Od prvog hibrida Pieper Voiturette iz 1900. do komercijalizacije modela Toyota Prius prošlo je 98 godina, no to ne umanjuje značaj ovog iznimnog japanskog automobila…
Kao što bi rock’n’roll možda ostao glazbena fusnota 50-ih da se nije pojavio Elvis, tako je i Toyota od dugogodišnjeg sna napravila realnu i sve popularniju alternativu automobilima s motorom s unutarnjim izgaranjem, otvorivši time put i širenju pravih električnih vozila. Danas je na tržištu već četvrta generacija modela, a prodaja se mjeri u milijunima. Prvi Prius počeo je nalaziti kupce sporo, mnogi su se plašili najavljenog vijeka trajanja baterija od 7-10 godina. 1.5-litarski benzinac razvijao je 58 KS, a elektromotor dodavao još 40.
Bilo je dosta problema na visokim temperaturama i većim nadmorskim visinama, no u cjelini se pokazao vrlo pouzdanim. 10.12.1997. dan je kada je u Japanu počela prodaja prvog Toyotinog hibrida. Prvu generaciju dijelimo na dvije serije, NHW10 (1997. – 2000.) i NHW11 (2000. – 2003.), tek je s ovom drugom počela prodaja i izvan domicilnog tržišta. U prvo vrijeme Toyota je imala financijski gubitak na svakom proizvedenom primjerku, no svjesno su se odlučili na rizik, očekujući da će im se dugoročno isplatiti.
Planetarni prijenos bio je jedna od tehničkih zanimljivosti, dok je neobičan oblik pokazivao je da Toyota Prius nije običan automobil, postavivši smjernice daljnjeg razvoja i zasebne dizajnerske filozofije hibridnih automobila. Toyota Prius treće generacije (ZVW30), predstavljen je 2009., 2010. je dobio prvu plug-in hibridnu verziju. Još uvijek aktualni Toyota Prius četvrte generacije predstavljen je 2016.