Volkswagen slavi svjetsku premijeru potpuno novog modela Tiguan, stiže s progresivnim tehnologijama i karizmatičnim dizajnom…
Trenutačno je najuspješniji model marke Volkswagen usvijetu: Tiguan. Samo u posljednje dvije godine Volkswagen je proizveo 1,2 milijuna jedinica. Više od 7,5 milijuna kupaca odabralo je ovaj SUV od njegova predstavljanja 2007. godine.
U sklopu svjetske premijere, Volkswagen predstavlja potpuno redizajniran Tiguan, a time i treću generaciju svog najprodavanijeg modela. U salone trgovaca stiže u prvom kvartalu 2024. S novim modelom Tiguan, velikim izmjenama modela T-Cross, ID.4, ID.5 i Touareg iz 2023., modela Taigo predstavljenog krajem 2021., dorađenim verzijama modela T-Roc iz 2022. i brojnim inozemnim modelima kao što su Atlas, Tayron i ID.6, ponuda marke Volkswagen jedna je od najmodernijih i najvećih ponuda SUV vozila.
Visokotehnološka platforma MQB evo. Treći Tiguan temelji se na najnovijem evolucijskom stupnju modularne poprečne platforme: MQB evo. Nova tehnološka dostignuća ostvarena ovom platformom poboljšavaju Tiguan u praktički svakom području. Novi hibridni pogoni s potpuno električnim dosegom od oko 100 km čine ovaj SUV učinkovitijim no ikad prije. Nova adaptivna regulacija voznog postroja DCC Pro optimizira udobnost i dinamiku. Najnovija generacija sustava potpore za parkiranje (Park Assist) automatizira vožnju pri ulasku i izlasku iz parkirnih mjesta. Jasan dizajn digitalnog cockpita temeljen na MIB4, četvrtoj generaciji modularne infotainment platforme, nudi najvišu razinu informacija i mnoštvo digitalnih usluga i aplikacija u vozilu. Koncept upravljanja osmišljen je kako bi bio dosljedno intuitivan. Osim toga, novi sustavi, kao što je funkcija pneumatske masaže za prednja sjedala ili matrix glavna svjetla IQ.LIGHT LED (po prvi put u modelu Tiguan), izvedeni su iz premium modela Touareg. Sve te značajke novi Tiguan čine jednim od najmodernijih SUV vozila srednje klase na svjetskom tržištu.
Prva generacija SUV vozila Tiguan kombinirala je samouvjeren dizajn s tipičnim simpatičnim karakterom vozila marke Volkswagen. Taj stil karakterizira i novi Tiguan. Na temelju uspješnog DNK modela Tiguan, stvoren je potpuno novi dizajn – tipičan za Tiguan, tipičan za Volkswagen, no ipak posve nov. Istaknuta je značajka viši prednji dio moćnijeg izgleda. Tu su integrirana nova i ravna LED glavna svjetla. Između njih vodoravna traka prekrivena staklom s dodatno integriranom LED trakom mijenja tradicionalnu rešetku hladnjaka. Stvarni otvori rešetke hladnjaka integrirani su u branik. Zračne zavjese na vanjskim stranama branika dodatno osiguravaju optimalno usmjeravanje zraka. Prednji dio čistog dizajna naglašava činjenicu da je koeficijent otpora zraka poboljšan s 0,33 na 0,28. Sportski dijelovi ramena iznad kućišta kotača dominiraju siluetom vozila. Kotači su veličine do 20 inča. Nova vodoravna LED traka naglašava prepoznatljiv stražnji dio modela Tiguan. Moderan dizajn cockpita. Volkswagen je potpuno redizajnirao interijer modela Tiguan. Visokokvalitetnim materijalima i izradom, opcijskim detaljima kao što su ukrasni šavovi i kontrastni obrubi na površinama, ruši konvencionalne granice klase.
Više no ikad, novi Tiguan više nalikuje kompaktnom sestrinskom luksuznom modelu Touareg. Osim toga, komponente platforme MIB4 stapaju se u novi izgleda cockpita – intuitivan za rukovanje, dosljedno integriran, čistog i pametnog dizajna. Moduli uključuju novi digitalni cockpit (digitalni instrumenti s premazom za zaštitu od refleksije u vodoravnom usmjerenju tableta), veliki infotainment zaslon s potpuno novom strukturom izbornika i grafikom, novi head-up zaslon (projekcije na vjetrobransko staklo) i novi, višenamjenski prekidač za iskustvo vožnje s integriranim OLED zaslonom. Uz novi govorni asistent IDA, funkcije vozila i infotainmenta, kao što je glasnoća zvuka, jednostavno je upravljati prirodnim govorom. Prekidač za iskustvo vožnje, IDA i logično strukturirani izbornik infotainment sustava primjeri su nove strukture upravljanja modela Tiguan.
Sjedala za duge vožnje. Nova sjedala ergoActive Plus s pneumatskom lumbalnom potporom s namještanjem u četiri smjera i novom funkcijom pneumatske masaže s 10 komora savršeno odgovaraju visokokvalitetnom karakteru ovog SUV vozila. Osim toga, dostupna je funkcija programiranja za automatsko uključivanje grijanja ili ventilacije sjedala pri određenim vanjskim temperaturama.
eHybrid i eTSI motorizacija. Volkswagen je razvio nove plug-in hibridne pogone za Tiguan. Zahvaljujući novoj bateriji od 19,7 kWh (neto), potpuno električni doseg modela Tiguan eHybrid s izlaznom snagom sustava od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS) povećao se na približno 100 km. To SUV marke Volkswagen čini električnim vozilom za svaki dan. Uzmimo Njemačku kao primjer: prema studiji koju je objavilo Savezno ministarstvo za digitalizaciju i promet, 95 posto svih putovanja automobilom kraće je od 50 kilometara, a 99 posto kraće je od 100 kilometara. Te se udaljenosti sada uz model Tiguan eHybrid mogu voziti isključivo s električnim pogonom. Nadalje, učinkovita kombinacija elektromotora i novog benzinskog motora s turbopunjačem (1.5 TSI evo2) osigurava ukupan doseg od oko 1000 km. Volkswagen će SUV ponuditi i s dva nova 48 V djelomično hibridna pogona. Oni isporučuju snagu od 96 kW (130 KS) i 110 kW (150 KS) i opremljeni su aktivnim upravljanjem cilindrima (ACT). Obje varijante motora eTSI modela Tiguan kombiniraju veliku učinkovitost s izvrsnim performansama pri kretanju. Sva četiri hibridna modela imaju pogon na prednje kotače. 2.0 TSI i 2.0 TDI. Uz četiri hibridna pogona, Tiguan će biti predstavljen s dva učinkovita benzinska motora s turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora s turbopunjačem (TDI). Sve su to 2.0 litreni 4-cilindrični motori. TSI motori isporučuju 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS), dok TDI motori generiraju 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS). Tiguan 2.0 TSI sa 150 kW i 195 kW te Tiguan 2.0 TDI sa 142 kW serijski su opremljeni sustavom pogona na sve kotače 4MOTION. Maksimalna težina prikolice verzija modela Tiguan s pogonom na sve kotače je do 2.300 kg.
Svi modeli Tiguan serijski su opremljeni mjenjačem s dvije spojke (DSG).
Aerodinamični prednji dio. Sprijeda je novi Tiguan viši nego prije, što mu daje samouvjereniji izgled. Istodobno, prednji dio odmah vizualno naglašava da je riječ o aerodinamičnom SUV vozilu s koeficijentom otpora zraka od samo 0,28. U usporedi s prethodnim modelom (cd vrijednost od 0,33), primjetno je da je prijelaz poklopca motora na područje blatobrana prirodniji uz izraženiji sportski karakter. On se prema naprijed lagano spušta prema glavnim svjetlima. Dok je Tiguan druge generacije imao visoku i otvorenu masku hladnjaka klasičnog stila, novi Tiguan ima vodoravnu traku prekrivenu staklom ispod poklopca motora između znatno ravnijih LED glavnih svjetala. Ovisno o verziji glavnih svjetala, područje prekriveno staklom lijevo i desno od Volkswagen oznake opremljeno je LED trakom. To novom dizajnu dnevnih i noćnih svjetala modela Tiguan daje jedinstveni izgled. Sama rešetka hladnjaka s otvorima za zrak nalazi se u braniku. S lijeve i desne strane prednjeg branika nalaze se zračne zavjese koje aerodinamično usmjeravaju protok zraka prema kućištima kotača, istovremeno hladeći kočnice.
19.200 LED dioda u HD matrix modulu svjetla modela Tiguan. Tiguan je prvi MQB model lansiran s novorazvijenim matrix glavnim svjetlima IQ.LIGHT HD (dodatna oprema). Interaktivni sustav svjetala također je razvijen paralelno za Touareg – oba SUV vozila dijele isti osnovni dizajn glavnih svjetala. HD znači High Definition, tj. visoka rezolucija izvora svjetlosti. U slučaju modela Tiguan radi se o ukupno 38.400 multipikselnih LED dioda. U svakom glavnom svjetlu, 19.200 multipikselnih LED dioda osvjetljava cestu i okolno područje na potpuno novoj razini i time poboljšava udobnost i sigurnost. Svako se glavno svjetlo sastoji od tri modula. Na modelu Tiguan se s vanjske strane nalazi bi-matrix modul za pozadinu dugih svjetala. HD matrix modul nalazi se u sredini s 19.200 LED dioda kojima se može pojedinačno upravljati i koje omogućuju razne nove svjetlosne funkcije. S unutarnje strane nalazi se manji projekcijski modul za statično svjetlo za vožnju u zavojima i svjetlo za loše vremenske uvjete. Dinamično svjetlo za vožnju zavojima generira se pomoću HD matrix modula.
Više udobnosti, više sigurnosti. Vozači modela Tiguan mogu aktivirati razne funkcije svjetla. Matrix glavna svjetla IQ.LIGHT HD projiciraju svjetlosni tepih na vozni trak modela Tiguan: Lane Light. Funkcija Lane Light čini vožnju noću ugodnom jer svijetli svjetlosni tepih precizno prati vozni trak. Vozaču također pomaže funkcija orijentacijskog svjetla pri radovima na cesti i na uskim dionicama. Stalno dugo svjetlo bez zasljepljivanja dodatna je prednost novih glavnih svjetala. Ovisno o brzini i svjetlosnim uvjetima okoline, po želji može biti stalno aktivno jer su promet iz suprotnog smjera i vozila ispred još preciznije zaslonjeni od zasljepljivanja
nego dosad zahvaljujući 38.400 LED dioda kojima je moguće pojedinačno upravljati. Udobnost i sigurnost noću znatno su poboljšani boljim
osvjetljenjem ceste i prostora ispred modela Tiguan.
Dizajn modela Tiguan izražajniji je i jasno naglašenijeg sportskog karaktera gledajući sa strane. Dok je prethodnu verziju karakterizirala neprekinuta karakterna linija u visini ručki vrata na bočnom dijelu, novi model ima zakrivljeno udubljenje iznad prednjih i stražnjih blatobrana, čime nastaju snažna ramena. Same ručke vrata postavljene su niže. Kao i na prednjem dijelu, linije i izmjene površina također su prirodnije, a napetost površina je veća. Tiguan sada ima i sportski struk. A-stupovi i vjetrobransko staklo uspravniji su, čime poklopac motora djeluje duži i snažniji. Straga su C-stupovi nagnuti prema naprijed – stilski element zahvaljujući kojem Tiguan djeluje dinamičnije. Linija krova novog modela proširena je krovnim spojlerom koji se proteže daleko prema stražnjem dijelu.
Više prostora za bicikle i daske. Novi Tiguan 30 mm je duži (4539 mm) od prethodnog modela (bez krovnih nosača), ali je visina tek neznatno
povećana za četiri milimetra (1639 mm). Širina (1842 mm) i međuosovinski razmak (2680 mm) su nepromijenjeni. Kapacitet prtljažnika nove generacije
pokazuje koliko je prostor dobro iskorišten: iako je SUV tek nešto dulji, volumen prtljažnika verzija s pogonskim sklopom eTSI, TSI i TDI povećan je
za 37 litara na 652 litre (kada je napunjen do visine naslona stražnjih sjedala). Izvrsna količina prostora za glavu još je povećana za dodatnih devet milimetara sprijeda (1058 mm) i 10 mm straga (1022 mm). Interijer nove generacije. Interijer novog modela Tiguan karakteriziraju dodatna poboljšanja kvalitete i optimiziran osjećaj na dodir svih materijala te vrlo čist i ergonomski dizajn instrumente ploče, obloga vrata i sjedala. Uz to, upotrebljava se potpuno nova platforma upravljanja i prikaza temeljena na četvrtoj generaciji modularne infotainment platforme (MIB4). Volkswagen je značajno poboljšao izgled digitalnog cockpita u usporedbi s prethodnim modelom. To se posebno odnosi na infotainment sustav i upravljanje klima-uređajem. Obje su značajke sada integrirane u jednu komponentu i smještene su puno više u vozilu. Zajedno sa serijskim digitalnim instrumentima, svi zasloni novog modela Tiguan nalaze se na jednoj vizualnoj osi i na taj su način jednostavniji i pregledniji za rukovanje.
Zaslon infotainment sustava blago je okrenut prema vozaču, tako da ga može vidjeti krajičkom oka i njime lako upravljati. Poput digitalnih
instrumenata (digital cockpit), infotainment sustava i upravljanja klimauređajem, i dizajn head-up zaslona potpuno je nov. Za razliku od prethodne verzije sa sustavom koji je prikazivao informacije na malom zaslonu od pleksiglasa, novi Tiguan ima head-up zaslon vjetrobranskog stakla. Informacije se projiciraju na vjetrobransko staklo i time u virtualni prostor ispred modela Volkswagen. Tiguan je također jedini model marke
Volkswagen opremljen višenamjenskim prekidačem za iskustvo vožnje s intuitivnim upravljanjem.
Zasloni visoke rezolucije. Veličina novog serijskog infotainment zaslona modela Tiguan je 285,6×160,6 mm (dijagonala od 12,9 inča) s 1920×1080 piksela. Po želji ili ovisno o opremi, u ponudi je zaslon veličine 332,07×185,79 mm (15 inča) s 2240×1260 piksela. Vizualno samostojeći zaslon karakteriziraju novorazvijena grafika i struktura izbornika, intuitivna i jednostavna za rukovanje. Mnoge postavke sustava također se mogu namjestiti uz pomoć novog govornog asistenta IDA. Dijagonala zaslona digitalnog cockpita ispred vozača iznosi 260 mm (10,25 inča) s 1280×480 piksela. Zahvaljujući novom površinskom premazu za smanjenje refleksije i odsjaja, cockpit ima ravan dizajn i integriran je u instrumentnu ploču poput vodoravno usmjerenog tablet računala jer više nema potrebe za prevjesom na vrhu koji bi pružao sjenu.
Prekidač za iskustvo vožnje i IDA odsada u sredini. Moderan i praktičan prekidač za iskustvo vožnje reinterpretacija je prekidača 4MOTION Active
Control iz prethodnog modela. Višenamjenskim se prekidačem sada ne upravlja samo profilima i modusima vožnje, već i glasnoćom zvuka i
unaprijed konfiguriranom opcijom „Atmospheres“.
Opcija „Atmospheres“ kombinira postavke pozadinskog osvjetljenja i audiosustava radi stvaranja širokog raspona svjetlosnih i audiougođaja. Dodatno su uključeni popisi pjesama iz servisa za reprodukciju glazbe Spotify i Apple Music savršeno usklađeni s odgovarajućom atmosferom. Mogu se aktivirati načini rada Lounge, Energetic, Joy, Minimal i Me. Lounge, primjerice, karakteriziraju prigušene boje, tihi zvukovi i klasična glazba. Suprotno tome, Energetic uključuje više boja, zvukovi su glasniji, a pjesme na popisu za reprodukciju življe. Uz novi govorni asistent IDA, funkcije vozila i infotainmenta, kao što je glasnoća zvuka, jednostavno je upravljati prirodnim govorom.
Novi prekidači stupa upravljača. Središnja konzola nudi više prostora za odlaganje jer se – kao na modelima ID.7 i ID. Buzz – promjene stupnjeva
prijenosa sada provode pomoću prekidača na stupu upravljača s intuitivnim načinom upravljanja: prekidač se okreće prema naprijed u položaj „D“ za vožnju naprijed i nazad do „R“ za vožnju unatrag, dok se parkirna kočnica aktivira pritiskom na bočnu stranu prekidača. I kao u modelu ID.7, Tiguan također ima novi, višenamjenski prekidač na stupu upravljača na lijevoj strani za funkcije pokazivača smjera i brisača vjetrobranskog stakla. Dodatni prostor u središnjoj konzoli upotrebljava se, primjerice, za dvije ladice za indukcijsko punjenje smartphonea (15 W, hlađene) i dva USB-C priključka (kapacitet punjenja od 45 W).
Nova sjedala ergoActive Plus s funkcijom masaže i klimatizacije. Tiguan će biti dostupan s potpuno novorazvijenim prednjim sjedalima ergoActive.
NOVI ASORTIMAN POGONSKIH SKLOPOVA
eHybrid, eTSI, TSI, TDI, DSG. Volkswagen će ponuditi novi Tiguan s osam različitih tipova pogona: dva nova djelomično hibridna benzinska motora (eTSI), dva nova plug-in hibridna pogona (eHybrid), dva dizelska motora s turbopunjačem i ubrizgavanjem (TDI) i dva benzinska motora s turbopunjačem (TSI). Svi pogoni serijski se kombiniraju s mjenjačem s dvije spojke (DSG). Motori eTSI (1.5 TSI evo2) isporučuju izlaznu snagu od 96 kW (130 KS) i 110 kW (150 KS). Dva nova modela eHybrid nude izlaznu snagu sustava od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS).
Dva 2-litarska TSI benzinska motora mjenjaču s dvije spojke (DSG) isporučuju maksimalnu snagu od 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS). U slučaju TDI motora u serije EA288, izlazna snaga je 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS). TSI motor sa 195 kW i TDI motor sa 142 kW uvijek će biti ponuđeni s pogonom na sve kotače eHybrid – plug-in hibridno vozilo. Plug-in hibridni pogoni potpuno su novi. Kao što je prethodno navedeno, isporučuju snagu sustava od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS). Zahvaljujući prelasku na 1.5-litreni visokotehnološki benzinski motor s turbopunjačem (1.5 TSI evo2) varijabilne geometrije (VTG) i visoko učinkoviti, ekonomični TSI-evo proces izgaranja te novu bateriju od 19,7 kWh (neto / prethodni model: 10,6 kWh), Volkswagen predviđa da će Tiguan eHybrid imati doseg s električnim pogonom od 100 km. To znači da će za većinu prosječnih dnevnih putovanja obje verzije SUV vozila postati električna vozila. Ako je potrebno, 1.5 TSI se dodatno aktivira, povećavajući doseg s punom baterijom i punim spremnikom na oko 1000 km. Baterija se sada puni na kućnom wallboxu i drugim punjačima izmjenične struje s 11 umjesto dosadašnjeg kapaciteta od 3,6 kW. Osim toga, oba modela Tiguan eHybrid također se mogu puniti na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom s kapacitetom punjenja do 50 kW.
eTSI – djelomičan hibridni pogon. Dva djelomična hibridna pogona isporučuju 96 kW (130 KS) i 110 kW (150 KS). I ovdje je riječ je o 1.5- litrenom 4-cilindričnom motoru (1.5 TSI evo2) koji uključuje i aktivno upravljanje cilindrima (ACT plus). Kao djelomično hibridni pogon, benzinski motor povezan je s 48 V litij-ionskom baterijom i 48 V starter generatorom pokretanim remenom. 1.5 eTSI motor nudi posebno dobre performanse pri kretanju i visoku učinkovitost budući da se motor opetovano potpuno deaktivira zahvaljujući električnim komponentama. U tim fazama, SUV vozi bez emisija iz motora.
NOVA ADAPTIVNA REGULACIJA VOZNOG POSTROJA
DCC Pro. MQB evo također predstavlja osnovu za novu generaciju. Uz brojne pojedinačne mjere, Volkswagen je razvio novu generaciju adaptivne regulacije voznog postroja DCC za svoj Tiguan, opcijski DCC Pro. Osim toga, SUV je po prvi put opremljen sustavom Vehicle Dynamics Manager. Sustav upravlja funkcijama elektroničkih blokada diferencijala (XDS) i poprečnim dinamičkim komponentama kontroliranih amortizera u sustavu DCC Pro.
NOVI ASORTIMAN OPREME
Dostupan s tri linije opreme. Tiguan će u Hrvatskoj biti dostupan s tri linije opreme: Life, Elegance i R-Line. I Elegance i R-Line su top verzije opreme –
Elegance je posebno sofisticirana verzija, dok je R-Line sportska varijanta. Ulazni model u Hrvatskoj, model Life donosi u serijskoj opremi digitalni cockpit (10 inča), središnji zaslon od 12,9 inča, sustav upozorenja Car2X, dodatni središnji zračni jastuk (sprijeda) i stražnji bočni zračni jastuci, trozonski Climatronic (Air Care), varijabilnu podnicu prtljažnika, sustav potpore za parkiranje (Park Assist), automatsku regulaciju razmaka (ACC) i automatsku regulaciju dugih svjetala (Light Assist), App Connect
(integracija Applea i Androida), električno sklopiva vanjska zrcala, vanjsko pozadinsko osvjetljenje, 17-inčne kotače od lakog metala dizajna Venezia, potporu pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav za nadzor okoline (Front Assist uz sustav kočenja u nuždi), potporu zadržavanja vozila na voznom traku (Lane Assist), sustav kamere za vožnju unatrag (Rear View) i dinamički prikaz prometnih znakova pomoću prednje kamere.
Elegance i R-Line su top verzije. U usporedbi s verzijom Life, verzije opreme Elegance i R-Line uključuju dodatne detalje opreme kao što su LED Plus glavna svjetla uključujući vodoravnu LED traku sprijeda i straga, akustične prozore i zatamnjena zaštitna stakla straga, paket pozadinskog osvjetljenja s tri svjetlosne zone i 30 boja, zimski paket (s grijanjem sjedala i grijanim mlaznicama za pranje) te prednja sjedala ergoActive s funkcijom masaže.
U Hrvatsku novi Tiguan stiže u prvom kvartalu 2024. godine kad će biti poznate i cijene.