Većina pogrešaka prilikom popravaka i servisiranja automobilskog motora potječe od loše ili površne dijagnostike. Tada mnogi idu ‘grlom u jagode’ te se često ne otkloni kvar, a povećavaju se troškovi popravka. Nestručna dijagnostika može pogoršati stanje…
Dobre su paralele s medicinom, gdje su mnogi pogrešno liječeni i na kraju umrli zbog pogrešne dijagnoze. Tek kad se precizno ustanovi uzrok kvara, odnosno problema, može se kvalitetno popraviti automobil, uz najmanji trošak. Svrha dijagnostike jest otkrivanje grešaka i anomalija na vozilu, njihovo otklanjanje i u konačnici potvrdu ispravnosti vozila.
U ovoj kolumni svakog sljedećeg ponedjeljka nastojat ću vam približiti proces servisiranja i popravljanja automobila kako biste pravodobno znali otići kod kvalitetnog mehaničara. Ne morate znati popraviti automobil, ali tajne mehaničarskog zanata, u koje ću vas uputiti, pomoći će vam da probleme rješavate u ranoj fazi, kad je i popravak najlakši i najjeftiniji.
Tri su vrste dijagnostike motora:
• mehanička dijagnostika koja podrazumijeva provjeru stanja mehanike motora
• hidraulična dijagnostika koja podrazumijeva provjeru stanja sustava za dobavu goriva
• elektronička dijagnostika: provjera stanja sustava ubrizgavanja, sustava paljenja te svih električnih i elektronskih komponenata navedenih sustava
MEHANIČKA DIJAGNOSTIKA MOTORA
– mjerenje tlaka kompresije
– mjerenje propuštanja cilindara
– mjerenje tlaka ulja
– provjera stanja razvodnog mehanizma
– provjera stanja bregastog vratila
– provjera sustava hlađenja motora
– provjera ispušnog sustava
HIDRAULIČNA DIJAGNOSTIKA
– mjerenje tlaka goriva
– mjerenje količine goriva
– mjerenje razlike u količini goriva po pojedinim cilindrima
– kontrola stanja brizgalica
– kontrola spremnika goriva
– kontrola filtra goriva
– kontrola regulatora tlaka goriva
ELEKTRONIČKA DIJAGNOSTIKA
– ispitivanje sustava paljenja, niski napon, visoki napon
– ispitivanje komponenata sustava paljenja ( pojedini senzori, davači impulsa, električki vodovi, konektori, svjećice, elektronika paljenja, Hall davač, rotofonika, ECU centrala )
– ispitivanje razvodnika visokog napona
– ispitivanja bobina za statički razvod
– ispitivanje senzora apsolutnog tlaka usisanog zraka
– ispitivanje senzora položaja leptirastog ventila
– ispitivanje senzora temperature usisanog zraka
– ispitivanje senzora broja okretaja i GMT
– mjerenje vremena ubrizgavanja
– ispitivanje elektromagnetskog ventila dodatnog zraka za automatsku regulaciju minimuma
– ispitivanje senzora temperature rashladne tekućine motora
– ispitivanje leptirastog ventila
– ispitivanje senzora detonacija
– ispitivanje elektromagnetskog ventila ‘overboost’
– ispitivanje lambda sonde