Seat je oduvijek predstavljao vozila koja su dizajnirana i razvijena za kupca i njihove potrebe. Kada je 1953. predstavljen SEAT 1400, ponudio je put do većih razina mobilnosti uz stilizirani izgled američkog vozila i luksuz i eleganciju kakve su ljudi tada željeli…
No, nakon 70 godina postojanja, vremena su se itekako promijenila. Težnja prema učinkovitim i modernim automobilima sve je veća, što zbog ekoloških normi, a što zbog potražnje od strane kupaca.
Zanimljivo je gledati usporedbu razvoja pojedinog modela unutar proizvođača, a jedan od boljih primjera svakako je pred nama; Seat 1400 vs Seat Leon.
Prednji kraj
Zahtjevi kupaca značajno su se promijenili tijekom desetljeća. Tamo gdje smo nekada željeli kromiranu završnu obradu i kružna svjetla, sada nam je potreban integriraniji pristup koji spaja aerodinamične potrebe i estetsku čistoću.
Stražnji kraj
Mala, gotovo nevidljiva stražnja svjetla, izdužena vrata prtljažnika i mala stražnja stakla napravili su mjesto za napredno, dinamično osvjetljenje koje naglašava dizajnerski jezik potpuno novog Leona. S druge strane, halogena svjetla na modelu 1400 te obilje kroma, ali i za to vrijeme karakteristični mali prozor jasno daju do znanja o kakvom je automobilu riječ.
Dizajn interijera i sjedala
Seat 1400 naglašava praktičnu prirodu vremena u kojem je sjedenje na klupi osiguralo prostor i za prednje i za stražnje putnike. No, vremena su se promijenila i SEAT Leon, ali i ostali automobili, na prednjim sjedalima mogu ugostiti samo vozača i suvozača. Tad se nudi optimalnu podršku i udobnost čak i na najdužim putovanjima. Straga, individualno sjedenje za putnike pruža savršenu ravnotežu između udobnosti i svestranosti.
Logotip
Jednostavnost je ključna u Seat priči, pa je u modelu 1400 logotip oblikovan u skladu s vremenom. S druge strane, potpuno novi Leon koristi hrabriji i robusniji logotip koji je oslonjen na ostatak modela iz game.
Interijer
Po uzoru na druge automobile iz tog vremena, analogija je bila kraljica interijera. Takav je slučaj također bio u modelu 1400 gdje su se pružale minimalne informacije. Danas, uz raspon modernih infotainment sustava dostupnih na Leonu, više informacija se može prikazati boljom jasnoćom i prilagoditi individualnom korisniku zahvaljujući digitalnoj tehnologiji prilagodljivog zaslona.
Motorizacija
Seat 1400, kao što i samo ime modela sugerira, tad se pohvalio ugrađenim četverocilindričnim benzinskim motorom od 1,395 ccm. Razvijao je 44 KS pri 4,400 okr/min što mu je omogućavalo maksimalnu brzinu od 125 km/h, a prosječnu potrošnju od 10.5 litara na 100 km. Danas je Euro 6 učinkovitost motora ključna za uspjeh, a novi Leon integrirao je blagu hibridnu tehnologiju kako bi se povećala ekonomičnost goriva. Novi 1.5 EcoTSI turbobenzinski motor razvija 150 KS te pri tom troši samo 5 litara, dok može pojuriti do krajnjih 221 km/h.
Mjenjač
Mjenjač iza kola volana u modelu 1400 pojednostavnio je prijenos stupnjeva prijenosa u četverostupanjskom mjenjaču. No, moderna tehnologija ‘shift-by-wire’ znači da Leon ima itekako više benefita od glatkih izmjena brzina bez obzira na uvjete vožnje, a tehnologija također pomaže osloboditi prostor na konzoli, što daje više mjesta za putnike i sitnice.
Nema sumnje, dva itekako slična modela su tijekom godina postajali sve različitiji, a zanimljivo je vidjeti koliko je autoindustrija u 70 godina napredovala.