POSLJEDNJI...

Porsche 718 Spyder RS, finalna verzija i vrhunac vozačkog užitka

Foto: Porsche

30 godina nakon predstavljanja konceptnog modela Boxster, Porsche lansira dosad najsnažniju verziju popularnog roadstera sa središnje postavljenim motorom, novi Porsche 718 Spyder RS.

Po prvi put, atmosferski motor s velikim brojem okretaja iz modela 911 GT3 koristi se u sportskom automobilu s otvorenim krovom i motorom u sredini.

Porsche okrunjuje liniju modela 718 sa središnjim motorom sportskim automobilom dizajniranim za maksimalan užitak u vožnji: novi 718 Spyder RS pandan je 718 Cayman GT4 RS s otvorenim krovom. Po prvi put, atmosferski šestocilindrični bokser od 368 kW (500 KS) iz 911 GT3 pojavljuje se u sportskom automobilu s otvorenim krovom i motorom u sredini. Ista lagana pogonska jedinica sa svojim dizajnom visokog broja okretaja također pokreće trkaći automobil Porsche 911 GT3 Cup. Izuzetno lagan i puristički dopadljiv ručni mekani krov modela 718 Spyder RS čini zvuk motora još uvjerljivijim. Učinak je dodatno pojačan standardnim laganim sportskim ispušnim sustavom od nehrđajućeg čelika i prepoznatljivim otvorima za procesni zrak na stranama iza naslona za glavu.

Foto: Porsche

Pogonski sklop novog modela 718 Spyder RS identičan je sklopu modela 718 Cayman GT4 RS coupe. Boxer motor sa šest cilindara, 4.0-litrenog obujma, vrti se do 9.000 o/min i proizvodi snagu od 368 kW (500 KS) i najveći okretni moment od 450 Nm. U kombinaciji sa sedam-stupanjskim PDK mjenjačem, ovaj dvosjed roadster katapultira se od 0-100 km/h za 3,4 sekunde. Automobil postiže granicu od 200 km/h za samo 10,9 sekundi. U usporedbi s modelom 718 Spyder bez oznake ‘RS’, novi vrhunski model ne samo da koristi dodatnih 59 kW (80 KS), već i ubrzava do 100 km/h pola sekunde brže. Najveća brzina sada je 308 km/h.

Kao i svaki moderni RS model, novi 718 Spyder RS dostupan je isključivo s Porsche mjenjačem s dvostrukom spojkom (PDK). Ovaj mjenjač munjevito mijenja sedam stupnjeva prijenosa i jamči maksimalne performanse. Ručice mjenjača omogućuju vozačima da drže ruke na upravljaču čak i kada ručno mijenjaju brzine. Alternativno, vozač može koristiti ergonomski dizajniranu polugu mjenjača na središnjoj konzoli. Uz snažniji motor, manja težina novog modela također pridonosi boljim performansama: sa 1.410 kilograma, Spyder RS teži 40 kg manje od 718 Spydera s PDK-om i zapravo je pet kilograma lakši od zatvorenog 718 Cayman GT4 RS. Spyder RS predstavlja najnoviji vrhunac linije modela započete 2016.

Foto: Porsche

Prednji dio novog Porschea 718 Spyder RS gotovo je identičan prednjem dijelu 718 Cayman GT4 RS. Standardni prednji poklopac motora izrađen je od CFRP-a i ima širok otvor za odvod zraka iznad odbojnika. Dva NACA kanala poboljšavaju hlađenje kočnica bez negativnog utjecaja na vrijednost Cd. Bočne lamele na vanjskim krajevima odbojnika povećavaju potisnu silu. Prednji rub spojlera nešto je kraći nego na modelu 718 Cayman GT4 RS, što u kombinaciji sa svojim velikim stražnjim krilom proizvodi veću ukupnu potisnu silu na Caymanu i stoga zahtijeva veći rub spojlera za postizanje aerodinamičke ravnoteže. Umjesto krila, 718 Spyder RS ima upečatljiv otkinuti rub u obliku pačjeg repa. Sve aerodinamičke komponente su složeno usklađene. Održavaju aerodinamičku ravnotežu automobila i osiguravaju maksimalnu stabilnost u vožnji pri velikim brzinama.

Novi 718 Spyder RS dolazi s ručno upravljanim jednoslojnim laganim mekanim krovom. Dizajn je kompaktan, sastoji se od dva dijela: sunčanog jedra i deflektora za vremenske uvjete. Oba se mogu u potpunosti ukloniti i mogu se spremiti zajedno ili pojedinačno u vozilo.

“718 Spyder RS podiže užitak vožnje na novu razinu za automobile s otvorenim krovom,” rekao je Andreas Preuninger, voditelj GT odjela. “Kombinacija našeg nepogrešivog GT3 motora, mjenjača s malim omjerima, kompaktnih dimenzija, male težine, trkaćeg ovjesa optimiziranog za cestu i maksimalne otvorenosti nudi iznimno uvjerljivo iskustvo vožnje.”

Novi Porsche 718 Spyder RS slavi svoju javnu premijeru u lipnju na svečanostima obilježavanja 75 godina Porsche Sports Cars u Stuttgart-Zuffenhausenu. Ubrzo nakon toga, pojavit će se na Goodwood Festivalu brzine u Engleskoj.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj