Od lipnja, Renault Clio dobiva novi benzinsko-plinski motor TCe 100 LPG, te će u Hrvatskoj biti dostupan po cijeni od 116.400 kn…
Početkom lipnja, u hrvatskoj Renaultovoj prodajnoj mreži otvaraju se narudžbe za Clio s trocilindarskim motorom s turbopunjačem TCe 100 LPG. Osim bržim odzivom i snažnijim ubrzanjima, uz najveći okretni moment od 170 Nm pri 2000 o/min, motor se odlikuje okretnošću, štedljivošću i emisijama CO2 nižima za 8 posto u odnosu na benzinsku inačicu.
Pristupačna i štedljiva tehnologija
Uz jednaku pouzdanost i bez dodatnih troškova u usporedbi s vozilima opremljenima benzinskom inačicom motora, Renault nudi novi Clio s pogonom na plin po cijeni od 116.400 kn za inačicu Zen koja u seriji uključuje prednja i stražnja LED svjetla, ručni klima uređaj, električno podesive retrovizore, radio uređaj R&GO s funkcijama MP3, Bluetooth, AUX, USB, DAB i još brojnu drugu opremu.
Uporaba autoplina kao pogonskog goriva donosi znatno veće uštede u odnosu na benzin jer je njegova cijena više nego dvostruko niža od cijene benzinskog ili dizelskog goriva po litri. U Hrvatskoj se cijene plina kreću oko 3,70 do 4 kn po litri za razliku od cijene benzina koje se kreću od 8,4 kn do 8,9 kn.
Iako je prosječna potrošnja motora s pogonom na plin nešto veća, ukupni trošak goriva po kilometru niži je za 30 posto u odnosu na benzinski motor te do 8 posto u odnosu na dizelski.
Neograničena mobilnost
Vozilo se može pokretati na benzinski ili plinski pogon. Opremljeno je dvama odvojenim spremnicima, jednim za benzin i jednim za plin. Vozilo uz oba napunjena spremnika može prijeći više od 1000 km. Takav način rada omogućuje gotovo neograničenu vožnju: benzin je dostupan na svim benzinskim postajama, dok je plin u Europi dostupan na svakoj četvrtoj benzinskoj postaji te na sve brojnijima u Hrvatskoj. Povrh toga, vozila s plinskim pogonom mogu pristupiti podzemnim garažama zahvaljujući ugrađenim sigurnosnim značajkama (zaštitni ventil, nepovratni ventil i ograničeno punjenje spremnika do najviše 80 %).
Dokazana i sigurna tehnologija, usavršavana godinama
Integracija plinskog pogona u automobil obavlja se izravno u tvornici. Za kupce to znači sljedeće: jednostavno naručivanje bez dodatnih kašnjenja te komunikacija sa samo jednom stručnom osobom u Renaultovoj mreži, zaduženom za jamstvo i održavanje vozila. Benzinski motor od početka je konstruiran tako da omogući pogon na plin. Dodatan spremnik za plin izrađen je od čvrstog čelika i ugrađen na mjesto rezervnog kotača kako ne bi dolazio u doticaj sa spremnikom za benzin. Nepovratni ventil, ograničeno punjenje spremnika do najviše 80 %, ograničenje protoka goriva, solenoidni ventil i sigurnosni ventil upotpunjuju tehnički sustav.
Gotovo 15 milijuna vozila u Europskoj uniji ima plinski pogon, dok je takvih vozila u svijetu 26 milijuna. Renault nudi pogon na plin još od 2010.
Jednostavna tehnologija
Uporaba je jednostavna za vozača. Prebacivanje s benzinskog na plinski pogon i obratno postiže se na dva načina: ručno, pritiskom tipke smještene u putničkom prostoru (odabrani način primjenjuje se i tijekom sljedećeg pokretanja vozila) ili automatski, kada se spremnik plina isprazni. Poseban pokazivač prikazuje razinu napunjenosti spremnika plina. Punjenje spremnika plina (32 l na novom Cliju) također je brzo i jednostavno (traje samo dvije minute).
Druga prednost ove domišljate integracije jest zadržavanje postojećeg obujma prtljažnika iznad razine podnice (na mjesto rezervnog kotača postavljen je spremnik plina).
Proizveden u Sloveniji
Renault Clio Tce 100 LPG proizvodi se u tvornici Revoz u Novom mestu. Serijsku inačicu Revoz je počeo proizvoditi u siječnju ove godine i do sada su proizveli 1.400 vozila s tim pogonom. Glavna tržišta za taj model su Italija, Španjolska, Poljska, Francuska i Portugal.
Prema navodima iz Revoza, uvođenje tog motora i cjelokupnog sustava u proizvodnju bilo je vrlo složeno.
Ostvarena je potpuna integracija u postojeći proizvodni proces što znači da se svi sastavni dijelovi, uključujući i spremnik plina, neposredno sastavljaju na istoj liniji kao i ostali modeli tako da model pogonjen plinom izlazi s proizvodne vrpce u cijelosti dovršen. Sastavljanje i testiranje serijskog vozila s pogonom na plin traje oko pola sata duže nego za druge inačica.