23.10.2019. Autor: Željko Marušić

Test: Renault Megane TCe 140 Intens, pozlatio ga turbobenzinac 1.33

Tehnološki biser, kojeg smo upoznali u Scenicu i Mercedes-Benzu A-klase performansama (9,5 s i 205 km/h), elastičnošću, uglađenošću i povoljnom potrošnjom zaokružuje uvjerljivost francuskog kompakta...

Renault Megane četvrte generacije upoznali smo  u ožujku 2016., u osnovnoj turbobenzinskoj verziji, potom testirali u najpopularnijoj turbodizelskoj i snažnijoj dCi 165 GT.

Iskustva i dojam s francuskim kompaktom zaokružili smo testirajući karavansku verziju Grandtour, uvjerljivom pandanu razvikanoj Octaviji Caravan. Francuski je kompakt u drugoj polovici četvrte tržišne godine sazrio. 

Pokazalo se, najprije da je dizajnerski pogođen, komforan funkcionalan, osvojio je pet zvjezdica za sigurnost, a izvedba i materijali čista četvorka (petica je mjera premium klase). 

Jedini problem bio je u turbobenzincu 1.2 TCe, dostupnom sa 100, 115 i 130 KS, koji lijepo ide, uglađeno i elastično, za nazivnu snagu korektno i elastično vuče, ali troši više od očekivanja. Ako se vozi dinamičnije više od deset litara. Previše! 

Prvenstveno jer nije imao direktno ubrizgavanje. I sada je Megane dobio kariku nužnu za uspjeh. Riječ je o novom to turbobenzincu direktnim ubrizgavanjem, 4-cilindrašu obujma 1330 ccm, kojeg su u koprodukciji 'skuhali' Renault i Daimler. 


Gepek od 407 do 1247 l među najvećima je u klasi,  16-colni naplaci mjera su funkcionalnosti i estetike, a premda je straga polunezavisan, a ne Multilink ovjes, Megane uvjerljivo leži i dobro upija neravnine...

Upoznali smo ga u novom Mercedes-Benzu A-klase, potom je ugrađen u Scenic i Grand Scenic, a sad ga evo u Meganeu, u verzijama TCe 115, TCe 140, TCe 160, s ručnim 6-stupanjskim šaltungom, a uz srednjeg i snažnijeg moći će se doplatiti automatski EDC sa 7 stupnjeva i dvostrukom spojkom. 

Francusko-njemački tehnološki biser, kako mu već 'tepaju', nije napravljen 'iz nule', nego sustavom modularne gradnje. Po formuli po kojoj je dosadašnji 1.2 TCe izveden iz 3-cilindraša 0.9 TCe, novi 1.3 TCe, napravljen na modularnom konceptu. Isti je kao 3-cilindraš 1.0 TCe, koji je uvjerljivost pokazao u novom Cliju, samo ima cilindar više. Mudro!  

Zadržavanje cilindarskog obujma od 333 ccm podloga je za optimalno izgaranje (dizelski optimum: 400-500 ccm). Blok je od visokotlačnog aluminijskog lijeva, povišene čvrstoće, jer su izbačene čelične cilindarske košuljice. Zamijenio ih je tanki plazma sloj, koji 'ubija' trenje, što je eliksir za snagu i potrošnju. I ekologiju.

Testirali smo bogato opremljenu verziju Renault Megane TCe 140 Intens, koja je još jednom potvrdila izvrsnost, ‘pogođenost’ koncepta. Bogati paket opreme Intens uključuje profilirana sjedala, od kvalitetne umjetne kože, napredne gadgete i veliki središnji dodirni ekran.

Vizualni je dojam zaokružen atraktivno plavom metalik bojom ‘Berlin’ i privlačnim aluminijskim naplacima. No, glavna je novost pod prednjom haubom. Filigranski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem iz obujma od 1330 cm razvija lijepih 140 KS pri 5000/min, a mogućnosti ovog motora.

 

Sportski profilirani ‘sicevi’ komforni su gotovo kao u srednjoj klasi, kombinacija analognog i digitalnog prikaza nam je ‘sjela’, a 6-stupanjski mjenjač zaslužuje peticu!

Pomaže mu precizan 6-stupanjski mjenjač naglašava najveći okretni moment od 240 Nm pri 1600/min. Motor radi uglađeno i britko, a elektronički se može izabrati dinamika, odnosno program ‘mapiranja’ parametara Perso, Eco, Neutral, Comfort i Sport  

U sportskom modu ‘grize’ na gasa i ravnomjerno, uvjerljivo otpušta snagu već od 1300/min. Tada električni servovolan postaje nešto krući, ‘konkretniji’... Za temperamentnu je vožnju dovoljno šaltati pri 5000/min, no motor se bez protivljenja zavrti do 6000/min. 

Dovoljno za ubrzanje do stotke u 9,5 sekundi, a potencijal motora a i aerodinamiku, pokazuje i najveća brzina od 205 km/h. Ako smo često govorili kako je važniji osjećaj u vožnji (kako vuče, ide...), od izmjerenih podataka (ubrzanje, brzina), kod ovog modela je i jedno i drugo pohvalno. 

Filigranski je izbalansiran te može fino ‘kliziti’ u gradskoj vožnji, u programu Eco pri 1500-2500 min i bržim uključivanjem višeg stupnja može se gradom voziti sa sedam-osam litara. A kad otpusti snagu, to radi turbinski precizno i uglađeno. 

Pri višim okretajima ‘pokazuje zube’ i osigurava već uvjerljiv temperament. Zbilja ga je lijepo i opuštajuće voziti, a njegove performanse prate sigurno, precizno podvozje i snažne kočnice. 

Uz sve to izmjerili smo prosjek 6,7 litara, a umjerenom vožnjom može se ‘izvući’ i prosjek oko šest litara. Naravno, uz bogatu opremu ne može se očekivati niska cijena, ali 160.485 kn je, obzirom na sve što nudi, od komfora, izvedbe i opreme, pa do motora, sasvim OK!

Uz Volkswagenov 1.5 TSI, Renault-Mercedesov 1.33 najbolji je turbobenzinac nove (i posljednje!) generacije. Izvrsno kombinira uglađenost, performanse, elastičnost i potrošnju...

POGON

Motor: turbobenzinski, DOHC, 4 cilindra, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, blok od alu lijeva, lanac

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1332 ccm

Provrt x hod: 72,2 x 81,2 mm

Kompresija: 10,3:1

Snaga: 140 KS (103) pri 5000/min

Moment: 240 Nm pri 1600/min

Mjenjač: ručni 6-stupanjski

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: hatchback C-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4359 x 1814 x 1447 mm

Međuosni razmak: 2669 mm

Cd: 0,28

Krug okretanja: 10,2 m

Masa/nosivost: 1425/540 kg

Prtljažnik: 407 - 1247 l

Spremnik: 47 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: McPherson/polunezvisan

Kočnice: samov. diskovi 280 mm/diskovi 260 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/55 R16

PERFORMANSE

Brzina: 205 km/h

0-100 km/h:  9,5 s

Potrošnja (EU): 4,6/7,1/5,5 l/100 km

Na testu: 6,7 l/100 km

CO2: 125 g/km

CIJENA

Testni model: 160.485 kn (21.687 eura), s doplatnom metalik bojom, automatskom ručnom kočnicom i popustom od 4000 kn

Osnovni model: 122.900 kn (16.608 eura)




Mazda


Gulf

Tembo