jeftiniji od osnovnog dizelaša 1.4 TDI sa 75 KS, koji stoji 13.997 eura, a nije puno skuplji od osnovnog benzinca, s manje opreme i 60 KS, cijene 11.795 eura. Radi se, dakle, o modelu korektnog omjera plaćenog i dobivenog. Prvoklasna izvedba, koja se vidi po svakom detalju, dobrodošla je i u nižoj klasi. Polo nije posebno komforan, jer međuosni razmak iznosi 247 cm (Clio ima čak 259), ali mjesta ima dovoljno sprijeda i snaga. Dojam poboljšavaju lijepo oblikovana sjedala i izvrsna ergonomija.
Najvišu ocjenu zaslužuju volan, mjenjač i sve komande, uz osjećaj jednostavnog upravljanja i sigurnosti. Kad se prednja sjedala gurnu u krajnji položaj, sprijeda ima dovoljno mjesta i za krupnije osobe, ali je straga tada tijesno za koljena. Po tome se najbolje vidi da se ipak radi o nižoj klasi. Oprema Fresh je prilagođena verzija srednjeg paketa Comfortline, s dodatnim 16-colnim naplacima i gumama 215/45, što cijenu povisuje na 14.460 eura. Uvjerljiv dojam dojam pojačava turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem, koji iz 1197 ccm razvija 90 KS.
Lijepo povuče već od niskih okretaja, uz osjećaj kao da raspolaže s više od deklarirane snage. Taj se osjećaj temelji na okretnom momentu od 160 Nm pri 1400 do 3500/min. Ravnomjerno otpuštanje snage uz precizan, dobro stupnjevan mjenjač, osiguravaju temperament i dobre performanse. Ubrzanje do stotke u 10,8 sekundi i najveća brzina od 184 km/h pokazuju poznato pravilo da VW motori raspolažu s više snage od deklariranog. Dokaz: manja i lakša Nissan Micra 1.2 DIG-S sa 98 KS ubrzava za 11,3 s i postiže 180 km/h.Vrijednost turbobenzinca je što najveću snagu otpušta već pri 4400/min i zadržava do 5400/min. U kombinaciji s brzim odzivom za gas i tihim radom vožnja je užitak. Mjenjač ‘vuče’ na šaltanje, a dobra momentna karakteristika osigurava vožnju u visokom ritmu i bez korištenja mjenjača. Za temperamentnu, a sigurnu vožnju zaslužan je i kvalitetan ovjes, precizan i ‘njemački’ tvrd, ali ipak ne pretvrd. Sportski kotači poboljšavaju stabilnost i osjećaj potpune kontrole, ali pojačavaju udare na neravnim cestama. Zbog toga 17-colni naplaci nisu nužna, možda ni preporučljiva opcija.
Polo 1.2 TSI Fresh je temperamentan u gradu, a podjednako uvjerljiv na brzim prometnicama. Čvrsta, solidna izvedbe i ‘konkretno’ podvozje posebno se dobro ponašaju kroz ‘vezane’ zavoje, koji se prolaze kao po tračnicama. Blagi osjećaj podupravljanja, u graničnim uvjetima, koji se osjeća u dizelskim verzijama u ovom je modelu potpuno iščezao, a brzim i sigurnim prolascima kroz zavoje pomaže solidna rezerva snage te snažne kočnice, koje omogućavaju zaustavni put pri 100 km/h od 37,5 metara.
Sve to dobiva na vrijednosti uz nisku potrošnju. U normalnoj se vožnji troši malo više od pet litara. Na testu smo, u temperamentnoj vožnji, ostvarili prosjek od šest litara. Uvjerljiv osjećaj u vožnji naglašava visoka sigurnost, uz naglašenu čvrstoću karoserije. U usporedbi s konkurentima Polo najbolje podnosi puno opterećenje te i tada zadržava uvjerljive performanse. Stoga ovaj model zaslužuje visoko podignut palac gore. Skup je, ali i vrijedi, a temperamentan i štedljiv turbobenzinac pokazuje da ne treba uvijek žudjeti za dizelašima.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbobenzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 16V, zupčasti remen, direktno ubrizgavanjeObujam: 1197 ccmProvrt x hod: 71 x 75,6 mmSnaga: 66 kW/90 KS pri 4400 do 5400/minMoment: 160 Nm pri 1400 do 3500/min Pogon: na prednje kotačeMjenjač: ručni pet stupnjeva Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut sa stabilizatorom Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 265 mm, straga puni diskovi 256 mm, ABS/EBD/BAS Gume: 215/45 R 16 Karoserija: hatchback B segmenta, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 397 x 168 x 145.5 cm Osovinski razmak: 247 cm Prtljažnik: 280 – 950 l Masa/nosivost: 1150/540 kg Spremnik goriva: 45 l Krug okretanja: 10,6 m Najveća brzina: 184 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 10,8 s Potrošnja: grad 6,0 / otvoreno 4,0 / kombinirano 4,7 l/100 km Potrošnja na testu: 6,0 l/100 km Cijena: 13.565 EUR Testni model (5V): 105.665 kn (13.903 eura); s dodatnom opremom 109.892 kn (14.460 eura) Osnovni benzinac (5V): 89.644 kn (11.795 eura) – 1.0 Trendline (60 KS) Osnovni dizelaš (5V): 106.374 kn (13.997 eura) . 1.4 TDI Trendline (75 KS)
DOBRO JE ZNATI: • prvi Volkswagen Polo predstavljen je početkom 1975., kao jeftinija i slabija verzija Audija 50 (proizvodio od 1974. do 1978., kao LS sa 1093 ccm i 50 KS, i GL sa 60 KS). Osnovna je verzija imala 895 ccm i 40 KS. Uz facelift 1979. proizvodio se do 1981. • model druge generacije bio je najdugovječniji, jer se uz redizajn iz 1990. U proizvodnji zadržao do 1994. Uveo je 1983. dizelsku verziju sa 1272 ccm i 45 KS, a 1987. i prednabijenu G40 s G-kompresorom, koji je iz 1272 ccm razvijao 113 KS. • treći je Polo predstavljen je 1994. i proizvodio se do kraja 2001. Uveo je aluminijski multipoint motor sa 999 ccm i 50 KS, a koristio je Golfov dizelaš sa 1896 ccm i 64 KS. Po njegovoj je koncepciji napravljena Seat Ibiza druge generacije, nakon što je Volkswagen kupio Seat. Prva je Ibiza bila napravljena po koncepciji Fiat Una. U osnovnoj je verziji imala slavni motor sa 903 ccm i 45 KS iz Fiata 127, kojeg je koristio i Yugo 45, a uveden je i motor 1.2, kojeg je razvio Porsche (konstrukcijski sličan motoru Lade Samare, kojeg je također razvio Porsche). • Polo četvrte generacije proizvodio se od kraja 2001. do kraja 2009., uz redizajn 2006. Uveo je 3-cilindarski 1.4 TDI sa 70 i 80 KS te GTI s turbobenzincem 1.8T snage 150 KS, odnosno 178 KS u verziji Cup Edition • aktualni model pete generacije predstavljen je krajem 2009. te je osvojio titule hrvatskog i europskog automobila 2010. godine, a redizajniran je na proljeće 2014.
dr. Željko Marušić
TAGOVI: TEST VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI FRESH, TEST VW POLO 1.2 TSI FRESH, TEST POLO 1.2 TSI FRESH, TEST POLO 1.2