Baš i ne. Tim se ‘uštedom’ može napraviti višestruka šteta, jer se ne prigušuju vibracije motora i dinamička opterećenja (udari) te se uništavaju vitalni dijelovi klipnog mehanizma
Dvomaseni zamašnjak turbodizelskih motora konstruiran je da prigušuje, odnosno preuzima dinamička opterećenja motora. Izveden je iz dva odvojena, međusobno zakretna dijela, povezana oprugicama (zbog toga je preciznije ‘zamašnjak podijeljene mase’). Kod starijih je dizelaša tu ulogu dijelom preuzimala spojka, također dvomasene izvedbe, s tarnim vijencem i središnjom jezgrom, povezanim oprugicama, a dijelom nosači motora.Kod novijih dizelskih motora s turbopunjačem trebalo je osigurati čvršću vezu s karoserijom, a zbog skokovitog porasta momenta i snage ulogu dinamičkog amortizera i prigušivača preuzeo je zamašnjak podijeljene mase. Spojka je kruta. Ako se dvomaseni zamašnjak zamijeni jednomasenim, pogotovo kod turbodizelaša s ubrizgavanjem PDE (‘pumpa-brizgaljka’), koji više vibrira i ‘udara’ od common-raila, može doći do oštećenja vitalnih dijelova (ležajeva, radilice, klipnjača…), odnosno uništenja motora. Dakle, ako umjesto dvomasenog zamašnjaka, koji stoji sedam do osam tisuća kuna kupite jednomaseni, čija je cijena trostruko niža, riskirate oštećenje vitalnih dijelova motora i višestruko veću štetu.PROČITAJTEHavarija nakon izmjene dvomasenog zamašnjaka