NAJAVA OSVJEŽENJA

Toyota Mirai (2024.), gorivi članci ostaju, ali dobiva nove sigurnosne i multimedijske opcije

Foto: Toyota

Predstavljen je osvježeni Mirai, nove tehnološke značajke za vodeći model limuzine na gorive članke u Toyota asortimanu

Toyota i njihov najnapredniji model Mirai, prvi proizvodni model limuzine na gorive članke vodika na svijetu, doživljava niz tehničkih nadogradnji u 2024. godini i dobiva nove i proširene značajke i funkcije za sigurnost, zaštitu, praktičnost i bolje mogućnosti povezivanja te zabavu.

Radi se o nizu poboljšanja koji će, uz ostale tehnologije koje tvrtka za to radi, dodatno učvrstiti status druge generacije vozila Mirai kao vodećeg modela marke Toyota na putu ostvarenja vizije smanjenje i, u konačnici ostvarenja nulte stope ugljičnih emisija. Pogon na gorive članke vodika (FCEV) pruža glatke, snaže i gotovo potpuno tihe performanse, bez emisija ispušnih plinova (osim čiste vode).

Foto: Toyota

Prodaja modela Toyota Mirai će na europskom tržištu započeti u veljači 2024. godine. Ovog ljeta Toyota će osigurati 500 komada vozila Mirai s nula štetnih emisija kao podršku gradu Parizu tijekom Olimpijskih igara 2024. Vozila će biti dio flote više od 2650 potpuno elektrificiranih putničkih vozila koja će biti partner za pružanje usluga mobilnosti za Međunarodni olimpijski odbor (IOC) i Međunarodni paraolimpijski odbor (IPC). Kad Olimpijske igre završe, ova vozila nastavit će se upotrebljavati u Parizu kao flota taksija na gorive članke vodika.

TOYOTA TEAM MATE SUSTAV ZA SIGURNOST I POMOĆ PRI VOŽNJI

Mirai preuzima najnovije značajke za sigurnost i pomoć pri vožnji sustava Toyota Teammate, što omogućuje preciznije detektiranje i izbjegavanje sudara i više bezbrižnosti za vozača.

Kad je u pitanju sustav Toyota Safety Sense, nove kamere i hardver radara detekciju sudara odvode na višu razinu. Primjerice, sustav za pomoć prije sudara (PCS) sada može prepoznati potencijalni frontalni sudar i proširene su mogućnosti i funkcije za izbjegavanje sudara na križanjima, pa sada može reagirati na vozila koja vam dolaze u susret u dva prometna traka te bicikliste i vozila koja vam se približavaju bočno.

Na sličan način, sustav za pomoć pri upravljanju u slučaju nužde, osim na pješake, bicikliste i parkirana vozila, sada reagira i na motocikle. Zahvaljujući novoj mogućnosti smanjenja ubrzanja, dostupna je zaštita od nagle, nehotične upotrebe gasa pri vožnji manjim brzinama.

Potpuno prilagodljivi regulator brzine (ACC) dodatno je podešen za brži i prirodniji osjet pri aktivaciji, pa se funkcija smanjenja krivulje brzine aktivira ranije za lakše kretanje u zavojima.

Novi sustav za pomoć kod preticanja, eng. Overtake Prevention Support, sprječava nehotično preticanje po pogrešnoj strani vozila, dok sustav preliminarnog usporavanja i posebne regulacije ovisno o pokazivaču smjera, eng. Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control, pomaže vozaču da se sigurno prestroji, odgovarajućom brzinom i na pravilnu udaljenost od vozila ispred.

Prirodniji je i osjet sustava za zadržavanje u prometnom traku, eng. Lance Trace Assist (LTA), koji prepoznaje kada vozač krene izlaziti iz svog prometnog traka dok pokušava izbjeći prepreku, pa privremeno deaktivira sustav upozorenja u slučaju napuštanja prometnog traka.

Kad rade ACC i LTA, sustava za pomoć pri zaustavljanju u slučaju nužde prati na koji način vozač upotrebljava volan i papučice gasa i kočnice. Ako u propisanom razdoblju vozač ne reagira, sustav emitira upozorenje. Ako vozač uopće ne reagira, sustav nježno zaustavlja automobil i uključuje svjetla upozorenja.

Osim toga, Mirai je opremljen proaktivnim sustavom za pomoć pri vožnji, eng. Proactive Driving Assist (PDA), koji aktivira niz automatskih značajki za pomoć za sigurniju vožnju pri manjim brzinama. Između ostalog, obuhvaća značajku za pomoć pri otkrivanju prepreka, koja pruža pomoć u vidu upravljanja i kočenja kako bi pomogla vozaču da izbjegne prepreku ako joj se previše približi (primjerice parkirano vozilo, pješake i bicikliste). Značajka za pomoć pri usporavanju omogućuje glatko usporavanje kada vozač makne nogu s papučice gasa kako bi usporio jer se ispred njega nalazi vozilo koje se sporije kreće, ili ako ulazi u zavoj. Značajka pomoći pri upravljanju detektira zavoje ispred vozila i podešava silu upravljanja kako bi pomogla vozaču da primijeni ispravan kut zakretanja.

U 2024. godini u vozilu Mirai napredni sustavi za pomoć pri vožnji u standardnoj su opremi za sve modele – sustav za nadzor mrtvog kuta i zaslon Panoramic View Monitor, koji pružaju vozaču pregled područja u neposrednom okruženju vozila pod kutom od 360 stupnjeva za veću sigurnost i preciznije manevriranje.

MULTIMEDIJSKI SUSTAVI I DIGITALNE INOVACIJE

U 2024. godini Mirai dobiva sofisticiranu Toyotinu opremu – paket opreme za multimedijske sadržaje Smart Connect+, kojem se pristupa putem redizajniranog 12,3-inčnog zaslona.

Foto: Toyota

Kako bi se omogućio pristup navigaciji u oblaku, koja se neprekidno ažurira s najnovijim podacima o stanju u prometu kako bi se putovanje moglo što bolje isplanirati. Na mjestima na kojima povezivanje s oblakom nije dostupno, može se upotrebljavati dodatni ugrađeni sustav za navigaciju.

Umjesto dodirnog zaslona, vozač i suvozač mogu upotrijebiti glasovne naredbe ugrađenog pomoćnika „Hey Toyota”. Sustav prepoznaje govor i može se upotrebljavati bez isključenja ostalih zvukova.  Sam sustav ozvučenja je JBL premium sustav ozvučenja s 14 zvučnika.

Pametni se telefoni mogu integrirati s multimedijskim sustavom u vozilu putem bežične veze i značajki Apple CarPlay i Android Auto, a svih je pet USB priključaka u putničkom prostoru sada tipa USB-C.

Foto: Toyota

PARKIRANJE NA DALJINU PUTEM APLIKACIJE NA PAMETNOM TELEFONU

Toyota dalje istražuje praktična rješenja u obliku aplikacija za pametne telefone s novom funkcijom parkiranja na daljinu. Radi se o funkciji koja omogućuje jednostavno i precizno uparkiravanje i isparkiravanje na skučenim parkirnim mjestima, a može se upotrebljavati i kada se vozač nalazi izvan vozila.

DIGITALNI KLJUČ

U drugoj polovini 2024. godine za Mirai će biti dostupan digitalni ključ. Upotrebom aplikacije za pametni telefon ključ može upotrebljavati do 5 osoba da njime pristupa i pokreće vozilo. Radi se o potpuno praktičnom rješenju: korisnik za upotrebu samo treba imati pametni telefon kod sebe. Osim što članovima obitelj i poslovnim partnerima olakšava upotrebu vozila jer nema potrebe za duplikatima fizičkih ključeva, može se upotrebljavati i kada vozilu treba pristupiti ili ga treba pokupiti radi servisiranja ili popravka.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj