Ugradnja 17, 18-colnih i većih zimskih guma traži posebnu opremu za montažu!

Montaža niskoprofilnih 17, 18-colnih i većih zimskih guma na neodgovarajućoj vulkanizerskoj opremi može preopteretiti i oštetiti ne samo površinu i strukturu gume, nego i aluminijski naplatak…

Mnogi zimske gume ugrađuju u posljednji trenutak kad je gužva najveća, na prvom mjestu gdje dospiju. Problem je eskalirao u institucijama ugovorno vezanim za masovnu montažu/ugradnju zimskih guma u kratkom roku, a ne posjeduju specijaliziranu opremu za veće niskoprofilne gume.

Niskoprofilne gume imaju niske i krute bokove, koji se teško deformiraju i rastežu, što je nužno pri ugradnji na naplatak. stoga pri montaži 17-colnih zimskih guma na aluminijske naplatke, posebice 18, 19-colnih…, treba koristiti posebnu opremu i uređaje za montažu.

Već sam početak skidanja naplatka skriva problem, ako se ne koriste posebni nastavci za odvijanje vijaka, s ključem obloženim teflonom. Pritom može doći do oštećenja vijaka. Još je zahtjevniji postupak  skidanja i stavljanja gume na naplatak. Specijalno prilagođena oprema za montažu ima hvataljke, vodilice i sve radne elemente obložene otpornim antifrikcijskim polimerom.

Geometrija i pokretljivost svih radnih elemenata prilagođeni su većim i širim niskoprofilnim gumama te odgovarajućim  aluminijskim naplacima. Podjednako je važna stručnost i osposobljenost osoblja, koji trebaju posao raditi precizno i odgovorno. Važno je sve plohe gume, koji pri montaži dolaze u kontakt s alatom i radnim elementima opreme, premazati posebnim sredstvom koje smanjuje trenje i štiti gumu od oštećenja.

Ako se 17, 18-colna guma ne montira na posebno prilagođenoj opremi, propisno ne namaže posebnim sredstvom, može doći do oštećenja i uništenja gume. Pri montaži zimskih guma preporučljivo je ugraditi nove vijke te gume napuniti dušikom. Nakon ugradnje zimskih guma kotače treba precizno balansirati, na kvalitetnoj opremi za dinamičko uravnoteženje.

Posebno je važna posljednja faza ugradnje kotača na automobil. Stručan i odgovoran mehaničar najprije će svaki vijak jedan puni krug uviti rukom, potom pneumatskim pištoljem, a u posljednjoj će fazi vijke na potreban moment pritegnuti momentnim ključem.

Zbog toga zimske gume, posebice 17, 18-colne i veće, treba ugrađivati u kvalitetnom gumarskom servisu. Bolje je i dan-dva odgoditi montažu, nego gume brzinski mijenjati u organizaciji/servisu koja ima neodgovarajuću opremu te može oštetiti gume i naplatke.

 

Komentari