PITANJE
Pripremam seminarski rad na temu ubrizgavanje goriva u benzinski motor, pa me zanima kako utječe tip ubrizgavanja na tlak goriva, odnosno potrošnju i održavanje. Tihomir N.
ODGOVOR DOKTORA
Kod benzinskog (otto) motora gorivo se ubrizgava (napajanje rasplinjačem napušteno je sredinom 1990-ih) indirektno, u usisnu granu i ispred usisnih ventila, i direktno, u cilindre. Kod indirektnog ubrizgavanja starije generacije (single point) tlakovi su od 0,9 do 2,5 bara, a kod multi-point 1,5 do 6 bara (u praznom hodu – punom opterećenju). U slučaju direktnog ubrizgavanja tlakovi ubrizgavanja neusporedivo su veći – 50 do 350 bara. Time se povećava učinkovitost motora, ali i znatno povećava opterećenje te osjetljivost na kvalitetu goriva. Dakle, što napredniji sustav viši su tlakovi ubrizgavanja i niža je potrošnja benzina, ali je sustav skuplji (povećava se cijena automobila), održavanje je zahtjevnije i skuplje te se smanjuje tolerancija na pad kvalitete i čistoće goriva. Dakle, stari karburatorski motor, a i oni sa single-point ubrizgavanjem mogu ‘progutati i lošije gorivo, s većim udjelom nečistoća, a noviji, pogotovo turbobenzinci s direktnim ubrizgavanjem ne. Trebaju, dakle, isključivo visokokvalitetno gorivo, koje ispunjava norme Euro 6.