Problem je vjerojatno u nedovoljnoj količini goriva pri višim brzinama vrtnje motora, a mogući su uzroci blokiran filtar goriva, neispravan regulator tlaka goriva, dotrajala pumpa za gorivo i onečišćene brizgaljke…
PITANJE ČITATELJA
Volkswagen Golf 1.6, Petica, 102 KS, 2006., 274.000 km. Motor slabo radi na visokim okretajima, teško postiže više od 4500/min i slabo vuče. Na nižim okretajima i ako se naglo ne ubrzava, problema uglavnom nema.
ODGOVOR DOKTORA
Riječ je o pouzdanom i izdržljivom atmosferskom (usisnom) benzinskom motoru, solidne i jednostavne izvedbe, s jednim bregastim vratilom pokretanim zupčastim remenom i dva ventila po cilindru. S obzirom na godine i kilometre treba provjeriti stupanj istrošenja, mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora.
Kod tog motora tlakovi bi trebali biti 12 do 14 bara, a ako su nepravilni ili preniski (10 bara je donja granica, kad je indiciran popravak) trebat će skidati glavu motor te provjeriti stanje cilindara/klipnih karika, odnosno ventila i sjedišta ventila. Propuštanja na jednom i/ili drugom posljedica su dotrajavanja te izazivaju pad snage i probleme s postizanjem viših okretaja.
Zasigurno je došlo do određenog habanja, ali simptomi prvenstveno ukazuju da taj trajan atmosferski SOHC benzinac 1.6 8v (to je kod rabljenih, zbog veće pouzdanosti i lakšeg održavanja – vrlina!) ne dobiva dovoljnu količinu goriva.
Mogući su uzroci blokiran filtar goriva, neispravan regulator tlaka goriva, dotrajala pumpa za gorivo i onečišćene brizgaljke. Najprije treba izmjeriti tlak goriva – kad se uključi kontakt treba biti najmanje 3,4 bara, a u radu na minimumu (u praznom hodu), zbog usisnog je podtlaka niži, ali ne bi smio biti ispod 3 bara.
Svakako savjetujemo čišćenje brizgaljki (izmjenu dotrajalih) i izmjenu filtra goriva, a treba provjeriti i električnu pumpu goriva, koja je, uz termostat, jedna od rijetkih slabosti tog pouzdanog i izdržljivog motora.