U sklopu zajedničkog projekta Volkswagen i partneri postupno će cijelo mjesto prebaciti na e-mobilnost, rješenja za digitalnu mobilnost i zelenu energiju.
Otok Astypalea u Grčkoj služi kao budući laboratorij za pametnu, održivu mobilnost. U sklopu zajedničkog projekta Volkswagen koncerna i Helenske Republike, postupno će se pretvoriti u e-mobilnost, rješenja za digitalnu mobilnost i zelenu energiju. Prvi dojmovi su jako pozitivni. Nova, digitalna rješenja mobilnosti dobro su uspostavljena, 25 posto stanovnika redovito koristi uslugu dijeljenja prijevoza ASTYBUS. Samo u proteklih dvanaest mjeseci prešao je više od 200.000 korisničkih kilometara. Elektrifikacija također napreduje: gotovo svi novi automobili koji se registriraju na Astypalei sada su potpuno električni.
Volkswagen Grupa podržava Astypaleu svojim sveobuhvatnim znanjem i iskustvom u mobilnosti kao i vozilima marki Volkswagen, Volkswagen gospodarska vozila, Ducati i SEAT MÓ. Mjere transformacije sektora mobilnosti gotovo su u potpunosti provedene. To posebno uključuje javnu infrastrukturu za punjenje, posebnu shemu subvencija za privatne korisnike i tvrtke, elektrifikaciju službenih vozila (npr. policija, zračna luka), kao i usluge mobilnosti ASTYBUS i astyGO. Broj električnih vozila na malom otoku u kratkom je razdoblju porastao s nula na 84.
Usluga dijeljenja prijevoza ASTYBUS zamijenila je tradicionalnu autobusnu liniju koja je nudila vrlo ograničen lokalni prijevoz na Astypalei. Za razliku od autobusne linije, ASTYBUS prometuje tijekom cijele godine i povezuje mnogo više mjesta na otoku. Ovisno o sezoni, za ovu uslugu koristi se do pet vozila. Putem usluge dijeljenja vozila astyGO korisnici mogu unajmiti e-automobile od Volkswagena, kao i e-skutere od SEAT MÓ i e-bicikle od Ducati. Rezervacija se vrši putem pametnog telefona putem integrirane aplikacije astyMOVE.
Maik Stephan, voditelj poslovnog razvoja Volkswagen grupe, rekao je: “Tijekom sljedeća dva desetljeća vidjet ćemo mnoge promjene koje čine projekt Astypalea i u drugim regijama Europe. Posebno je impresivna promjena raspoloženja ljudi od početnog skepticizma do velikog odobravanja. To pokazuje da je brza transformacija moguća ako tvrtke, političari i društvo rade zajedno.”
Sljedeći korak je obnova energetskog sustava koji se postupno prelazi na korištenje lokalno proizvedene, obnovljive energije. Već postojeće manje solarne elektrane opskrbljuju, između ostalog, sadašnju e-flotu zelenom energijom. Sljedeća prekretnica je izgradnja hibridnog elektroenergetskog sustava koji se sastoji od solarnog parka kapaciteta 3,5 megavata i baterijskog skladišnog sustava, koji bi s radom trebao početi 2024. godine. Taj će sustav pokrivati 100 posto energije otoka. potrebe za e-mobilnošću i do 60 posto svojih općih energetskih potreba. Prvi natječaj u Grčkoj za ovaj energetski projekt nedavno je zatvoren.
Do 2026. godine energetski sustav će se dodatno proširiti te će u završnoj fazi pokriti oko 80 posto ukupnih energetskih potreba. Do sada se otok uglavnom opskrbljivao električnom energijom iz dizelskih generatora, koji emitiraju do 5000 tona CO2 godišnje.
Foto: Volkswagen