Koliki su tlakovi ubrizgavanja u benzinski motor i što sve utječe na njih?

Kod indirektnog ubrizgavanja, centralnog (Singlepoint) 0,9 do 2 bara, a kod razvedenog (Multipoint) 2 do 5,5 bara, a direktnim ubrizgavanjem tlakovi rastu do čak 350 bara. Viši tlakovi znače bolje izgaranje i veću učinkovitost motora, ali poskupljuju izvedbu i održavanje…

Kod benzinskog (otto) motora gorivo se ubrizgava (napajanje rasplinjačem napušteno je sredinom 1990-ih) indirektno, u usisnu granu i ispred usisnih ventila, i direktno, u cilindre. Gotovo svi stariji benzinci, pogotovo bez turbopunjača imaju indirektno ubrizgavanje.

Kod najstarijih, od kraja 1980-ih do sredine 1990-ih indirektno (neizravno) ubrizgavanje, bilo je preko središnje brizgaljke, na mjestu rasplinjača (Singlepoint), s tlakovima goriva od 0,9 do 2 bara.

Kad je potom centralizirano ubrizgavanje zamijenjeno razvedenim, s posebnom brizgaljkom (Multipoint) tlakovi su porasli na 2 do 5,5 bara. U slučaju direktnog ubrizgavanja, tlakovi ubrizgavanja neusporedivo su veći – 250 bara, a u novim turbobenzincima s direktnim ubrizgavanjem 350 bara. Time se povećava učinkovitost motora (viši tlakovi omogućavaju bolje raspršivanje i pravilnije miješanje goriva sa zrakom), ali i znatno povećava opterećenje te osjetljivost na kvalitetu goriva. Dakle, što je sustav ubrizgavanja napredniji (tlakovi ubrizgavanja viši), performanse su bolje i potrošnja goriva niža, ali cijena raste i održavanje postaje skuplje.

Ubrizgavanje vode u turbobenzinski motor: Izum lovačkog zrakoplova iz 1943. snagu povećao 16 postoVeć 15. godinu, neprestano, najčitaniji…


Komentari

loading...