PROBLEM
Imam Renault Twingo 1.2 iz 2002. Dosad sam bio vrlo zadovoljan (prešao je 207.000 km), ali odnedavno se događa da u vožnji auto sam dodaje gas, trese, češće kad je zagrijan, nego hladan. Inače i na najvećoj hladnoći kresne iz prve, a nakon toga podigne na oko 2500 okretaja i tako drži dok ne stisnem gas ili dok ne krenem.
DIJAGNOZA
Tri su osnovna moguća uzroka nemirnog rada benzinskog motora. Prvi je u elektromotornom ventilu za podešavanje rada u praznom hodu (IS aktuatoru), drugi u potenciometru leptirastog ventila (odnosno njegovom senzoru), a treći u upravljačkom računalu (centralni). Riječ je o 8-ventilskom motoru serije D7F s 1149 ccm i 58,5 KS koji je uveden 1996. Serija D4F iz 2000., koja iz istog obujma, s dva bregasta vratila razvija 75 KS (još uvijek se proizvodi), u startu je bila manje pouzdana od D7F. Obje verzije imaju ubrizgavanje Multipoint, pa je preporučljivo provjeriti ispravnost (čistoću) brizgaljki, a s obzirom na godine i kilometre, pumpu goriva i lambda sondu.