ZBOG ČEGA SAVJETUJETE DOLIJEVANJE ULJA U SPREMNIK GORIVA

Doktore, moram Vam reći da ste me sad ‘prepali’ s ovim dolijevanjem ulja u rezervoar goriva? Zbog čega je to potrebno, zar Inin Eurodizel BS nije OK te sam od sebe i dovoljan? Molim Vas malo detaljnije pojašnjenje. Hvala puno, lp,
M.
O tome sam već stoput pisao, pa evo ponovno: mnogi ne znaju da je ‘zloglasni’ sumpor u dizelskom gorivu i koristan, pa njegovim uklanjanjem nastaju problemi kod starijih motora. Gorivo se uklanja iz dizelskog goriva, jer sumporni dioksid koji izlazi iz ispuha (kao produkt izgaranja), u kontaktu s vodenom parom stvara sumporastu kiselinu, odnosno kisele kiše, koje uništavaju vegetaciju i zagađuju okoliš. U motoru je sumpor štetan, jer s vlagom koja se kondenzira u unutrašnjosti motora stvara kiseline koje nagrizaju vitalne dijelove motora motora te razblažuju motorno ulje, što pogoršava podmazivanje. Uz to potiče stvaranje čađe. Naime, sumpor je inhibitor (poticatelj) stvaranja čeđe, jer povezuje lance ugljikovodika u gorivu, čime se otežava njegovo zapaljenje. Nastaje kašnjenje i tada gorivo ne uspjeva potpuno izgarati te se iz neizgorenoga izlučuje čađa (nakupine elementarnog ugljika). Međutim, elementarni sumpor, dok se ne spoji s vodom, djeluje kao dobro kruto mazivo (postoje kruta, tekuća i plinovita maziva). Također i spojevi sumpora s česticama metala (sulfidi) djeluju kao mazivo. Najpoznatije kruto mazivo upravo je molibdelov disulfid MoS2, koje se koristi od sredine 30-ih, a tvrtka Liqui Moly nudi ga u cijeloj paleti maziva i aditiva. Svi bitni dijelovi sustava za ubrizgavanje, posebno visokotlačna pumpa i brizgalice, podmazuju se samim gorivom te kad se koristi gorivo bez sumpora, povećava se rizik trošenja vitalnih dijelova sustava za ubrizgavanje (kojima se transportira gorivo prije nego što počne izgaranje) – najviše tarni dijelovi visokotlačne pumpe i brizgalica. Noviji dizelaši to su nadoknadili kvalitetnijim materijalima, a prvenstveno toplinskom obradom kritičnih dijelova, koja povećava izdržnjivost na trošenje. Najčešće se koristi plinsko nitriranje. Dodavanje 1% motornog ulja u gorivo rješava problem, ali kod najsuvremenijih motora sa sustavima za pročišćavanje čađe to može smetati. U vašem motoru, koji može bez dolijevanja ulja u gorivo, to će svakako koristiti. Savjetujem vam kupnju najjeftinijeg dostupnog ulja na tržištu (obično je to mineralno ulje 15W-40 za dizelaše, u pakiranju od deset litara), i prelijte ga u bočice 0,5 l od Coca Cole ili Fante (ne koristite bočice od voda, jer se zbog plitkog čepa lako otvaraju) te po dvije pune držite u prtljažniku. Kod starih dizelaša, poput Golfa ‘dvojke’, to bi trebalo raditi obvezno, a postupak je sljedeći: prije ulijevanja goriva, u spremnik ulijte 1% ulja – ako ćete uliti 30 litara goriva – najprije ulijte tri decilitra ulja, a ako ćete uliti 50 litara – ulijte pola litre. Mnogi preporučavaju dvotaktol, prvenstveno jer ima dodatke za bolje miješanje s gorivom. Obično ulje, pogotovo kad se kupuje u pakiranju od 10 litara je jeftinije i ima bolja maziva svojstva, a kad se ulije u spremnik prije ulijevanja goriva, osigurava se dobro miješanje.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin