Prema izvješću agencije Promocija Plus, u prvih osam mjeseci 2020. na našem je tržištu registrirano 25.167 novih osobnih vozila, gotovo upola manje (-47,3 posto) nego u istom razdoblju prošle godine (47.785)…
Tijekom kolovoza registrirano je 2599 novih automobila, prihvatljivih (?) 23,9 posto manje nego u lanjskom (3417). U siječnju je registrirano 3717, veljači 3588, ožujku 2724, travnju 1084, svibnju 2173, lipnju 4150 i srpnju 5132.
Uvjerljivo najbolji kolovoški rezultat, tradicionalno, ostvario je Volkswagen, s 432 registrirana nova automobila i tržišnim udjelom od čak 16,62 posto. Druga je, također već tradicionalno, Škoda (350, 13,47 posto). Dakle, Volkswagen i Škoda u kolovozu su na hrvatskom tržištu imali tržišni udio veći od 30 posto! Treći je Renault (230, 8,85 posto), četvrta Kia (142, 5,36 posto), a peta Dacia (132, 5,08 posto).
Slijede Hyundai (125, 4,81 posto), Peugeot (124, 4,77 posto), Opel (123, 4,73 posto), Audi, kao tradicionalno najuspješnija premium marka (104, 4,00 posto), a listu 10 najprodavanijih zaključuje Toyota (102, 3,92 posto).
Razmjerno zadovoljavajući rezultat ostvario je Suzuki (101, 3,89 posto), kakav-takav Citroēn (79, 3,04 posto), Fiat (70, 2,69 posto), Seat (68, 2,62 posto), Nissan 65, 2,50 posto)…
Među premium brendovima, nakon Audija, drugi je Mercedes-Benz (59, 2,27 posto), a treći BMW (56, 2,16 posto). Jeep (57, 2,19 posto) ostvario je korektan rezultat, a loš izvrsna, ali preskupa Mazda (51, 1,96 posto).
Katastrofu doživljava slavni Ford, koji se na mnogim tržištima ‘tuče’ s Volkswagenom, a u Hrvatskoj je u kolovozu uknjižio samo 46 registriranih novih automobila i tržišni udio od samo 1,77 posto.
Vrijedi to i za Volvo (20), Hondu (14) i Alfa Romeo (2). Da nema nikakvih zastupnika u Hrvatskoj za te slavne brendove, vjerojatno bi se prodavali bolje… Pri dnu su i Mini (15), Land Rover (8), Smart (7) Mitsubishi (5), Porsche (4), Jaguar (4) Tesla (3).
S obzirom na situaciju izazvanu pandemijom Covid-19 te prodaju proteklih mjeseci, stanje na automobilskom tržištu je loše, ali ipak bolje od očekivanja, nakon izbijanja pandemije. Teško je zaključiti da su to znakovi oporavka, jer mnogo toga govori da prava kriza počinje tek na jesen.
Razmjerno prihvatljiv rezultat u kolovozu 2020. posljedica je što su rent-a-car tvrtke ipak preuzele dio lanjskih narudžbi, odnosno što je turizam ostvario (znatno) bolji rezultat od ‘crnih’ proljetnih prognoza.
No, niti proizvođači automobila prema hrvatskim zastupnicima, niti hrvatski zastupnici prema rent-a-car tvrtkama nisu inzistirali na dosljednom ispunjenju ugovornih obveza, pokrivenih bankovnim garancijama, jer proizvođačima ne odgovara da u bankrot gurnu domaće zastupnike, a ni njima ne odgovara da to naprave sa svojim najboljim klijentima, rent-a-car tvrtkama.
Postignut je ‘džentlemenski dogovor’ da svatko preuzme otprilike trećinu tereta/gubitka. Dakle oko 40 posto vozila ugovorenih krajem 2019., za rent-a-car za ljeto 2020., ipak je isporučeno i to je zaslužno za, realno, neloš rezultat u kolovozu.
No, izgleda da dolazi ‘crna’ automobilska jesen…