9.11.2019. Autor: Zlatko Novak

BMW X3 (2003. - 2010.): mane premium SUV-a dostupnog povoljno

Službene mane serije E83: nemiran rad zbog oštećene usisne grane, pali se lampica motora zbog neispravnog aktuatora EGR-a, metalni zveket zbog podizača ventila uslijed manjka motornog ulja, indikacija kvara zbog blokiranog varijatora faze ventila...

Svi koji su glasno kritizirali BMW, kad je početkom 1999. u Detroitu prikazao svoj prvi terenac - X5, mogu se ugristi za jezik. Bio je to pun pogodak te je bavarska tvrtka uspjeh ponovila u pola klase manjem modelu. 

Krajem 2003. stigao je X3, koji je u manjim gabaritima ponudio gotovo ista svojstva kao X5. Bila je to dobra osnova za pridobivanje novih kupaca.vlasnika BMW-a to izbjegava). Osnovna je koncepcija slična automobilskoj - dakle nama odvojenu šasiju, nego samonoseću karoseriju, nema dodatni reduktor i ima stalni pogon 4x4 (klasični terenci imaju stalan pogon straga i uključiv sprijeda). 

Postignut je uvjerljiv kompromis tradicionalnih BMW-ovih formi i stila masivnih klasičnih terenaca. Izvrsna vozna svojstva temelje se na uvjerljivom pogonskom sklopu. Pogonom upravlja pametna elektronička logistika xDrive, koja u svakom trenutku snagu usmjerava na kotače koji najbolje prianjaju na podlogu. 

Povišeni položaj za volanom pruža ugodan osjećaj dominacije nad ostalim sudionicima u prometu, a sve su komande prikladne, lagane i precizne kao u najluksuznijoj limuzini. Gotovo 90 posto modela u ponudi je s dizelašem obujma 1995 ccm i snage 150 KS pri 4000/min, solidnog najvećeg momenta od 330 Nm, sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i stalnim pogonom 4x4 (xDrive). 

Daj je i najpreporučljiviji, pokazao se vrlo kvalitetnim i pouzdanim (to je serija prije onih koji su imali problema s faznim lancem). Bilo je jedino problema s brizgaljkama, turbopunjačem, mjeračem protoka zraka i središnjom viskoznom spojkom. Ah, da i s faznim lancem (bio je to problem i u sljedećoj seriji), zbog čega nije bilo uputno interval izmjene ulja 'cijediti' do kraja i 'zaboraviti' dolijevanje


Premda materijali unutrašnjosti nisu baš premium, to nije (veći) problem.Prvi je problem uvelike bio izazvan nečistim gorivom od prije 10 do 15 godina, a ostalo na dušu ide  lošem održavanju i prevelikom broju kilometara. 

Realnost kilometraže najvažnija je stavka, dakle nužan je temeljit pregled, a o ostalom pročitajte:

BENZINSKI MODELI SA 6 CILINDARA

PROBLEM - Nemiran rad i gašenje motora na praznom hodu.

UZROK - Oštećena usisna grana oštećena.

POPRAVAK - Izmijenite usisnu granu. Obrišite kodove grešaka u memoriji računala ECM.

DIZELSKI MODELI S KODOM N47/N57

PROBLEM - Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL), motor gubi snagu

UZROK - Neispravan aktuator ventila za povrat ispušnih plinova (EGR).

POPRAVAK - Ugradite modificirani aktuator ventila EGR.

MODELI S KODOVIMA N51/N52/N52K

PROBLEM - Lupkanje iz gornjeg dijela motora nakon hladnog starta ili čestih kratkih putovanja.

UZROK - Zrak u hidrauličkim podizačima.

POPRAVAK - Provjerite je li ispravna razina ulja. Upalite motor. Pustite motor da postigne radnu temperaturu. Napravite sljedeći postupak maksimalno 5 puta: povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min i držite 3 minute; pustite motor da radi na praznom hodu 15-30 sekundi. Provjerite lupa li motor. Ako je lupanje i dalje prisutno: 15 minuta povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min.

MODELI S KODOM MOTORA N52/N54

PROBLEM - Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora.

UZROK - Greška motora pumpe rashladnog sredstva motora.

POPRAVAK - Provjerite ima li propuštanja u sustavu hlađenja. Provjerite električne instalacije motora pumpe rashladnog sredstva motora. Izmijenite motor pumpe rashladnog sredstva motora. Izbrišite kodove grešaka.

MODELI S KODOM MOTORA N52/N54

PROBLEM - Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor teško starta i slabo radi. 

UZROK - Zaglavljen ili blokiran ventil hidrauličkog mehanizma za podešavanje faze bregastog vratila (CMP).

POPRAVAK - Ugradite novi ventil hidrauličkog mehanizma za podešavanje faze bregastog vratila (CMP).

U suradnji s Auto-elektrika Novak d.o.o.

POGLEDAJTE POSTUPAK  IZMJENE MOTORNOG ULJA S FILTROM:






Mazda


Gulf

Tembo