Hyundai i20 1.2 Comfort Panorama, plašit će ga se i najbolji, premda je benzinac sa 84 KS ‘stara škola’

Zaoštrava se konkurencija u nižoj klasi. Nakon predstavljanja novih modela Škode Fabije, Opel Corse i Mazde 2 (dva posljednja očekuju se uskoro na našem tržištu) stigao je Hyundai i20 druge generacije.

Novi se korejski adut uspješnim pokazao već na prezentaciji u Malagi, kad se dalo zaključiti da je to novi, ozbiljan igrač u B-segmentu, najvažnijem na našem tržištu. Šteta što je zakasnio u izbor ‘Hrvatskog automobila 2015. godine’, jer su ga mnogi vidjeli i kao sveukupnog pobjednika. Ne bi bilo nezasluženo…

Bitno je promijenjen i povećan u usporedbi s prethodnikom. Produžen na 4035 (+40) i proširen na 1734 (+24) mm to je već pošten ‘komad auta’, a komfor povećava međuosni razmak rastegnut na 2570 (+45) mm. Privlačnost i dinamičnost naglašava smanjenje visine na 1474 (-16) mm. Uočava se i porast kvalitete izvedbe, što je Hyundaijeva konstanta iz generacije u generaciju.

Sada je to sasvim dovoljan obiteljski automobil, a ponuda počinje sa 79.990 kn, koliko treba izdvojiti za bazni 1.2 iStart sa 75 KS, doduše bez klima uređaja.
Dinamičan je stil naglašen padajućom linijom krova i crno obojenim stražnjim nosačem (to daje i malo ekskluzivnosti), a funkcionalnost i praktičnost naglašava prtljažnik obujma 326 litara

U sklopu prezentacije u Zagrebu vozili smo model 1.2 Comfort Panorama, s provjerenim benzincem obujma 1248 ccm i snage 84 KS te najbogatijim paketom opreme. Motor koji u programu koncerna Hyundai Kia već gotovo deset godina tehnološki više nije ‘up-to-date’ (‘posljednja riječ tehnike’) te se čeka 3-cilindarski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem.

Ali, to ima velikih prednosti, jer se dokazao dobrim svojstvima i pouzdanošću te s njim ne treba očekivati nikakvih iznenađenja. A bogat paket opreme uključuje 16-colne aluminijske naplatke, parkirne senzore, LED svjetla, postolje s priključkom za smartphone, zatamnjena stražnja stakla, panoramski krov, sustav za upozorenje prelaska trake…

Ukratko, više nego što treba prosječnom kupcu, a taj zaključak vrijedi i za cijenu od 114.990 kn. S tom motorizacijom ponuda počinje sa 91.990 kn, koliko stoji 1.2 iLike, sa svom potrebnom opremom. Ono što odmah upada u oči je privlačna i dorađena izvedba, koja je izazivala upadljivu pozornost tijekom snimanja ovog priloga. S LED svjetlima novi i20 izgleda prvoklasno (za mjerila B-segmenta), i pomalo šminkerski.

Kokpit ima manje ugodnih iznenađenja od vanjštine. Dizajniran je racionalno i pregledno, komande su precizne i dobro posložene, a komfor gotovo kao u kompaktu. Jako dobro…
Osjećaj za volanom bolji je nego kod prethodnika, a sjedi se komfornije. Osjećaj ‘jeftilena’, koji je bio prisutan u Getzu (2002. – 2008.), ‘u tragovima’ i u prvom i20 (2008. – 2013.), potpuno je nestao.

Sjedala su ugodnije profilirana, volan se može bolje podesiti (u prethodnom je bio malo previsoko postavljen), a zvuk motora bolje je prigušen. Dugohodni benzinac (71 x 78,8 mm) živahno reagira na gas, što je i logično uz povoljan omjer mase i snage automobila od 12,5 kg/KS. Činjenica da najveći moment od 122 Nm razvija pri 4000/min pokazuje da motor ‘voli okretaje’ (netipično za dugohodnu koncepciju).

Provjereni 4-cilindraš sa 84 KS, koji se ugrađuje i u snažniju verziju i10 te Kije Picanto i Rio, osigurava dobre performanse uz prihvatljivu potrošnju, a dostupan je i u osnovnoj verziji sa 75 KS.

Precizan mjenjač, koji nije uz predugačak završni prijenos kao, primjerice, kod Corse 1.2, omogućava pristojnu realnu elastičnost (elastičan motor uz predugi prijenos može biti neelastičan u vožnji) i solidan temperament kad ga se vrti iznad 5000/min, ali tada postaje malo bučan. Ubrzanje do stotke od 13,1 s i najveća brzina od 170 km/h više su nego dovoljni za obiteljski auto niže klase.

Za usporedbu, to su performanse Opel Mante 1900 SR, sportskog coupea s početka 1970-ih. Dakle, sve je OK, a 4-cilindarska koncepcija, za razliku od suvremenih 3-cilindarskih, omogućava ozbiljniji i uglađeniji rad. Dodatna je to prednost, jer se stječe dojam vožnje većeg auta.

Hyundai i20 ima i dobro složeno podvozje, koje je dorađeno i uštimano u Hyundai-Kia razvojnom centru u Rüsselsheimu. Probna je vožnja bila dovoljna za zaključak da ovjes zaslužuje pohvalu. ‘Konkretan’ je i dobro usklađeno s veličinom i masom auta, omogućava dobro ležanje, a nije pretvrd.

Premda je korištenjem čelika visoke čvrstoće masa, u usporedbi s prethodnikom, smanjena za 40 kg, s bogatom opremom iznosi solidnih 1055 kg. To je također prilog uvjerljivosti, kojoj doprinosi i čvrsta struktura karoserije.

Nimalo ne treba sumnjati da će i20 osvojiti maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP test, za razliku od ‘nove’ Corse, koja se prilično osramotila s četiri. Postojanost karoserije i sigurnost osjećaju se za volanom te i20 omogućava ugodnu vožnju i dinamičnost kroz zavoje.

Za razliku od većine konkurenata koji straga imaju bubnjeve, ugrađena su četiri ‘poštena’ diska, pa snažno kočenje zaokružuje izvrstan dojam. Potrošnja? Zbog atmosferskog 4-cilindraša, koji nije ‘downsizing’, ne može biti rekordno niska, ali realnih nešto više od šest litara sasvim je OK.

A dogodine stiže štedljiviji, usto i temperamentniji 3-cilindarski turbo 1.0.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor:  benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 16V, lanac/VVT, neizravno ubrizgavanje (MPI)

Obujam: 1248 ccm Provrt x hod: 71 x 78,8 mm

Snaga: 62 kW/84 KS pri 6000/min Moment: 122 Nm pri 4000/min

Kompresija: 10,5:1

Pogon: na prednje kotače

Mjenjač: ručni s pet stupnjeva

Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, MacPhersonove opružne noge; straga polukrut sa stabilizatorom

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 256 mm, straga puni diskovi 262 mm, ABS/EBD/BAS

Gume: 195/55 R16

Karoserija: hatchback B segmenta, 5 vrata, 5 sjedala

Dimenzije: 4035 x 1734 x 1474 mm

Osovinski razmak: 2570 mm

Prtljažnik: 326/1042 l

Masa/nosivost: 1055/525 kg

Spremnik goriva: 50 l

Krug okretanja: 10,6 m

Najveća brzina: 170 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 13,1 s

Potrošnja: grad 6,3 / otvoreno 4,4 / kombinirano 5,1 l/100 km

Potrošnja na vožnji: 6,4 l/100 km

Cijena: 114.990 kn (14.933 eura)

CO2: 119 g/km

Osnovni benzinac: 79.990 kn (10.130 eura) – 1.2 iStart

Osnovni dizelaš: 101.990 kn (13.247 eura)- 1.1 CRDi iLike

+ izvrsna izvedba
+ komfor i oprema
+ ležanje i upravljivost
– osrednja štedljivost

 


Komentari

loading...