VOZILI SMO: RENAULT MEGANE GRANDTOUR 1.6 DCI GT LINE

S novim licem najbolja verzija francuskog karavana dobila jače adute
Redizajnirani Renault Megane treće generacije dobrodošao je novitet na našem tržištu, a o kvaliteti redizajna svjedoči i Zlatna plaketa za redizajn, koju je francuski kompakt osvojio na nedavnom proglašenju ‘Hrvatskog automobila 2014. godine’. Po uspješnosti može se mjeriti s redizajnima iz 2007. Ford Focusa druge generacije te iz 2008. Škode Octavije druge generacije. Na zanimljivoj prezentaciji u Samoboru, gdje je predstavljena cijela nova gama, vozili smo najskuplju dizelsku verziju karavana Grandtour 1.6 dCi GT Line. To je više nego što prosječnom kupcu treba, ali je u svemu OK.
Sve bitno o benzinskoj i dizelskoj verziji karavanskog Meganea treće generacije već smo pisali, a osnovni je zaključak da je dosad bio bolji nego što izgleda. Odnosno, bezlični dizajn prednjeg dijela bio mu je ‘kamen oko vrata’. Usto treba naglasiti da je karavan bio stilski najpogođeniji model, koji je s boka i straga izgledao vrlo dobro, a sada je dobio i korektan, pa i privlačan prednji dio. Najskuplja je verzija opremljena izvrsnim Renault-Nissanovim dizelašem obujma 1598 ccm i momenta 320 Nm, koji se, u izvedbama sa 116 i 136 KS ugrađuje u Mercedese C180 CDI i 200 CDI. To je jaka referenca!

Svi motori, uključujući osnovnog benzinca sa 115 KS i dizelaša sa 95 KS, imaju turbopunjač te se kombiniraju sa 6-stupanjskim mjenjačem. Možda nam se to samo učinilo, ali i razina izvedbe je malo poboljšana te Megane izgleda dorađeno do zadnjeg detalja. Kao da je Megane potpuno ‘sazrio’. Bitno je poboljšana i unaprijeđena prednja armatura, koja je u skupljim verzijama oplemenjena multimedijskim tablet-računalom. No, više od toga pun je pogodak što je umjesto digitalnog ugrađen analogni brzinomjer. Najsnažniji dizelski motor, koji je zamijenio jednako snažnog od 1870 ccm također je jak adut, premda je dovoljan i osnovni 1.5 dCi.
Zaslužuje najveću ocjenu u svim segmentima – ima najveću snagu u klasi, a s Fiatovim 1.6 MJT i najveći okretni moment u klasi (320 Nm). Uz to je elastičan, radi uglađeno i spremno prima gas. Općenito, stječe se dojam da je sve solidno i kompaktno, kao da je Megane potpuno ‘sazrio’, a vrlina mu je i poboljšan električni servouređaj volana, koji je puno osjećajniji te ga je lakše dozirati. To vrijedi i za ovjes. Premda je straga polukruta izvedba, a ne trendovski, odnosno šminkerski multilink, pruža dobar omjer udobnosti i stabilnosti. Dobro ‘guta’ neravnine i osigurava dobru stabilnost i upravljivost.

U opremi GT Line su 17-colni aluminijski kotači, s gumama 205/50, što nije baš najbolja opcija za naše neravne ceste, premda poboljšava stabilnost. No, ovjes je zbilja kvalitetan i ‘konkretan’. Omogućava vožnju u sportskom ritmu, a nije pretvrd. Karavanski Megane s dizelskim motorom i najboljom opremom ima masu blizu 1,4 tone, što se osjeća ‘u rukama’ i ‘pod nogama’. Razmjerno velika masa, koja će četvrtom generacijom, predviđenom za 2016., ‘downsizingom’ biti 80 do 100 kg olakšana (po formuli novog Peugeota 308), povećava udobnost, je automobil ‘tromije’ reagira na neravnine, a i pasivnu sigurnost.
No, dizelaš, koji pri 1750/min otpušta 320 Nm, osigurava više nego dobre performanse. Ubrzanje do stotke za 10,1 sekundu i najveća brzina od 200 km/h, za ovakav su auto ‘puna šaka brade’. Spremno reagira na gas u svakom stupnju, a za uvjerljive performanse ne treba ‘cijediti’ okretaje. Za temperamentnu je vožnju dovoljno šaltati pri 3500/min, a pritom je razina buke niža nego kod većine konkurenata. Oduševljava ravnomjerno i uvjerljivo otpuštanje snage već od 1500/min pa se može voziti i bez čestog šaltanja. Mjenjač je i dosada bio dobar i precizan, što je poznata vrlina Meganea. Uvjerljivim performansama pogoduju i izvrsne kočnice, što je zasluga diskova od 280 i 260 mm. Sve to zaokružuje uvjerljivu cjelinu

Velika vrlina novog Meganea je korektna cijena. Karavan je 6000 kn (786 eura) skuplji od osnovnog modela, a testni model košta 166.900 kn (21.874 eura). Ali osnovni benzinac TCe 115 Energy Authentique dostupan za 118.900 kn (15.583 eura), a najisplativija je verzija osnovni dizelaš dCi 95 Energy Authentique za 122.900 kn (16.107 eura). Premda kriza, koja neće jenjati ni u ovoj godini, nikome ne obećava velike brojke, redizajnirani Megane može očekivati, razmjerno, dobru prodaju. Naša je ocjena, svakako – palac gore!
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE: Motor: turbo-dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprečno, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), četiri ventila po cilindru Obujam: 1598 ccm Provrt x hod: 80,0 x 79,5 mm Snaga: 96 kW/130 KS pri 4000/min Moment: 320 Nm pri 1750/min Pogon: prednji Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva Prednji ovjes: neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator Stražnji ovjes: polukrut, poprečno spojena uzdužna ramena Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 280 mm, straga 260 mm, ABS+EBV
 Karoserija: 4567 x 1804 x 1507 mm Međuosovinski razmak: 2703 mm Prtljažnik: 526/1595 L Masa/nosivost: 1370/450 kg Spremnik goriva: 60 l Krug okretanja: 11,3 m Gume: testni 205/50 R 17 Najveća brzina: 200 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 10,1 s Potrošnja: grad 4,8 / otvoreno 3,6 / kombinirano 4,0 l/100 km Potrošnja na vožnji: 6,2 l Cijena: 166.900 kn (21.874 eura) Cijena osnovnog benzinskog karavana: 118.900 kn (15.583 eura) – TCe 115 Energy Authentique Cijena osnovnog dizelskog karavana: 122.900 kn (16.107 eura) – dCi 95 Energy Authentique
dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo