PREMIJERA

Porsche Taycan (2024.), veliko osvježenje donosi više tehnologije, bolji doseg i čak 952 KS!

Foto: Porsche

Porsche Taycan prolazi kroz prvo pravo ažuriranje. Nove verzije imaju veću snagu, veći domet, brže ubrzavaju i pune se brže uz veću stabilnost.

Porsche je s facelift izvedbom također izoštrio dizajn i snažniji utisak donosi s Turbo modelima. Sve verzije Taycana imaju još opsežniji popis standardne opreme i dolaze s najnovijom generacijom Porsche Driver Experience s poboljšanim konceptom zaslona i upravljanja.

Foto: Porsche

Sve tri varijante karoserije imat će brojne modifikacije od datuma lansiranja – sportska limuzina Taycan, svestrani Taycan Cross Turismo, koji je dostupan s off-road paketom, i sportski, ali praktični Taycan Sport Turismo. U svakom slučaju, dostupne su četiri opcije pogona, s varijantama pogona na stražnje i sve kotače. Revidirane verzije stići će u Porsche centre od proljeća 2024.

Na putu do serijske proizvodnje, razvojni inženjeri i testni vozači u kamufliranim testnim automobilima prešli su više od 3,6 milijuna kilometara diljem svijeta kako bi nastavili poboljšavati prvi potpuno električni sportski automobil iz Porschea. Proizvođač sportskih automobila proizveo je gotovo 150.000 primjeraka Taycana. Najvažnija pojedinačna tržišta za Taycan trenutno su SAD, UK, Njemačka i Kina.

“Uveli smo novu eru e-mobilnosti s Taycanom krajem 2019. Odmah se pokazao kao mjenjač igre i inovativni pionir u segmentu e-vozila”, kaže voditelj linije modela Kevin Giek. “Sada nastavljamo ovu uspješnu priču s opsežno ažuriranim Taycanom. Linija modela dosegla je nove visine u smislu performansi, s iznimnom dinamikom vožnje i užitkom u vožnji. U isto vrijeme, uspjeli smo značajno poboljšati učinkovitost, domet, svakodnevnu upotrebljivost i udobnost.”

Foto: Porsche

Svi ažurirani modeli ubrzavaju mnogo brže od svojih prethodnika. Dva primjera s oba kraja portfelja: kao sportske limuzine, Taycan i Taycan Turbo S postižu 100 km/h iz mjesta za samo 4,8, odnosno 2,4 sekunde. To ih čini 0,6 i 0,4 sekunde bržima od svojih prethodnika.

S novom funkcijom push-to-pass u paketu Sport Chrono, može se pozvati pojačanje do 70 kW, ovisno o modelu, na 10 sekundi pritiskom na gumb. Povećane stope ubrzanja općenito su rezultat veće izlazne snage sustava. Na primjer, osnovni Taycan isporučuje 60 kW više nego prije. U Taycanu Turbo S, to je dodatnih 140 kW uz Launch Control. To povećava snagu sustava vrhunskog modela na 700 kW/952 KS.

Ovisno o varijanti karoserije i motoru, WLTP domet povećan je na do 678 km, što je povećanje od 175 km ili 35 posto. Ažurirani Taycan ne samo da zahtijeva manje zaustavljanja punjenja na dugim putovanjima nego njegov prethodnik, već se i puni brže: na 800-voltnim DC stanicama za punjenje, primjerice, može se puniti do 320 kW. To je 50 kW više nego prije. Prozor brzog punjenja nove učinkovite baterije značajno je proširen. To znači da se kapaciteti punjenja veći od 300 kW mogu održati do pet minuta, a vrlo visoki kapaciteti punjenja mogu se postići brže, čak i pri niskim temperaturama.

Ovisno o stilu vožnje pojedinca, među ostalim varijablama, to može prepoloviti vrijeme potrebno za prelazak s 10 na 80 posto napunjenosti u usporedbi s prethodnim automobilom. U prvoj generaciji Taycana, vrijeme punjenja od 10 do 80 posto SOC na 15 stupnjeva Celzija je 37 minuta. Pod istim uvjetima, ažuriranom Taycanu treba samo 18 minuta unatoč većem kapacitetu baterije. Performance Battery Plus sada ima bruto kapacitet od 105 kWh, povećan s 93 kWh.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo