Prema Jato Dynamics podacima, europsko tržište automobila proživljava drastično smanjenje prodaje u odnosu na prošlu godinu, a vrhunac krize koronavirusa još nije stigao…
U veljači ove godine, diljem Europe registrirano je 1.063.264 vozila. U odnosu na prethodnu godinu, to je 80,588 vozila manje (pad od 7 posto). Pad prodaje vozila u siječnju također je velik (samo 955.113 vozila registrirano) što je najveći pad za to razdoblje od 2015. godine.
Minusi su evidentni, a zbog aktualne epidemije koronavirusa, očekuju se veći gubici u svim sektorima, pa tako i u autoindustriji. Najveće gubitke zabilježile su: Velika Britanija -6 posto, Francuska, Italija i Španjolska -7 posto te Njemačka – 9 posto. Također, slična je situacija među najprodavanijim proizvođačima; Volkswagen -8 posto, Peugeot -4 posto, Renault -6 posto, Mercedes-Benz -3 posto i Ford -20 posto. Doduše, tu su i proizvođači koji su, bez obzira na sve, poslovali s plusom; Toyota sa 11 posto, Kia s 9 posto, BMW s 4 posto te Seat s 8 posto.
Najveća se promjena, doduše, dogodila na vrhu. Kralj prodajnih rezultata, Volkswagen Golf, svrgnut je s trona od strane francuza; status najprodavanijeg modela uzeo je novi Renault Clio. Doduše, razlog tomu može se potražiti i u činjenici kako je VW fokusirao svoj razvoj i proizvodnju na Golf 8, dok je Clio na tržištu već skoro pola godine.
Europski favoriti nakon Clia su Peugeot 208, Opel Corsa, Fiat Panda, Ford Focus, Citroen C3 te VW Polo.