Zanimljivo je bilo vidjeti kako najveći dio kvarova zapravo otpada na znani problem, poput akumulatora (41.8%), motora (17.4%) te elektronike (10.6%)
U vjerodostojnost provedenih rezultata ne treba sumnjati. Nema tu favoriziranja domaće auto industrije, kvarovi se ne mogu tako lako sakriti. Zato je bilo zanimljivo pogledati detaljnu analizu Njemačkog autokluba (ADAC). Kako prenosi uvijek vrijedna ekipa Revije HAK, oni su prošle godine odradio čak 3.7 milijuna intervencija pomoći na cesti i tako kreirao jednu od najpouzdanijih baza podataka. S kojim automobilima nema puno problema, a koji se često nalaze na popisu intervencija ADAC-ovih mehaničara? Možda će vas rezultati iznenaditi, ali sigurno govore puno o nekim modelima…
Ukupno je u statistiku uvedeno 113 modela automobila, a od tog broja 18 se smatra nepouzdanima. Statistički uzorak obuhvaća modelske godine 2010.-2017.
Kod A-segment vozila, dakle najmanji automobili na tržištu najbolje se pokazala Toyota Aygo, a pohvale zaslužuje i VW Fox. S druge strane, nepouzdan je Smart Forfour (najviše problema imaju godišta 2015. i 2016.) i uz njega se vežu problemi s akumulatorom i alternatorom. Tu je i Fiat 500 s problemima s mjenjačem. Hyundai i10 je odličan u godištima 2010.-2013., a novije generacije su solidne. Solidan je i Ford Ka, a isto vrijedi i za Seat Mii, Škodu Citigo, VW up! te Opel Adam.
U klasi malih automobila pouzdanima su se pokazali mnogi i primjerci: Audi A1, Citroen C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX-3, Mini, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara i Toyota Yaris. Dva nepouzdana vozila su Hyundai i20, godište od 2011. do 2014. (problemi sa svjećicama i paljenjem) te Opel Meriva iz 2017. godine (problemi sa sustavom hlađenja motora).
U kompaktnoj klasi odlični su Audi A3 i Q3, BMW serije 1 i 2, X1, Mercedes A i B klasa, CLA i GLA. Od nepremium vozila pohvale zaslužuju Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Škoda Rapid te VW Beetle. S druge strane, Nissan Qashqai ima ozbiljne probleme s akumulatorom, a Kia Ceed iz 2011. godine je automobil s najviše kvarova na cesti od svih automobila.
U srednjoj klasi dominiraju također Nijemci. Odlični su Audi A4, A5 i Q5, BMW serije 3 i 4. Proslavili se nisu Ford S-Max (akumulator, filtar čestica čađi, pumpa goriva i alternator), te Seat Alhambra i VW Sharan (recirkulacija ispušnih plinova).
U višoj klasi pouzdani su Audi A6 i BMW serije 5. Vrlo dobri su Mercedesi Vito, Viano i V klasa. Starije Mercedesove E klase imaju problema s generatorom, akumulatorom pa i defektima s upravljačem. S ovim vozilom situacija se značajno popravlja od 2014. godišta nadalje.
Generaliziramo li kvarove na automobilima, najviše problema stvaraju akumulatori (41.8%), dijelovi na motoru (17.4%) i sve učestalije elektronika (10.6%).
Izvor: Revija HAK
Foto: Domagoj Kovačić