Sve opasne dionice u gradovima treba pokriti radarskim kamerama, pred nesemaforiziranim pješačkim prijelazima treba postaviti uspornike, a brutalne, izravno pogibeljne prekršaje treba sankcionirati i s izravnim poništenjem vozačke dozvole (12 kaznenih bodova)
Znate li zašto nikome ne pada na pamet nakon ulijevanja goriva na benzinskoj stanici otići, ne plativši? Zato što nam je edukacija o tome dobra, pa je kultura prometnog ponašanja u tom segmentu dobra? Nula bodova! Svi, u pravilu uredno plaćaju uliveno gorivo jer znaju da je izvjesnost kažnjavanja za taj prekršaj, odnosno kazneno djelo, 100 posto.
Zašto je vozač Škode, jučer u Zagrebu, u Ulici Antuna Šoljana, oko 18:45, bezobzirno kršio prometne propise, brzinu nije prilagodio uvjetima, vjerojatno je vozio prebrzo, a usto se nije zaustavio pred pješačkim prelazom? Zato što nam prometna edukacija nije dobra? Ne! Zato što je cesta izvedena lošije od propisanog? Ne!
Vozio je bezobzirno, slijedno kršeći prometne propise, zato što je znao da ne toj dionici, u to vrijeme (a praktički nikad), nema rizika kažnjavanja za prometne prekršaje!
Zbog toga ponavljam ono što govorim godinama parafrazirajući tri bitna pravila pri kupnji nekretnine: povećanje sigurnosti cestovnog prometa, posebice sprječavanje ovakvih nesreća, koje samo srećom nisu završile užasnom tragedijom, treba se temeljiti na sljedeće tri mjere:
Povećanje izvjesnosti kažnjavanja.
Povećanje izvjesnosti kažnjavanja.
Povećanje izvjesnosti kažnjavanja.
Za to je nužno poboljšati nadzor prometa, fizički (policijske patrole) i, posebice, elektronički (radarske kamere) te unaprijediti pravosuđe. Uz rješavanje poznatih problema, neučinkovitosti i nepoštenja, nužno je redefinirati Kazneni zakon, kojeg je naša prometna praksa učinila anakronim. Iznad odredbe “Obijesna vožnja” (čl. 226. Kaznenog zakona) treba uvesti strože, koje pokrivaju brutalne, izravno pogibeljne prekršaje.
Stravičan nalet Škode na 11-godišnje blizance ukazuje na nužnost uvođenja sljedećih mjera:
1. Sve opasne dionice u gradu treba pokriti radarskim kamerama.
2. Pred sve pješačke prijelaze koji nisu semaforizirani i/ili pokriveni radarskim kamerama treba postaviti vibracijske trake i uspornike.
3. Za izravno pogibeljne prekršaje izazvane obijesnom vožnjom treba propisati 12 kaznenih bodova i izravno poništenje vozačke dozvole.
Foto: Pixabay