Ljetne gume zamijenite zimskima u sljedećih desetak dana, evo i zašto:

Temperature su već prikladne za zimske gume, a ništa nećete dobiti čekanjem, nego izgubiti. Sada to još možete napraviti u miru i bez čekanja, uvijek je bolje kad se posao radi bez vremenskog presinga, a usto…

… dovoljna je samo jedna loša situacija, da ljetnim gumama naiđete na skliski kolnik da dođete u nevolju. A kratkotrajni ‘zimski udar’ može uslijediti već sljedećih dana. Samo jedno manje oštećenje može cijelu ‘računicu’ baciti u vodu, a o težim posljedicama bolje je i ne govoriti – težoj nesreći, većem oštećenju i ‘totalki’ automobila, ozljedama, naletu na pješaka, tragičnim posljedicama…

Mnogi ne znaju da ljetna guma slabije prianja već ispod +7 Celzijevih stupnjeva, a to može biti već sljedećih jutara i večeri. Pri niskim temperaturama drastično se smanjuje prianjanje ljetnih guma na podlogu, bitno produžuje zaustavni put te znatno lakše dolazi do proklizavanja. Time se otežavaju pokretljivost i upravljivost automobila, a svako skretanje ili kočenje postaju opasni.

Osjetno se produžava zaustavni put, lakše dolazi do proklizavanja, automobil lako može završiti u ‘smrtonosnoj pirueti’, benigna prometna situacija postaje maligna. Naime, zimska guma bitno je različita i materijalom i geometrijom gaznog sloja. Kod zimske je gume gazni sloj izrađen od mekšeg materijala s većim udjelom ‘ljepljive’ silike, koji bitno povećava prianjanje na kolnik, ‘hvatanje’ na asfalt..

Istodobno je prilagođena i struktura – gazna ploga je lamelarne ‘nazubljene strukture u optimalno projektiranim uzdužnim, poprečnim i kosim rubovima. Prilagođeni su da dreniraju (odvode) sloj vode, koji se poput ‘udarnog vala’ stvara s prednje strane gume te razmiče i bočno odvodi snijeg i bljuzgu.

Takva guma i u otežanim zimskim uvjetima zadržava dobro prianjanje na podlogu, odnosno, hladni, vlažni, skliski asfalt. Ukratko, razlika u voznim svojstvima i sigurnosti vožnje je drastična.

Na skliskoj podlozi je automobil na zimskim gumama ‘drugi automobil’, neusporedivo upravljiviji, sigurniji i, ponavljamo, svaki sljedeći dan oo sredine travnja imat će (ujutro, po noći…) vremena s temperaturama nižim od +7 Celzijevih stupnjeva, svaki će se vozač suoči ti s desecima opasnih situacija. A dovoljna je, ponavljamo samo jedna nepovoljna okolnost…

I glava se gubi samo jednom… Sjetimo se početka 2017. kad je poznati i bogati hvarski ugostitelj jednog jutra BMW-om na Hvaru (!) BMW-om s ljetnim gumama naletio na sklisku cestu, sletio u provaliju i poginuo. Treba li zimska guma i u Dalmaciji. Naravno, pogotovo jer je ‘na jugu’ nažalost sklizak asfalt s dosta vapnenca u strukturi.

Zimska guma (desno) ima bitno različit materijal i izvedbu (geometriju) gazne plohe, koja znatno bolje prianja na po hladnom i skliskom asfaltu. Stoga je ulaganje u kvalitetne zimske gume neprocjenjivo isplativo…

Dakle, otiđite u kvalitetan gumarski servis i montirajte kvalitetne zimske gume. Pritom gume, naravno, treba precizno izbalansirati, a preporučljivo je provjeriti i po potrebi podesiti geometriju ovjesa. Sada su gužve prestale, pa sve možete napraviti bez puno stresa i gubitka vremena, birajući najboljeg vulkanizera. Isplati li se po gume preko granice.

Uračunajte sve troškove, nepotrebne rizike, gubitak vremena, mogućnost da vam se na putu nešto dogodi ili platite kaznu. Kad se sve zbroji i oduzme, računica najčešće pokazuje da je zimske gume najisplativije montirati ‘kod kuće’…


Komentari

loading...