8.9.2019. Autor: Željko Marušić/Autozeitung.de

Škoda Scala 1.0 TSI, u usporednom testu, pobijedila najljuće konkurente

Drugi je Ford Focus 1.0 EcoBoost, treći Volkswagen Golf 1.0 TSI, a četvrta Mazda3 SkyActiv-G 2.0 M Hybrid. Koliko je to objektivno, a koliko subjektivno...

Škoda Scala, koju smo testirali u zasad 'udarnoj' verziji 1.0 TSI, a predstavili smo je u usporednom testu s Volkswagen Polom

Autozeitung.de suočio je s tri odlikaša kompaktne klase (C-segmenta). Abecedno, Ford Focus 1.0 EcoBoost, Mazda3 SkyActiv-G 2.0 M Hybrid i Volkswagen Golf 1.0 TSI. Ova je usporedba i korektna, ali bi se moglo kazati da uspoređujemo 'kruške i jabuke'. 

Naime, Golf, Scala i Focus opremljeni su 3-cilindarskim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem, prva dva jednaka s 999 ccm, 116 KS, 200 Nm, a treći, s 998 ccm, 125 KS, 170 Nm, koji je već šest puta osvoji titulu 'Svjetski motor godine', a četvrti s atmosferskim, profinjenim Skyactiv-G, 4-cilindarskim i dvostrukog obujma. 

Škoda Scala i Mazda3 su ovogodišnji noviteti, Ford Focus lanjski, a Volkswagen Golf, predstavljen 2012. je u posljednjoj tržišnoj godini. Ono što je bitno, svaki usporedni test, uz objektivne ima i subjektivne značajke. 

Tako je njemački tim odredio da je pobjednik Škoda Scala, drugi Ford Focus, treći Volkswagen Golf, a četvrta Mazda3. To je određeno njihovim kriterijima, a po našem bi sudu redoslijed bio obrnut! 

Autoportal.hr bi na prvo mjesto postavio japanski adut kompaktne klase, Mazdu3.

Krenimo od mase. Svi su modeli optimizirani da imaju najveću čvrstoću i funkcionalnost, pa kad Mazda3 ima uvjerljivu, izmjerenu, masu (1386 kg), Focus (1310 kg), Scala (1260 kg), Golf (1255 kg). Svi imaju prednji pogon i ručni 6-stupanjski mjenjač.


I, pazite, uvjerljivo najteža Mazda 3 najbolje ubrzava, a to pokazuje vrijednost koncepcije, dakle do 100/150 km/h - Mazda3 (9,5/22,3 s), Focus (9,7/23,5 s), Scala (9,9/22,6 s), Golf (10,0/23,3 s). 

Mazda3 je i u prednosti 4-cilindarskom koncepcijom, koja s jedne osigurava 'ozbiljniji' zvuk i dojam, a s druge, veći užitak vožnje, uz korištenje viših okretaja. Dvostruko veći obujam od ostalih teško je nadomjestiti, ali potrošnja je, ipak, nešto veća.

Brzina? Svi idu oko 200, ali to je realno manje važno, ali evo: Scala (201 km/h), Golf (200 km/h), Focus (200 km/h), Mazda3 (197 km/h).

Put kočenja (100-0 km/h, toplo/hladno): Focus (33,5/33,5 m), Mazda3 (33,4/33,7 m), Scala (34,5/33,9 m), Golf (35,8/34,4 m). Ovo je bitno, sva su četiri izvrsna, ali Focus i Mazda 3 su ipak u prednosti, što je bitno za ocjenu testa.

Potrošnja goriva (test/deklarirano): Scala i Golf, s istim motorom, sličnom masom i izvedbom na testu su trošili 6,0 l/100 km, a deklarirano 4,9. Focus je trošio 6,3 l/100 km, a deklarirano 4,8, a Mazda3 realno 6,8, deklarirano 5,1.

Najveća potrošnja, premda i dalje razmjerno povoljna, razlog je što filigranska japanska izvedba motora i mjenjača ('znalci' će to itekako znati cijeniti), u ovom odmjeravanju pada u drugi plan.

Kad je komfor u pitanju Skala, dugačka 436 i Mazda3 rastegnuta na 446 cm i međuosnim razmakom od 272,5 cm pružaju najveći komfor u ovom odmjeravanju. 

Japanski kompakt, najuži i najniži, premda time dobiva odlike coupea i 'najvozačkiji' položaj za volanom, češki konkurent, kad mu se pribroji vrlina najvećeg prtljažnika u klasi (467 do 1410 litara), ostvaruje pobjedu u ovom odmjeravanju. 

Dinamikom vožnje, Focus, jedini s Multilink ovjesom, pobjednik je po očekivanju. Upravljivost, užitak vožnje stabilnost i kočenje na njegovoj su strani. Realno, s njim bi prvo mjesto trebala dijeliti Mazda3, koja se izvrsno vozi, upravljač i mjenjač su 'školski' ugodni i precizni...

Zanimljivo, ako se zanemari cijena, odnosno troškovi, pobjednik je Ford Focus (2715), druga je Škoda Scala (2710), treći Volkswagen Golf (2673), a četvrta Mazda3 (2632). Ima tu i njemačke subjektivnosti, jer naš bi poredak, ponavljamo, otprilike, bio suprotan.

Kad se uračuna i cijena/troškovi, konačni je rezultat:

Škoda Scala 1.0 TSI ... 3163

Ford Focus 1.0 EcoBoost ... 3138

Volkswagen Golf 1.0 TSI ... 3101

Mazda3 Skyactiv-G 2.0 M Hybrid ... 3082

Izvor: Autozeitung.de

Već 14 godina neprestano najčitaniji…




Mazda


Gulf

Tembo