Kani se propisati kako se na površinama javne namjene sredstva za osobni prijevoz mogu ostavljati samo na posebno označenim mjestima
U moru informacija koje nam stalno pristižu, ova je bila posebno intrigantna. Samo ne znamo kako bi je shvatili u konačnici.
Kako piše revija HAK, grad Zagreb ozbiljno promišlja o poduzimanju konkretnih aktivnosti kojima bi se na adekvatan način reagiralo konstantno povećanje broja bicikala, romobila i sličnih sredstava za osobni prijevoz na ulicama i pločnicima grada. Upravo kao što se treba riješiti problem ‘prometa u mirovanju’ tj. parkiranja kada je riječ o automobilima, treba poduzeti adekvatne mjere i za bicikle, romobile, električne romobile i druga sredstva za osobni prijevoz koja se pokreću snagom vozača ili uz pomoć elektromotora. Protivnika električnih romobila ima dosta, a oči bodu prizori koji svjedoče kako se bicikli se ostavljaju i vežu svuda, za ograde, prometne znakove, stupove javne rasvjete, sve što se vozaču bicikla učini iole pogodnim za sprečavanje krađe prometala.
Na polovici prošlog mjeseca, na 161 lokaciji širom grada bilo je postavljeno 904 stalka, koji mogu ‘zbrinuti’ 1808 bicikala. Međutim, kontinuirano povećanje broja bicikala, romobila i sličnih sredstava za osobni prijevoz zahtjeva povećanje i broja lokacija za njihovo ostavljanje. Također se javila potreba za pravnim normiranjem mjesta na kojima se takva prijevozna sredstva mogu ostavlja i sankcioniranjem onih koji krše norme!
Radi ostvarenja tog cilja Prijedlog izmjena i dopuna Odluke o komunalnom redu upućen je predstavničkom tijelu Grada Zagreba (Skupštini). Njime se između ostalog regulira i pitanje uklanjanja nepropisno ostavljenih bicikala, romobila i drugih sredstva za osobni prijevoz koja se pokreću snagom vozača ili uz pomoć elektromotora. Oni se naime, u Prijedlogu odluke nazivaju ‘sredstvima za osobni prijevoz’.
Vrijedi vidjeti kako glasi prijedlog uklanjanja u slučaju nepropisnog ostavljanja, ali i stjecanjem statusa napuštenog sredstva ako ga vlasnik ne preuzme u određenom roku.
Stoga se kani propisati kako se na površinama javne namjene sredstva za osobni prijevoz mogu ostavljati samo na posebno označenim mjestima. U protivnom, dakle ako spomenuta sredstva za osobni prijevoz ne budu ostavljena na posebno označenim mjestima bit će uklonjena i odložena u određeni prostor.
Uklonjeno i odloženo sredstvo za osobni prijevoz kojeg vlasnik ne preuzme u roku 30 dana od dana uklanjanja smatrat će se napuštenim!
Odluku o postupanju s napuštenim sredstvima za osobni prijevoz donijet će gradonačelnik na prijedlog gradskoga upravnoga tijela nadležnoga za komunalne poslove. Čekamo rasplet događaja…