AMERIČKI 'izum'

‘RoaDog’ je najveći motocikl na svijetu, evo kako izgleda i kako se teško vozi

Foto: Screenshot

‘Custom motocikli’ nisu nikakva novost, ali kada dvokotači poprime ovakvo velike gabarite, definitivno imamo razloga pričati o njima…

Motocikli nas uvijek fasciniraju performansama i vozačkim užitkom koji donose, ali što kada prerade odu u drugom pravcu? Najbolji primjer je RoaDog motocikl, koji je izvorno napravio William “Wild Bill” Gelbke davnih 1960-ih, a taj motor je i dalje – “živ i zdrav”.

Zapravo, možda je u boljem stanju nego što je bio u posljednje vrijeme. To je zato što je pronašao put i završio u Daleovu muzeju Wheels Through Time u Maggie Valleyju, Sjeverna Karolina.

Upravljanje izgleda kao noćna mora, skretanje ulijevo teže je od skretanja udesno, zbog pozicije diferencijala

Za one koji nisu upoznati s Muzejom, njegov slogan kaže da je to “Muzej koji radi”. Ipak, to je više od slogana; to je jednostavna izjava činjenice. WTT je specijaliziran za američka vozila, s posebnom ljubavlju prema motociklima. Ako nešto stigne u WTT i ne radi, tada će vlasnik Matt Walksler i njegovo osoblje to dogurati u radionicu i dati sve od sebe da to poprave.

Sada o RoaDogu. Ako niste znali ništa o tome, ali ste jednog dana slučajno vidjeli njegovu fotografiju, moglo bi vam biti oprošteno što mislite da je to samo skulptura. Stvar koja je tako masivna i na dva kotača sigurno se ne može voziti, zar ne?

Koliko je ogroman? RoaDog je dugačak oko 5,18 metara, a navodno teži negdje oko 1450 kilograma. Gelbke, inženjer po obrazovanju, očito ga je izgradio jer je mogao – ali i zato što je želio sposobnu, pouzdanu krstaricu za velike udaljenosti koja bi bila potpuno sretna u beskrajnoj vožnji brzinom do 150-160 km/h.

Tako je 1965. Gelbke krenuo s izgradnjom stroja iz snova. Uzeo je četverocilindrični motor iz Chevyja II (2507 ccm obujma), kao i prijenos PowerGlide.

Tome je dodao modificirani diferencijal kamiona Chevy, a od Corvette je posudio disk kočnice.

Gelbke je potom proveo godine obilazeći Ameriku na svojoj novoj kreaciji, prešavši oko 35.000 km. Priča nakon toga prelazi u legendu, jer neki izvještaji govore da je smrtno stradao tijekom svađe, a drugi kažu da je poginuo u policijskoj pucnjavi. U svakom slučaju, nakon njegove smrti, RoaDog je nestao — ali Buzz Walneck (iz Walneckove motociklističke zamjene Meets slave) na kraju ga je pronašao u kući Gelbkeove mame.

Neko je vrijeme posjedovao RoaDog, ali je na kraju završio u rukama drugog kolekcionara. Ta ga je osoba zatim donirala Nacionalnom muzeju motocikala u Sturgisu, Južna Dakota (i kasnije Anamosa, Iowa).

Nažalost za obožavatelje povijesti motocikala u SAD-u, Nacionalni muzej motocikala u Anamosi, Iowa, objavio je ranije 2023. da u rujnu zauvijek zatvara svoja vrata. Kao rezultat toga, planirao je prodati na aukciji sve motocikle, memorabilije i povezane predmete—uključujući legendarni RoaDog.

Netko je kupio ovaj bicikl iz muzeja, ali ga nije ni izvadio iz prikolice prije nego što ga je pristao prodati čovjeku, koji je ovo čudo prosljedilo u ‘muzej’ Wheels Through Time.

.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo