Većina kupaca traži što novije gume, jer su uvjereni da je to kvarljiva roba. S druge strane, prodavači ih uvjeravaju da se guma stara do pet godina službeno smatra novom
Često se pri kupnji automobilskih guma lome koplja oko četveroznamenkaste DOT oznake na njihovim bokovima (tjedan i godina proizvodnje). Što prodavač više uvjerava kako je jednu, dvije ili tri godine ‘stara’ guma jednaka kao da je proizvedena u tekućoj godini, to je kupac uvjereniji da mu se želi podvaliti stara roba. Na slici je guma DOT oznake 2020, dakle proizvedena u 26. tjednu 2016. Činjenice stoje ovako: po EU standardima guma do pet godina smatra se novom, a svaki prodavatelj, kad naručuje gume dužan je primiti gumu staru do dvije godine.
Guma se sastoji od noseće strukture, gaznog pojasa i vulkaniziranog gumenog sloja. Noseća se struktura sastoji od (u pravilu) dvije oplate od radijalno opletenih kompozitnih vlakana. Gazeći se pojas sastoji od dvije oplate od čelične mreže dva polimerna sloja. Mnogi nepotrebno pretjeruju s traženjem što novijih guma, premda se gume više uništavaju u dva dana na jakom suncu, nego u dvije godine u skladištu.
Materijal gume je smjesa elastomera (prirodnog ili sintetskog kaučuka), punila (čađa ili silicijeva kiselina), aromatskih ulja i dodataka (protiv starenja, i djelovanja UV zraka). Najčešće se koristi smjesa polibutadiena BR i stiren-butadien SBR, s odgovarajućom aditivima protiv starenja i sunca. U Europi se sigurnost u prometu piše velikim slovom i zasigurno se to ne bi propisivalo, da nije istinito.
Također, s gospodarskog i ekološkog aspekta, bilo bi neprihvatljivo da guma ubrzano stari. Predrasude imaju utemeljenje u prošlosti kad su gume bile od prirodnog kaučuka i brzo su degradirale (otvrdnule i popucale). Ispitivanja su pokazala za guma najbolja svojstva dobiva šest mjeseci nakon proizvodnje, u postupku “dozrijevanja” odnosno naknadne polimerizacije i zadržava ih godinama.
Puno važnije od starosti je način skladištenja, jer neki prodavači gume drže u nepovoljnim uvjetima. Zbog toga gume kupujte isključivo u kvalitetnom servisu za gume. Još je važnije voziti s ispravnim tlakom u gumama, izbjegavati penjanje na rubnjak te koristiti posebne naplatke za zimske gume, kako ne bi trebalo maltretirati gumu skidanjem i stavljanjem na naplatak.