3.11.2019. Autor: Željko Marušić

Škoda Octavia 1.6 i iz 2001. teško postiže radnu temperaturu

Čini se da je otkazao termostat, koji je slaba strana inače vrlo pouzdanog i izdržljivog Volkswagenovog SOHC benzinca obujma 1595 ccm, ali problem može biti i u dotrajalosti...

Vozim Škodu Octaviju 1.6 i iz 2001. (drugi vlasnik) i u vožnji mi temperatura stoji na 70 stupnjeva ili malo više, a kada auto stoji onda počne rasti, zašto. Drugo pitanje je da mi iz auspuha prska voda, rekli su mi da je to od kondenzacije vode u auspuhu. Treće, auto mi u leru malo podrhtava i motor čudno radi zvuk kao dizel motora. Četvrto, zašto mi cvili ili škripi  volan kada ga smotam da kraja na lijevu ili desnu stranu? Peto, zašto mi prilikom prebacivanja brzina mjenjač malo zapinje.

Tomislav V.

1. Preniska radna temperatura (optimalno 85 do 90 Celzijevih stupnjeva) je zbog neispravnog termostata, što je slaba strana inače vrlo trajnog i izdržljivog SOHV (jedno bregasto vratilo, 8 ventila, zupčasti remen) Volkswagenovog benzinca 1.6 sa 102 KS. 

2. Kondenzat (voda ) može u manjoj mjeri izlaziti na auspuh, ali kada se motor ugrije, toga više ne smije biti. Treba provjeriti da rashladna tekućina negdje ne nestaje - curi. 

3. Ako motor u leru podrhtava, uzrok može biti u dotrajalosti i padu tlakova kompresije ili u lambda sondi i dotrajalim brizgaljkama. To uvelike ovisi o načinu kako ste auto vozili i održavali.

4. Uzrok škripanja volana može biti u servouređaju ili remenskom pogonu hidrauličke pumpe. 

5. Prilikom šaltanja mjenjač može zapinjati zbog neravnomjerno potrošene spojke ili zračnost u mehanizmu za šaltanje.





Mazda


Gulf

Tembo