PROMETNA PATROLA

Zbog OVOG problema pasivne sigurnosti cesta godišnje gubimo desetke života

Tragičnom ishodu subotnje nesreće u Vladislavcima, nakon izlijetanja automobila s državne ceste, kumovao je udarac u betonski prilaz preko uzdužnog odvodnog kanala…

Autor: Željko Marušić

Što to znači cesta s nula zvjezdica za sigurnost po EuroRAP-u (europskom programu za procjenu sigurnosnih značajki cesta)? Za školsko objašnjenje zainteresirane bi trebalo odvesti na državnu cestu na izlasku iz Vladislavaca, poprište stravične nesreće u kojoj je u subotu u 18:40 poginula 27-godišnjakinja, a vozačica i druga suputnica su teško ozlijeđene, te kazati: “To je to!”

Mlada je vozačica na skliskoj cesti vozila neprilagođenom brzinom, kršeći čl. 51. st. 1, Zakona o sigurnosti prometa na cestama, izvjesno i previsokom, čl. 53, nepropisno pretječući kolonu vozila, čl. 70. st. 1. No sve to nije trebalo rezultirati tragičnim ishodom. Cesta treba “opraštati pogreške”, a ne masakrirati osobe u vozilima, kao u konkretnom slučaju.

Navedenu se prometnicu može nazvati Cestom koja zove smrt, jer da nije udarila u konkretni betonski prilaz, stotinjak metara dalje čekao bi je drugi, a potom red nezaštićenih armiranobetonskih strujnih stupova u koje je udarac još pogibeljniji, jer se pri udaru zabiju u automobil kao u sir i prepolove ga.

Foto: Screenshot YouTube

U Hrvatskoj je stotine kilometara cesta s ovakvim pogibeljnim zonama izlijetanja, na kojima godišnje gubimo desetke života. Stoga bi na prometnicama gdje postoje takvi pogibeljni kruti objekti u zonama izlijetanja trebalo postaviti zaštitnu ogradu, a ako je nema, kao u konkretnom slučaju, brzinu bi trebalo ograničiti na 40 km/h i postaviti poprečne vibracijske usporne trake. A  na svim novim prometnicama trebalo bi ubuduće izbjegavati takva rješenja ili ih riješiti na siguran način.

U konkretnom je slučaju, dakle, zatajila pasivna sigurnost (kad se nesreća desi da posljedice budu čim manje),  a treba ispitati i je li poginula suputnica bila vezana sigurnosnim pojasom. No, nesreću je izazvala kompromitacija aktivne sigurnosti: višestruko kršenje prometnih propisa, loše guma. a moguće i korištenje mobitela. Ipak, zbog svega toga, ishod nije trebao biti tragičan. Da to ubuduće spriječimo, učinimo ceste, posebice zone izlijetanja, sigurnijima.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin