Fiat Bravo ima osjetljiv termostat, koji je možda primarni uzrok problema, a gubljenje rashladne tekućine može uništiti motor, pa je preporučljivo izmijeniti hladnjak, crijeva i pumpu rashladne tekućine…
PITANJE ČITATELJA
Fiat Bravo 1.6 16V, 2001., 304.000 km. Početkom velikih vrućina motor se počeo pregrijavati te se osjeća miris antifriza, a razina rashladne tekućine nekoliko se puta spustila ispod minimuma. Kako to riješiti, je li to opasno i isplati li se zadržati automobil?
ODGOVOR DOKTORA
Pregrijavanje motora ukazuje da je neispravan termostat, a veći je problem propuštanje rashladne tekućine i to je nužno što prije sanirati. Treba provjeriti sva crijeva rashladne tekućine i spojeve (u pravilu se radi o greški na vrućoj strani, na izlasku iz motora) te hladnjak.
Preporučljivo je, na automobilu s toliko godina i kilometara izmijeniti hladnjak, sva crijeva te pumpu rashladne tekućine, jer otkazivanje hlađenja, uslijed gubljenja rashladne tekućine. Riječ je, inače, o solidnom motoru, a Fiatov benzinac 1.6 16V iznimno je izdržljiv te bez problema prelazi više od 300.000 km.
Važno je, prilikom izmjene zupčastog remena, izmijeniti napinjač, prateći valjak i pumpu rashladne tekućine, s remenicom. Zbog štednje na remenici (koja je razmjerno skupa) često se događaju havarije. Fiat Bravo se isplati zadržati, naravno ako je u dobrom stanju, i zbog činjenice da bi za njega mogli malo dobiti.