PREMIJERA

Volkswagen ID.7 Tourer, novo doba za karavane službeno je krenulo!

Foto: Volkswagen

Jedan od prvih svjetskih električnih karavana u višoj srednjoj klasi. U Hrvatsku stiže na ljeto kad će biti poznate i cijene. Donosi ogromnu razinu prostora, te doseg do 685 km, upoznajte ID.7 Tourer!

Tourer je zamišljen kao fuzija modela Variant i Shooting Brake. Model ID.7 Tourer straga se značajno razlikuje od fastback limuzine. Dizajn električnog karavana posebno karakterizira duga linija krova. U pogledu stila, avangardni je Tourer fuzija klasičnog karavana u obliku modela Passat i posebno modela Shooting Brake kao što je Arteon. Zahvaljujući povećanju visine straga, volumen prtljažnika još je veći nego kod fastback limuzine: s pet putnika u vozilu, ID.7 Tourer1 može smjestiti prtljagu volumena do 605 litara. Kad je napunjen do stražnjih naslona prednjih sjedala i do krova, ova se brojka penje na 1714 litara, a u tom je slučaju teretni prostor dug gotovo dva metra. 210 kW snage. Novi VW će na europsko tržište isprva doći kao ID.7 Tourer Pro i ID.7 Tourer Pro S1, svaki sa 210 kW (286 KS) i pogonom na stražnje kotače. Elektromotor u modelu ID.7 Tourer Pro1 napaja se energijom iz baterije od 77 kWh. U modelu ID.7 Tourer Pro S koristi se nova baterija od 86 kWh. Baterija od 77 kWh trebala bi se moći puniti s do 175 kW, a baterija od 86 kWh s do 200 kW na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom. ID.7 Tourer1 proizvodi se zajedno s limuzinom ID.7 i SUV vozilom ID.4 u najsuvremenijoj njemačkoj Volkswagen tvornici za elektromobilnost u Emdenu.

Foto: Volkswagen

ChatGPT po prvi put u vozilu. Novi ID.7 Tourer1 bit će uveden na tržište s opsežnom serijskom opremom, kakvu prikazuje verzija Pro. Serijske značajke vanjskog dizajna uključuju LED glavna i LED stražnja svjetla, dijamantno brušene 19’’ kotače od lakog metala i krovne nosače.

Unutrašnja i tehnološka oprema uključuje sustav zaključavanja i pokretanja bez ključa (Keyless Access), mrežu za odvajanje prtljage, ambijentalno osvjetljenje u 10 boja, grijano višenamjensko kolo upravljača, navigacijski sustav Discover Pro Max, poboljšani head-up zaslon s proširenom stvarnošću, kameru za vožnju unatrag, trozonski automatski klima-uređaj.

Opcijski panoramski krov. Kao i kod ID.74 limuzine, panoramski krov s pametnim staklom također je dostupan za novi ID.7 Tourer1. Prozirni krov može biti elektronički neproziran ili proziran upotrebom sloja PDLC-a (polimer dispergirani tekući kristal) integriranog u staklo.

VANJSKI IZGLED – DIZAJN I DIMENZIJE
Dinamične proporcije. Model ID.7 Tourer1 većinu svojih vanjskih dimenzija dijeli s modelom ID.74 limuzine. Oba modela duga su 4961 mm i imaju vrlo dugačak međuosovinski razmak od 2971 mm te odgovarajuće kratke prevjese karoserije. Širina ova dva modela ID.74 je 1862 mm (bez vanjskih osvrtnih zrcala). Karoserije oba modela ID.7 visine su 1536 mm. Oba modela značajno se razlikuju jedan od drugog u stražnjem dijelu karoserije: novi ID.7 Tourer karakterizira krovna linija koja se proteže daleko unatrag između C i D stupova i time povećava njegovu visinu. Zahvaljujući duljemkrovu i strmijim vratima prtljažnika, ID.7 Tourer ima još veći volumen prtljažnika.

Prednji dio iz zračnog tunela. S koeficijentom otpora od 0,24 (ovisno o opremi) i prednjom površinom od 2,45 m2, ID.7 Tourer1 iznimno je aerodinamičan. Kao i kod limuzine ID.7, sljedeća evolutivna faza modela ID. posebno se odražava na dizajnu prednjeg dijela vozila. Prednji kraj ima puno oštrije konture i jasno održava visok stupanj preciznosti i kvalitete.

Prednja su svjetla uža, a zbog novih modula kao da imaju ljudske osobine. ID.7 Tourer1 bit će opcijski dostupan uz IQ.LIGHT – matrix LED glavna svjetla uključujući vodoravnu LED traku lijevo i desno od osvijetljenog VW logotipa, kao i dinamičnu regulaciju dugih svjetala (Dynamic Light Assist) (interaktivno trajno dugo svjetlo bez zasljepljivanja nadolazećeg prometa).

Foto: Volkswagen

Izdužena silueta. Duga linija krova karakterizira bočni dizajn novog modela ID.7 Tourer1: linija koja se vizualno proteže uz rubni spojler na krovu odgovara dinamičnim proporcijama novog Volkswagen vozila. Bočne linije uokvirene su crnim, aerodinamički ravnim krovnim nosačima. Ispod prozorske daske, upečatljiva karakterna linija s oštrim podrezom unosi snažnu, pozitivnu napetost u siluetu modela ID.7 Tourer1. Ovisno o opremi, aerodinamički savršeni kotači od lakog metala veličine su između 19” i 20”5. Uskoro će uslijediti i naplatak od 21′.
Stražnji kraj s vodoravnom LED trakom. Strma stražnja vrata modela ID.7 Tourer osiguravaju karavansku formu i donosi veliki prtljažni prostor. Vodoravno poravnata struktura stražnjeg dijela djeluje široko i snažno. Taj je učinak pojačan dominantnom LED svjetlosnom trakom (opcijski kao 3D LED stražnja svjetla5 s animiranim kočionim svjetlima i dinamičnim žmigavcima). Ovisno o opremi, VW logotip također je osvijetljen u LED traci. Gornji dio stražnjeg dijela također je karakterističan: krovni stupovi i prozorske površine kabine povučeni su prema unutra, stvarajući snažan rameni dio u donjem dijelu.

Panoramski krov s pametnim staklom5. ID.7 Tourer se po izboru može konfigurirati s panoramskim krovom s pametnim staklom. Prozirni krov može biti neproziran ili proziran od trenutka do trenutka upotrebom sloja PDLC-a (polimer dispergirani tekući kristal) integriranog u staklo. Proces prebacivanja aktivira se preko dodirnog upravljačkog elementa na krovnoj
konzoli ili putem IDA glasovne asistentice. Elektronički sloj PDLC-a isključuje se kada je neproziran. To uzrokuje da se kristali rasporede u sloj
tako da staklo više nije prozirno. Međutim, čim se na sloj primijeni električni napon, kristali se raspoređuju na takav način da svjetlost
ponovno može prodrijeti u unutrašnjost. Uz ovu promjenjivu zaštitu od bliještanja, premazi u staklu reflektiraju visokoenergetsko infracrveno zračenje sunčeve svjetlosti, koje bi zagrijavalo unutrašnjost za sunčanih dana. Toplinsko zračenje grijača također se odbija od pametnog stakla i tako zadržava u unutrašnjosti, što stvara visoku razinu udobnosti za
putnike, posebno zimi.

PRTLJAŽNIK – STRAŽNJI KRAJ MODELA TOURER I MAKSIMALNA ISKORISTIVOST
Prostor za putnike i prtljagu. Model ID.74 ima potpuno novu i neovisnu arhitekturu cockpita sa serijskim head-up zaslonom s proširenom stvarnošću. Model ID.7 Tourer1 preuzeo je ovaj instrumentalni krajolik 1:1 od limuzine. Isto se odnosi i na veliku količinu prostora u prvom i drugom redu sjedala. Međutim, iza asimetrično djeljivog i preklopivog stražnjeg sjedala sada se nalazi prtljažnik još većeg volumena.

Foto: Volkswagen

Potpuno napunjen do naslona prvog reda sjedala (natovaren do krova s pregradnom mrežom za prtljagu), volumen prtljažnika povećava se s 1586 na 1714 litara u usporedbi s limuzinom. Maksimalna zapremina prtljažnika s pet osoba u vozilu, natovarena do visine naslona stražnjeg sjedala je 605 litara (naslon stražnjeg sjedala u uspravnom položaju), a ova vrijednost odgovara povećanju od 73 litre. Dimenzije podnice prtljažnika ostale su identične: duljina do stražnje klupe iznosi 1075 mm. Ako se nasloni stražnjih sjedala preklope, duljina uglavnom ravnog prostora za utovar povećava se na 1948 mm. Maksimalna širina između lukova kotača je točno 1000 mm.

PUTNIČKA KABINA – COCKPIT I KOMFOR IZNOVA DEFINIRANI
Poboljšani head-up zaslon s proširenom stvarnošću (AR). Novi ID.7 Tourer i ID.74 limuzina jedina su vozila u svojoj klasi koja imaju serijski head-up zaslon s proširenom stvarnošću. On projicira informacije bitne za vožnju u vozačevo vidno polje, što znači da više ne mora skidati pogled s ceste. U isto vrijeme, AR head-up zaslon mijenja arhitekturu cockpita, budući da su klasični instrumenti postali mnogo manji kao suvišan informacijski sloj. To također znači da je pogled vozača usmjeren na AR head-up zaslon, a time i na situaciju u prometu.

S modelom ID.7 Tourer, Volkswagen donosi najveće ažuriranje do sada za AR head-up zaslon i implementira jedan od najčešće spominjanih zahtjeva kupaca: aktivna navigacija mobilnog telefona povezanog putem Apple CarPlay ili Android Auto sada je integrirana u integrirani prikaz rute s proširenom stvarnošću.

POGONSKI SUSTAVI – DOSEG NA RAZINI BENZINSKIH MOTORA
Veliki doseg. Novi ID.7 Tourer1 i ID.74 imaju najnoviju generaciju električnih pogonskih sustava, internog naziva APP550. Središnji modul ovog učinkovitog pogona je novi elektromotor s maksimalnom snagom od 210 kW (286 KS) i najvećim okretnim momentom od 545 Nm. Elektromotor je integriran u pogonsku stražnju osovinu. Litij-ionska baterija smještena u sendvič kućištu odgovorna je za opskrbu motora energijom. U modelima ID.7 Tourer Pro i ID.7 Pro4 baterija ima neto energetski sadržaj od 77 kWh (bruto: 82 kWh). Osim toga, oba će modela na tržište stići kasnije kao ID.7 Tourer Pro S i ID.7 Pro S s novorazvijenom baterijom neto energetskog sadržaja od 86 kWh (bruto: 91 kWh). Trenutačne prognoze pretpostavljaju da bi novi ID.7 Tourer1 s baterijom od 86 kWh mogao postići doseg do 685 km (približna vrijednost).

Punjenje s do 200 kW. Modeli s baterijom od 77 kWh mogu se puniti na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom kapacitetom punjenja do 175 kW. Baterija koja se ispraznila na 10 posto napunjenosti ponovno će dosegnuti razinu napunjenosti od 80 posto za oko 28 minuta. Verzije ID.71 s novom baterijom od 86 kWh mogu apsorbirati novu energiju na brzim stanicama za punjenje istosmjernom strujom do 200 kW. Uz ovu snagu, baterija bi se trebala napuniti od 10 do 80 posto za manje od 30 minuta. Brzo punjenje na putu. Tijekom putovanja, inovativno upravljanje punjenjem i toplinom osigurava predkondicioniranje baterije prije sljedećeg zaustavljanja radi punjenja istosmjernom strujom. Zahvaljujući ovom predkondicioniranju, novi ID.7 Tourer1 i ID.74 limuzina ponovno se opskrbljuju energijom što je brže moguće tijekom dugih putovanja, uz jedno ili više zaustavljanja radi punjenja. Konkretno, baterija se zagrijava na idealnu temperaturu prije nego što se punjenje zaustavi kako bi se mogla puniti velikom snagom. To može skratiti vrijeme punjenja za nekoliko minuta, posebno zimi. Kada je navigacijski sustav s e-planerom rute aktivan, predkondicioniranje se automatski pokreće na putu do sljedeće stanice za brzo punjenje. Bez aktivnog navođenja rutom, funkcija se također može aktivirati ručno putem izbornika za punjenje u infotainment sustavu.

SUSTAVI POTPORE – POTPOMOGNUTA VOŽNJA I INTELIGENTNO PARKIRANJE
Velika ponuda sustava potpora. ID.7 Tourer1 na tržište stiže s najmodernijim sustavima potpore. To uključuje potporu pri parkiranju Park Assist Plus5 i funkciju memorije5 za potporu pri parkiranju. Funkcija memorije omogućuje potpuno automatsko parkiranje5/6 na udaljenosti do 50 m – na primjer do parkirnog mjesta na poslu ili do nadstrešnice kod kuće. Sustav potpore Travel Assist5 također je dodatno razvijen, a u najnovijoj verziji nosi naziv Connected Travel Assist s online podacima5. Sustav (uključujući sustav za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), automatsku regulaciju razmaka ACC i potporu za hitne slučajeve (Emergency Assist)) omogućuje potpomognuto uzdužno i bočno vođenje,
a najnovija verzija također podržava potpomognutu promjenu voznog traka na autocesti i sada reagira još skladnije od prethodne verzije. Upozorenje pri izlasku6 je novorazvijeno kao proširenje potpore pri promjeni voznog traka (Side Assist), a unutar ograničenja sustava, može zaštititi od otvaranja jednih vrata ako se vozilo (uključujući bicikle)

približava straga. Sustav6 upozorava zvučno i vizualno te, u slučaju akutne opasnosti, nakratko sprječava otvaranje odgovarajućih vrata. Nova generacija funkcije upozorenja na opasnost „Local Danger Warning“ također je serijska u vozilu. Sustav Car2X podržava vozača informacijama o događajima u prometu i može, na primjer, pružiti rano upozorenje na situacije kao što su gradilište, nesreća, kraj prometne gužve ili vozila hitne pomoći. Ostatak ponude serijskih sustava potpore uključuje potporu pri kočenju u nuždi (Front Assist) i prepoznavanje prometnih znakova.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj