TEST: VOLVO XC70 D5 OCEAN RACE

Gazi najsurovijim terenom, a potom na autocesti od šale potegne brže od 200

Volvo XC70 druge generacije, koji je predstavljen na proljeće 2007., rijetka je zvjerka na našim cestama. Crossover izvedenica elitnog karavana V70 namijenjena je kupcima koji žele prostran i luksuzan, siguran i moćan auto, bez upadljivosti Mercedesa, BMW-a ili Audija. Veliki Volvo ima sve adute za odlazak na skijanje i povremene izlete izvan asfalta, a savršeno pristaje uz glavni ulaz elitnog hotela. Ukratko – teška kategorija i teška šminka. Na tržištu ima samo jednog direktnog konkurenta – Audija A6 Quattro. S diskretnom dozom klasike, odmjerenim luksuzom i tradicionalnom švedskom masivnošću, XC70 je drukčiji od ostalih auta na pragu visoke klase.

Dizajniran je stilom koji će biti aktualan i za deset godina, a koeficijent otpora zraka snižen je na 0,32, što je uvjerljivo za uglastu, povišenu karoseriju. Unutrašnjost je praktički jednaka kao u modelima V70 i S80, ali ušminkana na poseban način. Uvjerljiv dojam naglašava blago povišen položaj za upravljačem, što je zasluga podignute podnice. Sve je skockano gospodski i funkcionalno, s naglašenim osjećajem za sigurnost. Luksuz, koji pruža paket opreme Ocean Race, oplemenjen je mekanom bež kožom, kojom su obložena sjedala (podešavaju se elektrikom), armatura, vrata, upravljač, ručica mjenjača…

Osnovni je model limuzina S80, dugačka 485 i visoka 149 cm, iz koje je najprije napravljen karavan V70 dugačak 482,5 i visok 154,5 cm, a iz njega je izveden XC70, dugačak 484 (zbog masivnijih blatobrana) i povišen na 160 cm

Na test smo dobili najsnažniju turbodizelsku verziju D5, s rednim 5-cilindrašem snage 215 KS. To je motor… Prema njemu su obični benzinci i dizelaši poput igračaka. Specifičan i privlačan zvuk, kakvog ispuštaju samo 5-cilindraši, djeluje uzbudljivo i moćno, a u kombinaciji sa 6-stupanjskom automatikom (može se šaltati i ručno), gotovo je savršen. Do stotke sprinta u 8,8 sekundi, a ubrzanje je kontinuirano, na granici sportskog, u gradskoj vožnji i na autocesti. Na svaki pritisak gasa 1,8-tonski elitni višebojac spremno kreće naprijed i lako hvata najvećih 205 km/h. Taj je motor 2003. predstavljen u verziji sa 163 KS. Potom je pojačan na 185, pa na 205 i konačno na 215 KS. A više od snage znači okretni moment od 420 Nm, koji se oslobađa već na 1500/min.

Zbog toga je izvrstan za gutanje kilometara na autocesti i pruža ‘snagu iz podruma’. Na niskim okretajima motor je ugodan i svilen, a kad se nagazi gas XC70 postaje goropadan i počinje ubrzavati poput lokomotive brzog vlaka. Sve to dobiva na vrijednosti u okruženju karavanskog crossover s pogonom 4×4, koji mu uz 18-colne naplatke i gume 235/50 x 18 osigurava izvrsnu stabilnost. U raskošno opremljenoj unutrašnjosti i čvrstoj, masivnoj karoseriji, koja pruža sigurnost kao u bunkeru, vožnja je užitak. Poznata izreku, kako nije važno koliko auto ide, nego kako ide, puni smisao dobiva u ovom autu. Udobnost je prvoklasna, a za upravljačem se osjećate moćno…

Čvrsta i prvoklasna izrada prepoznaje se po svakom detalju karoserije, koja je iznimno otporna na uvijanje. U kombinaciji s izvrsnim ovjesom to jamči uvjerljive performanse u svim uvjetima

Povišeni lifestyle karavan nije nimalo izgubio tradicionalna Volvova svojstava te na asfaltu ide poput V70 i S80. Dobro mu pristaje sportski ritam, ali ako mislite da je, zbog toga to samo ‘fake 4×4’ (fejk, dakle lažan), varate se. Moćan integralni pogon na sva četiri kotača, sa stražnjim Haldex diferencijalom sa zatvaračem, u kombinaciji s ojačanim podvozjem i udaljenošću podnice od podloge od 21 centimetar (gotovo kao u klasičnom terencu), spreman je za najveće izazove. Bez problema može ići na teren i proći svuda gdje idu klasični terenci. To ovaj auto pretvara u zanimljivog višebojca, velikih mogućnosti i snažnog personalityja…

Moćan dizelski motor i precizan automatski mjenjač savršeno odgovaraju ovom automobilu, udobnijem od najudobnije limuzina. Uz blago povišeni položaj sjedenja, koji olakšava vožnju, povećava sigurnost i samopouzdanje, na cesti izaziva strahopoštovanje. Buka je dobro prigušena te ni pri visokim okretajima znatnije ne prodire u kabinu. Na visokim okretajima javlja se i reski sportski zvuk, koji pruža zavidnu dozu adrenalinskog užitka. Po tome se također prepoznaje uvjerljivost koncepcije, koja je prilagođena i za prave sportske izazove. Volvo XC70 D5 nije namijenjen sportskoj vožnji, ali ima sve potrebne adute za to.

Elitnom križancu karavana i SUV-a, sigurnom poput bunkera, s ojačanim podvozjem, integralnim pogonom i dizelašem od 215 KS, jedini je problem cijena

Motoru odlično asistira vrhunski ovjes, koji zbog poprečno postavljenog motora, s težištem u sklopu s mjenjačem pomaknutim iza osi prednjih kotača te potpuno neovisne koncepcije sprijeda i straga pruža gotovo savršenu kombinaciju udobnosti i stabilnosti. Za naše ceste ovjes je možda malo pretvrd, pa se prejako čuju udarne rupe i ležeći policajci, ali za dobre je prometnice sve za pet. Impresivno je kako masivan švedski crossover pegla zavoje, a brzinu tako dobro podnosi da ponekad tek pogled na brzinomjer otkriva koliko se brzo vozi. A cijelo vrijeme uživa se u raskošnoj opremi, s foteljaškim sjedalima od mekane kože.

Precizan upravljač, podvozje s pogonom 4×4 koje osigurava vožnju kao po tračnicama i moćne kočnice, a pogotovo motor koji puca od snage te s preciznom automatikom grize na svaki dodir gasa, pružaju osjećaj kakav na poseban način pruža samo Volvo. Jasno, zbog masivne i visoke karoserije, pogona 4×4 i automatskog mjenjača XC70 ne može biti štedljiv. Ali prosječnih 9,1 litar na testu zasigurno nije puno, pogotovo što se u normalnoj vožnji može računati i na manje od osam. Štedljivi mogu i manje. U ljeto 2010. kad je Volvo preuzeo kineski Geely, mnogi su predviđali propast slavne švedske marke, a desilo se suprotno. Sa svježim kapitalom i mudrom racionalizacijom Volvo je moćniji nego ikad. Dakle, palac gore za Volvo XC70 D5!

dr. Željko Marušić

Švedski su stručnjaci dodatno unaprijedili model koji će uskoro napuniti peti rođendan. Eh, da još ne košta 60.630 eura, odnosno s doplatama čak 67.990 eura…

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni, 5-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od lakog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, common rail, intercooler
Obujam: 2400 ccm
Provrt x hod: 81,0 x 93,2 mm
Snaga: 158 kW/215 KS pri 4000/min
Moment: 420 Nm pri 1500-3250/min
Pogon: 4×4
Mjenjač: automatski sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 316 mm, straga puni diskovi 302 mm, ABS, ESP
Gume: 235/50 R 18
Karoserija: crossover, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 484 x 187 x 160 cm
Osovinski razmak: 281,5 cm
Prtljažnik: 575 do 1600 l
Masa/nosivost: 1840/550 kg
Spremnik goriva: 62 l
Krug okretanja: 11,3 m
Najveća brzina: 205 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,8 s
Potrošnja: grad 9,5/otvoreno 5,8/kombinirano 7,2 l/100 km
Potrošnja na testu: 9,1 l/100 km
Cijena: 60.630 eura (testni primjerak 67.990 eura)

SERIJSKA OPREMA * ABS, EBD, ESP * DSTC, IDIS, SIPS, WHIPS * automatski dvozonski klima uređaj * prednja svjetla za maglu * 6 zračnih jastuka * kožom presvučen sportski upravljač podesiv po visini i dubini * električni podizači stakala * električni, grijani i preklopivi retrovizori * kožom presvučena električna sjedala * daljinsko centralno zaključavanje * aluminijski naplaci 17 cola * radio/CD * senzor za kišu * putno računalo * tempomat * audio kontrole na upravljaču * grijanje sjedala * bi-ksenon svjetla * pranje svjetala

DODATNA OPREMA * metalik boja * alarm * navigacija * alu naplaci 18″ * premium sound sustav/CD izmjenjivač * aluminijski upravljač * BLIS

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo