Test: Mercedes-Benz B180 CDI

Renaultov dizelaš 1.5 sa 109 KS izvrsno paše premium monovolumenu C-segmenta
Redizajnirani Mercedes B-klase jedan je od zanimljivijih premium modela na našem tržištu, premda nedorečenim stilom ne izaziva ‘wow’ efekt, poput ‘mlađeg brata’, A-klase. Da se podsjetimo, prvi je model predstavljen 2005., kao produžena verzija A-klase druge generacije. Izvorna je imala standardnu i produženu verziju, a potom se proizvodila samo u jednoj, a mjesto produžene preuzela je B-klasa. Nasljednik je stigao 2011., s dvije bitne značajke – napustio je skupu koncepciju ‘sendvič podnice’, dakle koncipiran je klasičnije i racionalnije, a postao je i aerodinamičko čudo.Krajem prošle godine B-klasa je osvježena, odnosno redizajnirana i tada je pomalo nedorečen i bezličan stil poboljšan. Sitno, ali bitno. Obogaćena je oprema, a novost je i ugradnja Renaultovog dizelaša 1.5 dCi obujma 1461 ccm, u modele 160 CDI (90 KS) i 180 CDI (109 KS). Mnogima to smeta, jer se isti motor ugrađuje ne samo u Renaulte i Nissane, nego i u Dacije! Ali oni koji se razumiju u tehnologiju, potvrdit će da se radi o izvrsnom dizelašu. Renault ga usavršava od 2003., a za ugradnju u Mercedes-Benz proizvodi se na posebnoj liniji te oprema najboljim komponentama.Nakon lanjskog redizajna, na pragu pete tržišne godine, B-klasa djeluje uvjerljivo. Ljepota nije u prvom planu, nego funkcionalnost – pruža raskošan komfor i prtljažnik od 485 do 1545 litara, u 4,4 metra Prednost motora je i blok od sivog lijeva te jedno bregasto vratilo pokretano zupčastim remenom i dva ventila po cilindru. Najbolje je to jamstvo pouzdanosti i dugovječnosti. Taj se motor u praksi pokazao vrlo uspješnim, a sada se treba vratiti u 2011., kad je B-klasa druge generacije predstavljena. U usporedbi s modelom prve generacije rastegnuta je sa 427 na 436, proširena sa 177,5 na 178,5 i snižena sa 160,5 na 156 centimetara. Vjerovali ili ne, koeficijent otpora zraka snižen je na 0,25 do 0,26 (ovisno o dimenzijama guma), a sve ispod 0,30 u ovoj je klasi izvrsno. Korištenjem visokočvrstih čelika povećana je čvrstoća karoserije, a ukupna je masa snižena za 40 kg. Bio je to eliksir za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje goriva.Ocjena redizajna je povoljna. Prednja svjetla s LED elementima ispeglala su pomalo ‘buljooki’ stil prednjeg dijela i uz atraktivnije naplatke i bogatiju opremu nova B-klasa djeluje ‘ozbiljnije’. I prije, a sada još više, radi se o premium automobilu ‘par excellance’, premda s prednjim pogonom i monovolumenskom formom za neke nije ‘pravi Mercedes’. Ali, nesumnjivo je genijalno napravljen. Niti jedan auto na tržištu ne pruža toliko komfora u dužini manjoj od 4,4 metra i niti jedan auto monovolumenske forme nije toliko aerodinamičan. Podloga je to za uvjerljive performanse uz povoljnu potrošnju.Mercedes B-klase tipičan je ‘inside-out’ automobil, koji je atraktivniji iznutra nego izvana. Sjedi se blago povišeno s preglednom, ‘skockanom’ pločom s instrumentima ispred sebe. Ergonomija je za petKomfor je, za kriterije kompaktne klase, raskošan sprijeda i straga. Premium izvedba unutrašnjosti, koja je korektna bila već u prvoj ediciji B-klase druge generacije, dobila je ‘fini dodir luksuza’. Velik međuosni razmak (270 cm) te unutarnja visina dovoljna za osobe košarkaških proporcija osiguravaju prostranost otprilike kao u dvije klase većoj E-klasi. Tome se pridodaje i prtljažnik obujma 485 do 1545 litara. Sve to čini B-klasu iznimno upotrebljivom, dakle automobilom koji se kupuje razumom, a ne emocijama. Izvrstan je obiteljski i poslovni auto, a u novoj je izvedbi izbrusila adute, odnosno potpuno je sazrjela. Premda se ne mogu očekivati senzacionalni prodajni rezultati, dobar je izbor, pogotovo nakon što je dobio posljednju verziju Renaultovog turbodizelaša 1.5 dCi obujma 1461 ccm. Taj je provjereni motor zamijenio (pre)skupi Mercedesov OM 651, koji iz 1796 ccm razvijao 109 KS (izveden je iz osnovnog sa 2243 ccm, skraćivanjem hoda sa 99 na 83 mm), a u prvoj je seriji imao problema s lančanim razvodnim mehanizmom. ‘Na papiru’ mnogi su bili skeptični, ali upućeniji, a pogotovo stručnjaci u pravilu su odobravali taj neobičan tehnološki ‘brak’. A kad je došao u upotrebu, pokazao se boljim od očekivanja..Provjeren i temeljito dorađen dizelaš 1.5 dCi, koji pri 4000/min razvija 109 KS, vuče solidno i troši 5,5 litara. Dobro je izbalansiran i prigušen te se izvrsno uklopio u okruženje B-klaseIsti motor u osnovnom dizelskom 160 CDI razvija 90 KS i 240 Nm, te osigurava pristojne i za normalne okolnosti sasvim dovoljne performanse (14 s i 180 km/h). Većina se kupaca odlučuje ipak za verziju 180 CDI, koju smo testirali, s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem (može se doplatiti automatski 7G-DCT, s dvostrukom spojkom). Ne treba očekivati sportske rezultate, ali Renaultov se dizelaš izvrsno uklopio u B-klasu. Poznata fraza da je važnije kako auto ide, nego koliko ide, najbolje se potvrđuje u ovom modelu, koji vuče uglađeno i ravnomjerno.Do stotke ubrzava za 11,6 s te postiže 190 km/h, što u praksi djeluje uvjerljivije nego ‘na papiru’ i više je nego dovoljno za ovaj prostran i ‘gospodski’ automobil. Pomažu tri bitne značajke – revolucionarno nizak koeficijent otpora zraka, razmjerno nisko težište i izvrstan ovjes sa snažnim kočnicama. Dobrodošao je i precizan 6-stupanjski mjenjač, pa je lako iskoristiti potencijal motora i držati visoke brzinske prosjeke, uz punu sigurnost i povoljnu potrošnju. Štedljivim se ritmom može trošiti samo pet litara, a lijepo se može voziti s pet i pol. Sve to potvrđuje da je B180 CDI uvjerljiv i poželjan kompaktni monovolumen premium izvedbe, koji usto nije preskup.Cijenom od 225.400 kn dizelska je B-klasa 180 CDI sa 109 KS samo 7436 kn skuplja od osnovne 160 CDI sa 90 KS i 9762 kn od osnovne benzinske 180 sa 122 KS. Zbog toga se smatra najisplativijom verzijomTEHNIČKE KARAKTERISTIKEMotor: dizelski, ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila (zupčasti remen), 8 ventila, blok od sivog lijeva, turbopunjač VNT, intercooler, start/stopObujam: 1461 ccmProvrt x hod: 76 x 80,5 mmKompresija: 15,5:1Snaga: 80 kW/109 KS pri 4000/minMoment: 260 Nm pri 1750 – 2500/minPogon: prednjiMjenjač: ručni, 6 stupnjevaOvjes: neovisan, sprijeda: McPherson, straga: MultilinkKočnice: samoventilirani diskovi 276, diskovi 258 mm, ABS/BAS/ESPGume: 195/65 R 15; testni 225/45 R 16Dimenzije: 439,5 x 178,5 x 155,5 cmOsovinski razmak: 270 cmKrug okretanja: 11 mPrtljažnik: 485-1545 lSpremnik goriva: 50 lMasa/nosivost: 1495/545 kgNajveća brzina: 190 km/h0-100 km/h: 11,6 sPotrošnja: 5,0/3,7/4,1 l/100 kmPotrošnja na testu: 6,0 l/100 kmCO2: 108 g/km (Euro 6)Cijena: 225.400 kn (29.464 eura)Cijena osnovnog benzinca (180 – 122 KS): 215.638 kn (28.188 eura)Cijena osnovnog dizelaša (160 CDI – 90 KS): 217.964 kn (28.492 eura)+ izvedba+ potrošnja+ prostranost+ sigurnost- skupe doplate

Komentari