ZF PREDSTAVIO DRUGU GENERACIJU AUTOMATSKOG MJENJAČA SA 8 STUPNJEVA

Premijera u BMW-u 520d, otpor smanjuje 3%, a kod stajanja u D potpuno isključuje pogon
Njemačka tvrtka ZF Friedrichshafen AG, najveći proizvođač prijenosnika snage na svijetu, koja je 2008. proizvela prvi automatski mjenjač s osam stupnjeva, oznake ZF 8HP, predstavila je njegovu drugu generaciju. Kao i u slučaju prve, BMW je participirao u razvoju te su prve serije predviđene za bavarske modela, a potom će mjenjač kupovati i drugi proizvođači.
Prva verzija 8HP50, predviđena za momente do 500 Nm, premijerno je ugrađena u BMW 520d Touring. Uskoro se očekuje 8HP75, za motore maksimalnog okretnog momenta do 750 Nm. Za sljedeću je godinu predviđena serija od 1,3 milijuna, a do 2016. godišnja se proizvodnja planira povećati na 3,5 milijuna.
Novi mjenjač donosi sljedeća poboljšanja:

optimiranjem svih pokretnih i kliznih dijelova smanjeni su mehanički otpori za 3%
omjer najvećeg i najmanjeg prijenosnog omjera povećan je sa 7 (prvi stupanj 4,71, osmi 0,67) na 7,8
prosječna brzina vrtnje po stupnju smanjena je za 50/min
‘moment puzanja’ smanjen je gotovo na nulu, pa se olakšava kočenje (kočnice se pri zaustavljanju ne trebaju ‘boriti’ i protiv blagog pogonskog momenta), a kod stajanja u D auto neće kretati prema naprijed te ga više neće trebati zadržavati kočnicom ili mjenjač ubacivati u N
tlak hidrauličkog sustava smanjen je sa 5 na 3,5 bara, što smanjuje utrošak energije, dakle i pogonskog goriva
svi bitni elementi, od hidrauličkog pretvarača momenta i planetarnih prijenosnika, do prijenosnog mehanizma i viskoznih spojki, smanjili su dimenzije i masu, korištenjem kvalitetnijih materijala i užih tolerancija
do 160 km/h moguće je kratkotrajno isključivanje motora od mjenjača, pri vožnji konstantnom brzinom na ravnom (‘funkcija jedrenja’)
optimizacija sa sustavom Start/Stop omogućava gašenje motora čim se auto zaustavi, a ne nakon 1,5 sekundi, kao kod dosadašnjeg
novi elektronički sustav upravljanja omogućava brži odziv na gas i prijenos stupnjeva.

Novi automatski mjenjač osjetno poboljšava performanse automobila te doprinosi smanjenju potrošnje goriva za jedan do dva posto (za potrošnju su dominantni otpori kotrljanja i zraka, na koje mjenjač ne utječe). Njegova izvrsna svojstva dovela su zaključka da je osam stupnjeva optimum te ni ZF niti BMW ne planiraju povećanje na devet ili deset, poput drugih proizvođača automatskih mjenjača nove generacije.
 
(žm)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo