Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm (2008.): hladan motor teško pali

Ako stariji dizelski motor, s puno kilometara, ima problema s paljenjem, bolje je da je to kad je topao, nego hladan…

PITANJE ČITATELJA

Veliki pozdrav iz Slovenije. Vaš sam čitatelj i kao prvo mogu vas samo prehvaliti jer kod nas u Sloveniji ni blizu vam nema auto-stranice s takvom kvalitetom informacija i svega ostaloga o autima.

Dakle moje pitanje: Alfa Romeo 159 SW, 2008. 1.9 JTDm (85 kW) sa 270.000 km (uvoz iz Belgije) a za kilometre nisam siguran i sumnjam, jer jih je bilo samo 90.000 km. U normalnoj vožnji troši mi oko 6,8 litara dizela.

Kad sam ga kupio sam napravio glavni servis motora, izmijenio alternator koji se brzo nakon kupnje pokvario i stavio novi jači akumulator od 74 ampera (prije toga bio je 60 amperski). Male servise pravim na 12.000 km iako mu je interval 30.000 km.

Sad u hladnim danima pojavio mi se problem s paljenjem motora. Ako palim hladan motor onda ne pali na prvi zub, nego vergla po više sekundi 3-5 prije nego što upali.

Automehaničar pri servisu ne primjećuje nikakve kvarove ili oštete. Prijetio sam da ako ugasim svjetla, ventilaciju i radio prije paljenja motora bude nekako lakše (3 sekunde verglanja), inače može biti i da ne upali na prvo paljenje pa poslije sve ugasim in ponovno pali nakon verglanja od oko 5 sekundi.

Kad motor konačno upali radi potpuno mirno, bez trzaja i ne dimi a u vožnji bude sve bez problema. Ako ponovo ugasim motor i ponovno palim problema nema i sve je OK. Što bi moglo biti uzrok lošeg startanja motora, pošto mi to para živce a ostalo kod auta radi sve OK.

ODGOVOR DOKTORA

Ako stariji dizelski motor ili s puno kilometara (što je vjerojatno slučaj kod vas) ima problema s paljenjem, bolje je da je to kad je topao, nego hladan. Naime, ako hladan dizelaš ne pali, u pravilu se radi o dotrajalosti i većem istrošenju cilindara, klipnih prstenova i/ili ventila.

Klipovi u drugom taktu, krećući se iz donje prema gornjoj mrtvoj točki, sabijaju usisani zrak, kako bi se zagrijao na 600 do 650 Celzijevih stupnjeva, potrebnih da bi se ubrizgano gorivo samo upalilo. Kod istrošenog motora zrak prolazi između cilindara i klipova, odnosno kroz zatvorene ventile, pa se ne postižu potrebni tlakovi kompresije (najmanje 27 bara).

Stlačeni zrak se nedovoljno zagrijava te motor hladan ne pali. Dakle, najprije izmjerite tlakove kompresije, kako biste utvrdili stupanj istrošenja. Ako je motor u dobrom stanju tlakovi su 30 bara ili više. Ako izmjerite niže, tada je vaš automobil vjerojatno prešao (znatno) više od deklariranoga, što je česti slučaj kod automobila koji se kupuju na tržištu rabljenih.

Evo korisnog savjeta kako olakšati paljenje hladnog motora: normalni je postupak, kad se uključi kontakt, pričeka 3-4 sekunde dok se ugasi grijač i tada pokrene elektropokretač. Tada ne uključujte elektropokretač, nego kontaktni ključ vratite u početni položaj.

Potom ponovite postupak i kontaktni ključ vratite u nulti položaj. U trećem pokušaju radite kako je inače normalno – uključite kontakt, pričekajte da se kontrolna lampica grijača ugasi i potom uključite elektropokretač.

Motor će upaliti brzo, odnosno brže nego prije. Budući da ne možete biti sigurni u kilometražu, odnosno motor je vjerojatno prešao više od deklariranog, odmah izmijenite zupčasti remen, s napinjačem i vodećim valjkom

A ako motor inače dobro radi, zasad nemojte raditi ništa. Izmjerite tlakove kompresije u cilindrima, pa nam pošaljite rezultate mjerenja. Tada ću vam moći dati konkretnije savjete.

Autoportal No.1


Komentari

loading...