PROMETNA PATROLA

Sudar tramvaja na najopterećenijem križanju u Zagrebu ukazuje na OVE probleme

Foto: Orlovic, Wikimedia Commons

Greška vozača tramvaja koji je prevelikom brzinom ušao u najopterećenije raskrižje u Zagrebu, vjerojatno zbog hvatanja zelenog svjetla na semaforu, ukazuje i na loše stanje pruge, skretača i regulacije, odnosno loše upravljanje tramvajskim prometom

Druga tramvajska nesreća u posljednjih pet dana u Zagrebu, u kojoj je došlo do sudara tramvaja na križanju Vukovarske i Držićeve ukazuje na loše stanje u javnom gradskom prometu u Zagrebu, koliko god je Tomašević, brže-bolje i prije dovršetka istrage kazao kako je ‘vjerojatniji ljudski faktor odnosno pogreška vozača nego tehnički kvar ili infrastrukturni problem’

Toi je ishitreno i neutemeljeno, no razumljivo je da gradonačelnik želi odgovornost odmaknuti o sebe, premda sve ukazuje upravo na to – loše stanje u tramvajskom prometu u Zagrebu. U raskrižju je došlo do sudara tramvaja br. 8, koji je vozio Draškovićevom u smjeru sjevera i tramvaja br 8, koji je vozeći Draškovićevom u smjeru juga trebao skrenuti desno u Vukovarsku ulicu.

Mogući uzroci su neprilagođena (prevelika) brzina tramvaja br. 5, loše bočno vođenje tračnica uslijed istrošenja i neodržavanja, pogreška u skretnici (greška vozača i/ili upravljačke regulacije) te kombinacija mogućih uzroka.

Istraga će pokazati što je bilo u pitanju, no prilično je izvjesno da vozači tramvaja na toj lokaciji, zbog dugih vremenskih intervala zelenog svjetla na tom iznimno opterećenom raskrižju često nesrazmjerno povećavaju snagu elektromotora i ubrzavaju kako bi uhvatili zeleno svjetlo prije isteka intervala. To povećava trošenje tračnica u zavoju i rizik izlijetanja.

Problem je također stanje tračnica, granična istrošenost, odnosno loše održavanje, koje traži da tramvajska kompozicija u skretanje kroz raskrižje uđe minimalnom brzinom. Stoga ova, a i prethodna nesreća ukazuje na nužnost sljedećih mjera:

  1. Pregledati stanje tramvajskih tračnica u Zagrebu, posebice u najopterećenijim raskrižjima
  2. Sanirati sve potrebne lokacije, a na raskrižjima s graničnim oštećenjem smanjiti brzinu skretanja tramvaja.
  3. Poboljšati kontrolne mehanizme vozača tramvaja, s povezivanjem kvalitete vožnje i primanja
  4. U kritičnim vremenima, na najzahtjevnijim raskrižjima kojima prometuju tramvaji uvesti izravnu policijsku kontrolu prometa raskrižjem.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo