Volkswagen Polo 1.2 TDI: mogući su uzroci neispravna geometrija, dotrajalost kuglastih zglobova i selen blokova, loši amortizeri i vožnja s niskim tlakom zraka u gumama…
PITANJE ČITATELJA
Posjedujem Volkswagen Polo 1.2 TDI iz 2014. koja je prešao 204.000 km. Zasad nisam imao problema, ali sam primijetio da su se zimske gume, koje sam nove ugradio prošle jeseni na prednjim kotačima toliko potrošile na rubu da ne znam hoću li ih moći koristiti sljedeće zime… Ivan V.
ODGOVOR DOKTORA
Volkswagen Polo pete generacije, koji je predstavljen u ožujku 2009., 2014 je redizajniran, a proizvodio se do ljeta 2017. ima kvalitetnu izvedbu, ali ima jednu slabost u prednjem ovjesu. Tri su uzroka ubrzanog trošenja guma: nepodešena geometrija kotača, neispravni amortizeri, brza vožnja i nizak tlak u gumama.
Volkswagen Polo, kao i tehnološki jednaki modelu Škoda Fabia III i Seat Ibiza IV ima problem je u gumenim osloncima – selen blokovima prednjih ramena Postoje dva uzdužno postavljena, a u pravilu strada stražnji.
Kako se radi o osjetljivim, a razmjerno jeftinim dijelovima, preporučljiva je izmjena najkasnije nakon 30.000 km, čak i preventivno. Gume se ubrzano i neravnomjerno troše zbog pogrešne geometrije kotača, a ona je pogrešna u pravilu zbog otkaza gumenog oslonca, kuglastog zgloba ili ležaja.
Uvijek mijenjaju u paru – simetrično na lijevoj i desnoj strani, a nakon izmjene podesite geometriju kotača, nikako prije.