TOYOTA GAZOO Racing (TGR) održala je svjetsku premijeru potpuno nove GR Corolle u Long Beachu (California), uoči otvaranja sezone Formula Drift. GR Corolla je planirana za početak proizvodnje i prodaje (za sada) u Japanu tijekom druge polovice 2022. godine.
Kroz postignuća kao što je TE25 Corolla donijela prvu pobjedu Toyote Motor Corporation (Toyote) u WRC-u 1973. godine, nakon čega je uslijedila pobjeda Corolle Levina na reliju 1.000 jezera 1975. godine, Corolla je postavila temelje za natjecanja u različitim utrkama. “Najbolji automobili uzgojeni su u motosport uvjetima”, tako je GR Corolla zaživjela na temelju snažne želje predsjednika Toyote Akia Toyode, zvanog Morizo, da “vrati Corollu koja osvaja naše kupce”.
Kao odgovor na tu želju, stigla je GR Corolla. Konkretno, vozilo je sveobuhvatno rađeno u ekstremnom okruženju utrka sudjelovanjem u Super Taikyu seriji koristeći Corollu opremljenu vodikovim motorom kako bi se također poboljšao motor na vodik, koji se sastoji od novih tehnologija, s Toyotinim glavnim vozačem Morizom, osobno , sjedeći za volanom. Nadalje, kako bi se osiguralo da se vozilo može voziti s povjerenjem i uživanjem u raznim situacijama, prototipovi su prošli kroz različite uvjete, ne samo na trkaćim stazama nego i na vrlo zahtjevnim zemljanim cestama i cestama prekrivenim snijegom. Vozači od kojih svaki ima jedinstvenu perspektivu, uključujući Moriza, trkača Hiroakija Ishiuru, pobjednika All Japan Rally Championshipa Norihiko Katsutu, i interne ocjenjivače, odradili su vožnje…
GR Corolla može se pohvaliti ojačanom verzijom 1,6-litrenog linijskog trocilindričnog turbo motora s međuhladnjakom koji se nalazi u GR Yarisu, što rezultira maksimalnom snagom od 224 kW (304 KS). Optimizacija sustava GR-FOUR 4WD, koji je također predstavljen na GR Yarisu, kako bi odgovarao specifikacijama GR Corolle, bila je među raznim inicijativama koje su poduzete kako bi se stvorio automobil kojim se može sigurno i sigurno upravljati čak i kada ga gura do krajnjih granica.
Iako usvaja osnovni okvir karoserije Toyote Corolle Sport kako bi joj omogućio nasljeđivanje stabilnosti pri velikim brzinama dugog međuosovinskog razmaka, GR Corolla koristi 60 mm širi trag sprijeda i 85 mm širi trag straga kako bi postigao visoku razina performansi u zavojima. Rezultat: sportska vožnja po volji s mirom. I kao kompletan paket, GR Corolla zadržava raspored s pet vrata i pet putnika za iznimnu upotrebljivost u svakodnevnom životu i užitak u vožnji.
Od svog rođenja 1966., Corolla je kroz svoje generacije evoluirala u razne limuzine, karavana, hatchbacka i SUV vozila kako bi tijekom vremena zadovoljila promjenjive stilove života Toyotinih kupaca. S obzirom da se GR Corolla pridružila ponudi kao sportski automobil, ona će sad biti svojevrsna kruna sportske ponude japanske marke.
Glavne značajke GR Corolle
1. Dizajn stvoren u motosportu rafiniran u funkcionalnu ljepotu
Iako je usvojen osnovni okvir karoserije Corolle Sport, 20 mm širi prednji branici i 30 mm širi stražnji branici stvaraju širi stav koji nagovještava živahno iskustvo vožnje.
Trostruki ispuh prigušivača stvoren za daljnje povećanje snage 1,6-litrenog linijskog trocilindričnog međuhladnjaka turbo motora naglašava jedinstven, snažan i sportski dojam stragra.
Usavršavanje hlađenja i aerodinamičkih performansi vozila na svim vrstama cesta, uključujući trkaće staze, makadamske ceste i ceste prekrivene snijegom, rezultiralo je uključivanjem usisnika zraka na prednjem braniku i izlaza za zrak na prednjem braniku i haubi.
2. Interijer
Kratkohodna ručica mjenjača odmah krade pogled.
Upotrijebljena je ručna parkirna kočnica kako bi se omogućila bolja kontrola vozila čak i kada se automobil gura do krajnjih granica, kao što je zanošenje.
Potpuno TFT mjerač, koji je razvijen isključivo za GR modele, nedavno je usvojen. Inspiriran trkaćim automobilima i odražavajući uvid profesionalnih vozača, novi zaslon poboljšava vidljivost tijekom sportske vožnje.
3. Razvijena verzija GR Yaris 1,6-litrenog linijskog trocilindričnog intercooler turbo motora
Učinkovitost ispušnih plinova motora poboljšana je kako bi se postigla još veća snaga iz iste kompaktne, lagane jedinice velike snage koja pokreće GR Yaris. Prigušivač s trostrukim ispušnim ventilom opremljen ventilom smanjuje i ispušni tlak i buku. Sve u svemu, motor pruža ogromno ubrzanje i ugodnije povećanje broja okretaja.
4. Širok trag i dug međuosovinski razmak za izvrsnu stabilnost u vožnji i kontrolu
Usvojen je osnovni okvir karoserije Toyote Corolle Sport, a uz zadržavanje izvrsne stabilnosti u vožnji koju pruža dug međuosovinski razmak, performanse u zavojima pri velikim brzinama poboljšane su proširenjem traga za 60 mm naprijed i za 85 mm u straga. Stabilnost i kontrola tijekom sportske vožnje uvelike su poboljšani, dopuštajući samopouzdanje i užitak tijekom vožnje po želji, čak i kada automobil gurate do krajnjih granica.
5. Sustav GR-FOUR 4WD s izborom načina rada i karoserija visoke krutosti
Istaknuti sustav GR-FOUR 4WD koristi elektroničku spojku s više ploča za pružanje varijabilne prednje i stražnje pogonske sile, kao u GR Yarisu. Ovaj put, međutim, način rada sustava “4WD”, koji kontrolira raspodjelu pogonske sile, i njegov način rada “Drive”, koji kontrolira reakciju gasa, upravljanje i ostalo, odvojeni su kako bi se omogućio odabir prema preferencijama vozača i vozačkom okruženju.
6. Napredna sigurnost i sigurnost čak i za sportski automobil
Najnoviji paket aktivne sigurnosti, Toyota Safety Sense, dolazi standardno, omogućujući kombinaciju sigurnosti i sigurnosti u svakodnevnoj vožnji i užitka u vožnji sportskog automobila.
Foto: Toyota