Audi A4 3.0 TDI: ulijevanje benzina umjesto dizela može, ali i ne mora izazvati trajna oštećenja, ovisi o tome jeste li odmah itkrili ili ste vozili dok motor nije stao, u kakvom je stanju motor…
PITANJE ČITATELJA
Audi A4 3.0 TDI iz 2013. sa 183.000 km najprije sam osjetio pad snage i neravnomjeran rad, a potom je motor otkazao. U ovlaštenom servisu su utvrdili da treba izmijeniti dvije dobavne pumpe, jednu visokotlačnu, svih šest brizgaljki, dobavna crijeva i očistiti spremnik goriva i motor od ‘špene’. Trošak je 52.000 kn, pa ću ga pokušati smanjiti odlaskom u servis za dizelaše. Je li problem što sam jedanput umjesto eurodiesela ulio eurosuper, motor je stao i morao sam auto šlepati u servis?
ODGOVOR DOKTORA
Audi A4 3.0 TDI: Ulijevanje benzina umjesto dizelskog goriva može, ali i ne mora izazvati trajna oštećenja. Ovisi o omjeru ulivenog benzina i postojećeg dizelskog goriva, načinu vožnje i duljini vožnje do uočavanja problema/prestanka rada motora.Naime složen i zahtjevan sustav ubrizgavanja se sastoji od zupčastih dobavnih pumpi te visokotlačne pumpe s brizgaljkama koje su u osnovi visokoprecizne klipne pumpe, koje se podmazuju gorivom.
Najopterećeniji je bregasti mehanizam visokotlačne pumpe, koji rotaciju pogonskog vratila pumpe pretvara u translaciju (aksijalni pomak) klipova. U motoru 3.0 TDI V6 koristila se pumpa s tri klipa, a u konkretnom slučaju s dva klipa. Nedovoljna mazivost goriva, koja nastaje kad u sustav uđe benzin, dovodi do povećanja trenje, pregrijavanja i trošenja.
Kad se istroši površinski cementirani sloj, trošenje se ubrzava, dolazi do ljuštenja, a strugotina ulazi kroz brizgaljke, koje uništava ulazi u motor i oštećuje ga, potom povratnim vodom ulazi u spremnik goriva, iz njega u dobavne pumpe, vodove, visokotlačnu pumpu, potom se pojačano troše brizgaljke. Najbolje, premda i najskuplje rješenje je da sve popravite u ovlaštenom servisu.