PRISJEĆAMO SE...

Renault Clio slavi uspjeh i kroz 33 godine uspješnih reklama

Foto: Renault

Clio slavi 33 godine zanimljivih reklamni i marketinški poteza. Arnaud Belloni, direktor globalnog marketinga Renaulta, dijeli svoj stručni uvid u najupečatljivije kampanje i krilatice iz duge povijesti oglašavanja.

Najprodavaniji model u Francuskoj (sa 16 milijuna jedinica), “ima sve od sjajnog automobila” – slogana je to iz 1990. godine. Usput rečeno, upravo je tada Arnaud Belloni započeo svoju karijeru u marketingu i oglašavanju. On je sada Renault globalni direktor marketinga i priča o 33-godišnjim uspomenama na oglašavanje.

Clio je postigao status ikone na cestama koliko i na ekranima. U protekle 33 godine oglašavanja, privukla je ogromnu količinu ljubavi, u svih pet generacija, a ta je ljubav još uvijek tu.” govori Arnaud Belloni, globalni direktor marketinga Renaulta

Bizarni počeci
Renault Clio bio je hit preko noći 1990. godine, mediji i javnost bili su jednoglasno zadivljeni, a automobil je gledao u svijetlu budućnost. Ali Arnaud Belloni nije bio toliko oduševljen prvom TV kampanjom, “Clio Transformers”. Sjeća se da je u sebi pomislio: “Nemoguće je zabrljati u reklami za tako važan automobil kao što je Clio!” Gledajući unatrag, međutim, specijalni (ili bolje rečeno bizarni) efekti u filmu nisu naškodili gradskom automobilu. Film je ubrzo pao u zaborav, a sljedeći su se “iskupili”, sa smiješkom se prisjeća Arnaud Belloni.

Foto: Renault

Kultni filmovi iz devedesetih
Reklame iz ’90-ih, po njegovom mišljenju, uključuju neke od najboljih ikada. Posebno je uživao u komičnoj trilogiji za francusko tržište sa sada već poznatom krilaticom “Ima sve od odličnog automobila”: ruska epizoda (1992.), kineska (1994.) i sicilijanska (“Godfather”) (1995.) .

Žiri koji je izdvojio Clio kao Europski automobil godine 1991. složio se da je imao “sve od sjajnog automobila”: “Novi kompaktni automobil ima izvanredan stil, visoku razinu kvalitete, velikodušnu kabinu i opremu bez presedana za model ove veličine.”

Još jedna neuobičajena poenta koje se Arnaud Belloni prisjeća je ona na kraju reklame za Clio Baccara 1991.: bogati emir spreman je dopustiti sinu da preuzme njegovo bogatstvo, časti i odgovornosti, pod uvjetom da se odrekne svog Clia jer “nije dovoljno skup, sine moj.”

U međuvremenu je Velika Britanija uživala u iznimno uspješnoj i jednako dugotrajnoj sagi “Papa & Nicole”. Cijela generacija britanskih gledatelja sjeća se brojnih filmova od 1991. do 1998. godine.

Smisao za humor i pametno izražavanje
Neke reklamne kampanje toliko su svijetle da nadmašuju proizvod koji promoviraju. Arnaud Belloni – i bez sumnje mnogi drugi – sjeća se filma iz 1999. za Clio II MTV limitirano izdanje, koje je putovalo puno dalje od spin-offa automobila. Glavni lik koji mahnito ponavlja kratku, oštru “Get up ah”, jedini djelić koji čuje iz pjesme “Get Up (I Feel Like Being a) Sex Machine” Jamesa Browna je primamljiv – a buka koju je izazvala bila je neodoljiva.

Arnaud Belloni sažima ovu prvu selekciju, koja obuhvaća devedesete – “Većina ovih filmova koji su ostavili trajan dojam na mene imaju jednu zajedničku stvar: njihov smisao za humor.” Mogli bismo dodati i pametan izraz: izbor riječi u filmu Clio III iz 2009. toliko je savršen i jezgrovit da Arnaud poželi da je sam pronašao slogan: “Renault Clio, vanjski znak unutarnjeg bogatstva.”

Zapanjujuće slike i sjajna glazba
Nakon smijeha i duhovitosti, oglašivači su krenuli sličnim putem i za Clio IV i Clio V. Naglašene emocije krenule su s prikazivanjem kratkog filma iz 2019. u Ujedinjenom Kraljevstvu, na primjer, zauzima snažan stav: prikazuje dvije mlade djevojke i njihovu ljubav iz djetinjstva koja se razvija u ljubavnu priču za odrasle tijekom godina i tijekom pet generacija Clia, s obradom Oasisovog planetarnog hita “Wonderwall” u pozadini.

Reklama za 2022. blistav je uron u retro vibracije 1990-ih i 2000-ih. Crtani efekt i soundtrack “Video Killed The Radio Star” oduševili su Arnauda Bellonija. Poruka je da su oldtajmeri sada mladi, a Clio je ikona kasnog 20. stoljeća.

Arnaud Belloni završava izbor reklama za Clio najnovijom kampanjom brenda. “Energija se mijenja, ali ljubav je još uvijek tu”, kaže o reklami koju pokreće remiks hita iz 1980-ih “Oh l’Amour”. Prema njegovim riječima, reklama je iznimno “moderna” i “premium” – dakle savršena za najnoviji Clio koji ima novi E-Tech potpuno hibridni pogonski sklop.

Arnaud Belloni dodaje da se sprema još jedno iznenađenje koje će poboljšati ovo nasljeđe: nova reklama, kojom se slavi 33. godišnjica reklamiranja Clia, bit će objavljena ovog prosinca. To će biti carte-blanche izvedba belgijske rap umjetnice Scylle. Melodija, tekst i produkcija napravljeni su po mjeri za Renault Clio. Dakle, saga se nastavlja i Clio blista.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo