Ugovor o lojalnosti brani novim kupcima Toyote Land Cruiser preprodaju vozila u Japanu…
Toyota Land Cruiser najnovije generacije izuzetno je tražen automobil u Aziji. Doduše, čak i previše tražen, pa je Toyota tome nekako morala doskočiti. Toyota svoj novi Land Cruiser prodaje diljem svijeta, no i to ima određeni redoslijed. Prodajne statistike bilježe porast prodaje u zemljama koje su ugrožene političkom nestabilnošću.
Njihovi, uvjetno rečeno, gospodari tih država bi voljeli imati taj automobil u svojoj floti te su spremni dati pozamašne svote za njega. U strahu da bi japanski kupci mogli preprodati svoja vozila za veliku zaradu, Toyota je naredila potpisivanje ugovora o lojalnosti prilikom kupovine. U Japanu je prodano gotovo 22 tisuće primjeraka i svi su vlasnici morali potpisati da novi Land Cruiser neće prodati godinu dana. Ako se uzme u obzir kako su Toyota vozila česti akteri kod terorista (ISIS), ova odluka zapravo i ne čudi. Cilj je sprječiti potencijalnu prodaju i izvoz vozila na područja gdje je to još uvijek rizično. Toyota se boji da bi neki LC300 bez potpisanog ugovora mogli završiti u pogrešnim rukama. Japanska tvrtka ide toliko pa su izjavili kako “postoji rizik od kršenja deviznih zakona, a ovisno o izvoznom odredištu, to može dovesti do velikih problema koji prijete globalnoj sigurnosti.”
Autor: Juraj Kamber Grahovac