Kataklizma koronavirusa potresa svjetsku autoindustriju, zatvaraju se tvornice diljem svijeta, europski su proizvođači na koljenima. Nije u pitanju samo autoindustrija, nego čitavo svjetsko gospodarstvo…
Prošle je godine u svijetu proizvedeno 70 milijuna automobila i 25 milijuna gospodarskih vozila, tržišne vrijednosti veće od 20 tisuća milijardi eura. Kako na jednog izravno zaposlenog u autoindustriji dolazi pet do sedam onih koji rade neizravno za proizvodnju automobila, ukupna svota koja se godišnje okreće u autoindustriji prelazi 50 tisuća milijardi eura.
Već jedan postotak toga golem je iznos, a kataklizme s koronavirusom, minusi će se mjeriti u desecima posto. To će, ne samo dovesti u pitanje opstojnost autoindustrije, nego ugroziti cjelokupno gospodarstvo i doprinijeti kolapsu. Volkswagen, Fiat, Citroën, Peugeot, Renault, Daimler… zatvaraju tvornice, nastaje stampedo otkaza, jer bez automobila nema ni guma, akumulatora, generatora, stakala, zračnih jastuka, glazbenih uređaja, infotainmenta.
Nema ni motornog ulja, goriva u čijoj je cijeni 70 posto poreza, rashladne tekućine, prostirki… Otkazani su saloni automobila sa svim pratećim manifestacijama. Kako izgledaju brojke? Premda je teško precizno prognozirati umanjenje, Center of Automotive Management (CAM), vodeća svjetska institucija za praćenje automobilske proizvodnje planira smanjenje broja proizvedenih automobila za najmanje 15.000.000., a najviše će pogođena biti Europa.
Tako se u Kini očekuje smanjenje s 21.045.000 u 2019. na 19.000.000 u 2020. (-10%), u SAD-u s 16.965.200 na 14.000.000 (-17%) i u Europi s 15.805.752 na 12.500.000 (-21%).